Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Någon annan som får ett sjukt illamående när ni gått och lagt er?

• Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-18 23:02:32 följande:
    Kul, vi har typ samma BF. Får 26-27/1 på lite olika appar/uträkningar. smile1.gif Dina flytningar tror jag är helt normala.
    Kixpix skrev 2015-05-18 22:52:44 följande:

Någon annan som får ett sjukt illamående när ni gått och lagt er?

Det är sannolikt pga magsaft som rinner upp i matstrupen när du ligger ner. Testa fler kuddar och Novalucol.
    Varför skulle magsaften rinna upp i strupen när man precis blivit gravid? Jag har redan två tjocka stora kuddar :)
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-18 23:21:02 följande:
    Jag har för mig att hormonerna gör så att den övre magmunnen blir slapp. Om jag inte minns fel. smile1.gif
    Aha okej. Fast det blir inte bättre av att sitta eller stå upp så tror inte det är magsaften. :/
  • Kixpix
    FrökenIda skrev 2015-05-19 11:53:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här ?:) Jag ska ha mitt andra barn i januari (bf osäkert men troligtvis i börja på januari) Jag är 26 år gammal och har en son på 2 år med min man som är lika gammal.

Jag mår ganska dåligt och tankar och känslor snurrar runt så tänkte att det nog kan vara skönt att få prata med andra gravida och höra lite tankar från andra som kanske också har det lite tufft.

Jag mår ganska fysiskt dåligt. Har mycket o ont i huvudet, trött och lite illamående och har redan gått upp massa i vikt (magen super-svullen) vilket jag lider av. Är för tillfället sjukskriven pga stress och utmattningssyndrom så blev lite mycket med en graviditet på det, hehe

Hur mår ni andra?

Hejsan! Sitter lite i samma sits som dig. Varit sjukskriven för utmattning sen okt-14, arbetet just nu 75% och sjukskriven 25%. Så förstår att det tar på din kropp. För mig innebär det bara positivt med att skaffa barn nu (vilket var planerat). Har dock börjat få lite ångest eftersom jag har en enorm rädsla för att en vaginal förlossning, tyvärr :(
  • Kixpix
    Bubblor skrev 2015-05-19 12:53:14 följande:
    Här är jag helt med dig, jag är också livrädd för vaginal förlossning, jag börjar nästan hyperventilera bara jag tänker på det. Men jag hoppas att när det väl blir dags, så har man glömt bort den rädslan och är så pass förberedd och bara känner att "Yes, nu kör vi!" och att man äntligen ska få träffa sitt underverk :) Jag hoppas det blir så, men jag har ingen aning :P
    Ja, jag ska prata med min BM om att boka tid till feliciateamet på vårt sjukhus, för så här kan jag inte ha det :(
  • Kixpix

Zamfiola och Grus Grus.

Jag kan hålla med er till en viss del, men ni måste också tänka på att alla kvinnor faktiskt inte är skapta för att föda barn vaginalt. Tyvärr.

Vi har den genen i vår släkt, med för trångt bäcken. Båda mina systrar har fått hå igenom väldigt traumatiska förlossningar för att sedan behöva tjata sig till ett ks med andra barnet.

Det som hänt är att barnen hat fastnat & till varje pris har personalen sletit ut ungen (både mamma och barn har hållt på att dö) genom att kontra till nästa graviditet "har du klarat en vaginal förlossning innan klarar du en till". Eller hur?! Skulle inte tro det. Klipp, sugklocka och yttre press kallar jag inte för en normal och trevlig förlossning.

Tredje gången gillt med mig, därför vill jah INTE föda vaginalt.

• Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-19 14:11:07 följande:

Jag har fött alla mina vaginalt. Livrädd för snitt. En av graviditeterna låg bebis i säte och jag va helt inställd på vaginal förlossning.

Alla är inte gjorda för en vaginal förlossning men med rätt hjälp är det många med rädsla som ändå väljer och får en fantastisk upplevelse.

Jag har vänner där första förlossningen var en mardröm och andra en fis i rymden.

Den enda som vet vad som är rätt är den gravida kvinnan själv.

Ja precis, man vet bäst själv. Och att alla kvinnor tyvärr inte är skapta för en vagnial förlossning. Jag har oddsen emot mig. Därav livrädd då mina systrar blev nekade ks med första barnet och sedan vet man ju hur det gick. Åt skogen. Därav min rädsla.
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-19 14:36:16 följande:
    Jag har inte skrivit något om att jag inte har förståelse för hur andra har det. Bara skrivit utifrån mig själv och min rädsla. smile1.gif
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Det jag reagera på var att du skrev att kvinnor är skapta att föda vaginalt. Tyvärr är ju inte alla kvinnor skapta för det. Tråkigt nog.
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-19 15:21:03 följande:

Jag var väldigt positiv till att föda vaginalt. Födde min dotter vaginalt och "på pappret" var allt normalt. Tyckte dock att det var en traumatisk upplevelse dom jag hade svårt att prata om länge efteråt. Har svårt att sätta fingret på varför. Kanske var det för att jag hade så felaktiga förväntningar? Nu när jag är gravid med andra barnet så vill jag ändå testa att föda vaginalt igen. Kommer att be om samtal för förlossningsrädsla.

Ni som är rädda; jag tror det är absolut bäst att be om hjälp. Inte försöka vara stark och duktig.

Jag ska be om hjälp, därav tänker jag säga detta till BM så hon kan boka tid till mig hos Feliciateamet. Jag kommer inte orka att hålla ihop om jag inte får hjälp :)

Tur att det finns hjälp att få!
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-19 17:03:57 följande:
    Det jag menade med det är att jag har rädsla för att bli skuren i. För MIG känns det inte naturligt. För MIG och min rädsla beror på allt som handlar om att någon ska sticka och skära i mig. Sedan urminnes tider är kroppen skapt för att föda vaginalt. Alltså känns det naturligt för mig. Men det har ju inget alls att göra med de som har problem eller inte kan föda vaginalt. Det handlar helt och hållet bara om min helt orationella rädsla. Precis som att man kan vara rädd för att föda vaginalt. smile1.gif Det var ingen kritik mot någon alls, utan bara en beskrivelse på hur JAG upplevde min förlossning och är rädd för nästa.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Aha! Då fattade jag det du skrev fel :) sorry!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)