Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

hsh skrev 2015-06-10 15:20:24 följande:

Nån fler som har svårt att dölja magen? Beror på svullnad såklart men den är stor på mig.. Varit tvungen att köpa nya kläder i två storlekar större för att kunna gömma undan den

Det börjar bli tufft ja. Jag är vecka 9 (8+2) och ibland svullnar magen upp så det ser ut som att jag är i 4-5 månaden. Är lite småmullig sedan innan, men nu går det inte ens att dra in magen, HAHA. Min pappa skojar hela tiden om att det är tvillingar, det finns tvillingar på hans sida, så ibland blir jag lite nojig om att det är det bara för att magen syns så mycket :D haha.
  • Kixpix
    Bullbak85 skrev 2015-06-10 22:31:54 följande:

Varning för gnällinlägg: jag mår så FRUKTANSVÄRT illa! Jag äter lergigan Comp 10 ggr/dag.

Så här ser mina dagar ut: jag vaknar av larmet 5.40 för att ta en lergigan Comp, somnar om. Går upp 7.00 mer död än levande pga illamåendet, väcker mina barn, ställer fram frukost till dom sen snabbt in på toa för att kräkas dagens första dos, då kräks jag ju förstås bara massa galla. Sen tar jag lergigan varannan timme, och jag stoppar i mig en vindruva nu, en jordgubbe sen, nån bit äpple, dricker en klunk vatten då och då.. Efter varje grej(!!!!) jag stoppar i mig måste jag kräkas! Jag kräks hela tiden. Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen! Mina salthalter börjar bli aningen låga men inte akut ännu enligt läkare. Jag känner mig så utmattad, har ingen energi eller ork för nånting. Allting känns som stora projekt, det kan ta mig 5 dygn innan jag kommit in i duschen (frääääscht?). Hemmet förfaller totalt och mina stackars barn får roa sig med ipad & film hela dagarna! Jag är världens sämsta mamma just nu och mår skit av att ha dåligt samvete! Imorgon ska jag ner och få akupunktur, hoppas det hjälper.. FÖRLÅT alla för att jag är världens gnälligaste men har någon nåt bra förslag på va tusan jag ska testa så tar jag gärna emot dom!

Sen vill jag bara berätta att mitt illamående och kräkningar började rean i V 5 och en dag i V 8 var illamåendet som bortblåst, ÅÅÅÅH Gud va orolig jag blev då. Jag va säker på att det va missfall på gång och jag va jätteledsen den dagen. Dagen efter kom illamåendet tillbaka med besked och jag ångrade att jag inte passade på att njuta av en "fri" dag som jag haft innan. Efter har vi fått se hjärtat picka på fint så det kan vara så att symtom kommer och går utan att något är tokigt! Passa på att njuta av dagarna utan symtom istället för att oroa er! Jag vet att det är svårt men försök, det är svårt att njuta av dagen innan när man ligger och kräks som en galning igen!

Men fy för sören vad du måste ha det tufft! Kan du verkligen inte få andra tabletter mot detta, eller i alla fall kombinera? Min BM sa att lergigan inte är jättebra, det är typ en lite starkare variant av postafen. Det finns t ex primeran och sedan måste det finns något som kan hålla kräkningar i schack. Förstår att de inte kan ge ut piller till höger och vänster i ett så tidigt skede i graviditeten.

Jobbar du? För det kan du väl inte orka med i allt detta? :(
  • Kixpix
    annsansa skrev 2015-06-11 09:12:53 följande:

Kliver ur gruppen. Vul idag visade inget foster s0 skrapning för mig idag. Mf nr 8 då ????

Nej men fy vad tråkigt :(
  • Kixpix
    Blgebo skrev 2015-06-11 16:20:15 följande:
    Jag gör inte VUL, ser ingen anledning till det i mitt fall. Blir inte erbjuden det heller. smile1.gif  
    Samma här :) blev inte erbjuden och tänker inte göra det.
  • Kixpix
    20110303 skrev 2015-06-13 14:47:51 följande:

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

Jag blev tvungen att berätta för jobbet i v8, går in i vecka 10 på måndag. Jag arbetar i hemtjänsten och vissa vi går till har multiresistenta bakterier och dit får inte gravida gå. Så jag var illa tvungen att kläcka ur mig det :)
  • Kixpix

Någon som har bra tips på mammavänliga kläder? Är det leggings/tunikor/klänningar som gäller, i alla fall nu på sommaren?
    Byxor börjar blir ett problem för mig. Gått upp cirka 2 kg och gick in vecka 10 idag :)

• Kixpix
    Krocki1 skrev 2015-06-15 18:44:41 följande:

Jag har redan berättat för mina närmsta kollegor och även  min närmsta chef. Hon vet vilken resa jag har gått igenom med mina andra graviditeter och pga att jag har en del läkarbesök som jag måste ta ledigt för kände jag att det var lika bra att berätta. 

Jag köpte mina första mammabyxor i helgen, ett par för hm som hade riktigt bra strech. Super skönt att slippa gå med gylfen öppen som jag har gjort med mina normala byxor. 

Är det någon mer än mig som har svullnat upp rejält? Jag känner mig jättestor och var normal viktig från början. Har inte vågat väga mig för i början åt jag typ för tre för det var så mitt illamående höll sig borta, nu mår jag inte lika illa och äter inte lika mkt heller.

Då får det blir en tripp till hm för att kolla lite nya byxor. Så här kan man ju inte ha det :) haha.
    Jag var väl en aningen större än vad jag "ska" vara när jag blev gravid. Men känner mig 20kg tyngre typ fast det bara är 2 :)
  • Kixpix
    idape skrev 2015-06-15 22:51:40 följande:

Har ni molvärk? Jag har andra symptom men inte det. Har alla det?

Nej, inte nu längre. Det hade jag "bara" fram till vecka 5 typ. Det var det som gjorde att jag förstod att jag var gravid långt innan bim. :)
  • Kixpix
    tystlängtan skrev 2015-06-17 19:49:46 följande:

Har precis varit på gynakuten och fått konstaterat att där inte har funnits något som växt sedan v.5-6 ungefär. Hoppar ur tråden nu då det är för jobbigt att läsa, men jag hoppas verkligen att ni andra slipper tråkiga besked och att allt går bra hela vägen för er!

Fy vad tråkigt för er! Kram
Svar på tråden BF Januari 2016 :)