Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Någon som upplever att magen sväller på kvällen? Första barnet så jag har ingen aning.

• Kixpix

Skönt att höra att fler blir så! Konstigt att det blir så i vecka 5?! Ser ut som jag är i sjätte månaden när magen spänner sig och står rätt ut.

• Kixpix
    Rose of sweden skrev 2015-05-12 22:11:24 följande:

Skönt att höra att fler blir så! Konstigt att det blir så i vecka 5?! Ser ut som jag är i sjätte månaden när magen spänner sig och står rätt ut.

Har nog aldrig blivit av med min tidigare mammamage så jag har alltid sett gravid ut i 6:e månaden :(
    Men men inge att göra åt mer plats åt nr 2 <3

Ett tips jag fick från en sjuksköterska som satte akupunkturnålar på mig innan graviditeten sa att drick the med färsk riven ingefära :)
    Funkar för mig och hjälper mot tröttheten.

Fast jag har inga barn sedan tidigare, så tycker det är lustigt att den blir så på kvällen. Sambon kände och klämde och han sa att magen var stenhård :) detta kommer inte bli lätt att dölja alltså!
  • Kixpix
    Rose of sweden skrev 2015-05-12 22:53:29 följande:
    Vet faktiskt inte, men kanske din mage växer för att det ska få plats en liten eller två?!
    Är du spänd eller nervös kan ballongmage uppstå ;) även s.k kramper.
    Jag hade extrema kramper så att jag trodde det var förlossningsverkar som startade redan i vecka 34!
    Visade sig vara magkatarr .......icke populärt!
    Foglossningar, katarr, förtidsbörd på Cervix fy sjutton för min första graviditet.
    Lilleman var på g ut i vecka 29 mitt ute i skogen!
    Tacka gudarna för min magkänsla om att något var fel, raka vägen in till KS och de hann stoppa mig. Jag hade öppnat mig till 7 cm!!!
    Är faktiskt livrädd nu inför vecka 29!
    Usch då! Två vet i fasen.. Den enda tvilling jag vet är min farfars syster & bror som var tvillingar, sen finns det inga andra tvillingar varken på mina sidor eller på min sambos sidor så det blir långsökt.

Magkatarr har jag haft, men då betedde sig inte min mage så som den gör nu.

Jag har inga krampen eller något annat ont, bara att magen står rätt ut och svullnar upp :)
  • Kixpix
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-13 06:53:18 följande:
    Jag har inga tvillingar alls i släkten, ändå så fick jag det så man ska aldrig säga aldrig smile5.gif
    Jaså? Det hade ju varit roligt med tvillingar dock :)
  • Kixpix
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 14:21:14 följande:
    Nä jag har inte bokat än fick instruktioner att man ska till Bm vecka 8 ???? i alla fall här i Umeå, var bor ni?
    Jag bokade en tid i måndags, fick tid den 29 maj. Men då är det bara hej, vi skriver in dig, hejdå. Sen skulle ett inskrivningsmöte bokas i vecka 12 som tar ca 2 timmar. Jag bor i Skåne.
  • Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-13 21:16:29 följande:

Jag mår oxå ok. Men har vagt illamående emellanåt. Har lite stick i brösten. Och igår gick min framfog sönder. Skulle ta av skorna. Och då small det. Haft problem alla mina graviditeter.

Framfog?!

Jag har ömma bröst och mår ofta illa på kvällen/natten :)
  • Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-14 09:24:35 följande:
    Ja foglossning. ;) man har en fog fram typ mitt på blygdbenet..
    Åh jaha :) det visste jag inte!

Jag känner dock att jag får ont i höfterna efter att jag har arbetat, foglossning? :(
  • Kixpix

Jag är i vecka 5 (4+3). Kan man verkligen få foglossning redan nu? Jag tycker det verkar konstigt, men jag har hela tiden en jobbig molande värk i ryggen, det sticker i benen och höfterna ömmar. :(

• Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-14 23:09:19 följande:
    Det är inte jätte vanligt.

Jag har haft det alla mina graviditeter och nu sen förra som slutade i sent missfall nu i januari har nog inte mina fogar återhämtat sig. Men jag vet att det bara kommer bli värre. Förra graviditeten kunde jag knappt gå vissa dagar.
    Nej, jag förstår det. Jag har aldrig känt det så här innan och detta är första barnet.

Ska till BM om två veckor, så får ta upp det med henne. Jag har ett krävande arbete i vården så det gör väl inte saken bättre. :(

Låter inte alls roligt för dig :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)