Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-06-30 12:54:06 följande:
    Nej, jag trodde inte heller det. Men sen har jag även hört att trombyl kan ju göra att man blir mer lättblödande och därför känns det sådär att ta dem också när jag haft lite blödningar, men egetnligen skulle jag börjat ta dem på måndag men jag frågade läkaren och hon trodde inte det skulle påverka att jag får mer blödningar, men för min oros skull gällande det fick jag vänta med dem till efter vi gjort KUB. Gillar inte att behöva ta mediciner ännu mindre när man är gravid, men anser dem att det ska hjälpa så. Känns bra att dem kommer ha extra koll på en iallafall, kommer även att få alla besök som en förstföderska får annars får man ju som omföderska i regel färre besök på mvc, så det känns bra.

Har även tagit upp min rädsla för snabb förlossning så vi kommer även att prata om detta längre fram vilket känns bra. Första sonen föddes 4 timmar efter igångsättning, andra sonen 2 timmar efter första värk så är rädd att denna förlossningen kommer gå ännu snabbare. Tyst
    Alltså, trombyl är ett blodförtunnande läkemedel som personen med risk för proppar och problem med hjärtat brukar äta. :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-06-30 13:49:45 följande:

Kommer inte ihåg om jag har frågat detta, får skylla på gravidhjärna isåfall Tungan ute

Men har ni svårt att andas ibland, jag har jättesvårt att få ner luften i lungorna, får lura kroppen att gäspa ibland för att kunna få ner luften, minns att jag hade såhär med första rätt sent i grav. för han tryckte på lungorna, men nu? är ju bara i v 11+1. Ska det fortsätta så tro?

Du tror inte det är psykiskt? Har inte känt något. Jag är också i v 11+1 :)
  • Kixpix
    dinin skrev 2015-06-30 17:11:52 följande:
    Sådär har jag det i perioder med ångest, så det har nog inget samband med graviditeten.
    Tänkte detsamma. Har haft ganska mycket ångest, när jag fick ångest (vilket är psykiskt) så fick jag svårt att andas. Så jag vet hur du har det dinin :/
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-06-30 18:01:33 följande:
    Söndag skrev 2015-06-30 17:06:29 följande:

Tänker också att det ev är lite psykiskt? Jag får så ibland främst vid stress

Tror ni? Har aldrig haft problem med ångest eller liknande.
    Jag tror det ja. Ibland utvecklar man saker. Vissa kan inte svälja, vissa kan inte dricka, vissa mår sjukt illa osv.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-02 09:04:20 följande:

Så härligt att sommaren äntligen är här, men ack så var man gravid och just det ja, blir röd som en kräfta istället för brun. Fler som märker enorm skillnad på hur ni tål solen sämre som gravida?

Satt ute igår och blev alldeles illröd på kvällen sen och då satt jag ändå inte länge men det räckte så känslig man är nu. Som icke gravid tål jag solen hur bra som helst och blir sällan röd.

Här i Sverige har jag aldrig smort in mig. Blir lätt brun. Märker inte någon skillnad i år, blir lila brun ändå :)
  • Kixpix
    FruGru skrev 2015-07-06 07:31:11 följande:

12+0 idag.

Har 23 månader mellan 1 o 2an. Sen mellan 2an o 3an är det 21 månader. Ville eg ha tajt mellan 3an o 4 an oxå men så blev det inte. Kommer vara 3.5 år mellan dem.

Hur mår ni allihop? Jag är mest trött. Blir lätt yr men har lågt blodtryck oxå. Blir galet hungrig från ingenstans.

Någon som känt rörelser? Eller tror dem känt?

Jag är också 12+0 idag. Så kul med v 13 :)

Jag mår väldigt bra. Men är dock trött. Men det är väl så det ska vara.
    Jag har dock fått VÄLDIGT ont i svanskotan så det gör ont när jag sitter ligger står böjer mig. Sjukt jobbigt.

Inskrivning på fredag så ska ta upp detta med bm. Känns som att det inte blir bra att jobba då jag gör tunga lyft osv i jobbet. :/

Har inte känt någonting så jag börjar tro att det ekar tomt där inne :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-07-08 17:28:59 följande:

Nu går det knappt att dölja magen längre, känns roligt samtidigt som det är lite jobbigt då det fortfarande är tidigt tycker jag. Fick väldigt "diskreta" blickar idag när jag hämtade minsta sonen hos en kompis. Lite jobbigt när man verkligen ser hur dem försöker titta diskret men inte säger ngt. Kan knappt dölja med vida kläder man ser nästan ändå att det är en "konstig" mage där under.

Samma här. Var på kalas i lördags och fick konstiga blickar men ingen sa något. Min syster som vet sa att det är egentligen inte min mage tittar på, eftersom det syns fruktansvärt tydligt i ansiktet att jag är gravid och ansiktet kan jag inte direkt dölja ;)
  • Kixpix

Jag vet heller inte hur det syns i ansiktet för sådant kan jag inte se. Men alla kvinnor/tjejer på kalaset (två släkte) sa "hej hej" titta mig i ögonen då, sen en snabb blick mot magen sen vände de på klacken. ALLA kvinnor/tjejer på kalaset gjorde detta men ingen sa något :) haha. Sen när alla hade kört var enbart jag och min sambo kvar till sist och då sa min syster att man ser det väldigt tydligt i ansiktet. Så ja, många kan se att en kvinna är gravid. Till och med när kvinnan som är gravid inte ens själv vet om det. :)

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 21:45:19 följande:
    Aha, men var det kvinnor som har barn? För inga av mina vänner har barn så de kanske inte direkt letar efter eller känner igen den där gravid-glowen man tydligen ska ha. Vet inte om jag har den dock, tycker jag ser ut som vanligt smile1.gif .
    Faktiskt så har alla dessa kvinnor barn, jag var den enda på stället som inte har barn än.
    Men många kvinnor har den förmågan att se sådant. Min syster säger att hon ser sånt direkt. Lite läskigt är det allt :)
  • Kixpix

Imorgon ska jag och sambon på inskrivning. Lite nervöst är det. Vad gör man där?
    Jag skulle egentligen gjort en glukosbelastning imorgon men det vägra jag. Min pappa har diabetes. Så jag får göra en så kallad frukostbelastning istället. Jag ska trycka i mig en massa frukost :) sen ska det tas en massa prover. Det är det enda jag vet jag ska göra. Haha.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)