BF Januari 2016 :)
Någon annan som får ett sjukt illamående när ni gått och lagt er?
Hej!
Får jag hoppa in här ?:) Jag ska ha mitt andra barn i januari (bf osäkert men troligtvis i börja på januari) Jag är 26 år gammal och har en son på 2 år med min man som är lika gammal.
Jag mår ganska dåligt och tankar och känslor snurrar runt så tänkte att det nog kan vara skönt att få prata med andra gravida och höra lite tankar från andra som kanske också har det lite tufft.
Jag mår ganska fysiskt dåligt. Har mycket o ont i huvudet, trött och lite illamående och har redan gått upp massa i vikt (magen super-svullen) vilket jag lider av. Är för tillfället sjukskriven pga stress och utmattningssyndrom så blev lite mycket med en graviditet på det, hehe
Hur mår ni andra?
Zamfiola och Grus Grus.
Jag kan hålla med er till en viss del, men ni måste också tänka på att alla kvinnor faktiskt inte är skapta för att föda barn vaginalt. Tyvärr.
Vi har den genen i vår släkt, med för trångt bäcken. Båda mina systrar har fått hå igenom väldigt traumatiska förlossningar för att sedan behöva tjata sig till ett ks med andra barnet.
Det som hänt är att barnen hat fastnat & till varje pris har personalen sletit ut ungen (både mamma och barn har hållt på att dö) genom att kontra till nästa graviditet "har du klarat en vaginal förlossning innan klarar du en till". Eller hur?! Skulle inte tro det. Klipp, sugklocka och yttre press kallar jag inte för en normal och trevlig förlossning.
Tredje gången gillt med mig, därför vill jah INTE föda vaginalt.
Jag har fött alla mina vaginalt. Livrädd för snitt. En av graviditeterna låg bebis i säte och jag va helt inställd på vaginal förlossning.
Alla är inte gjorda för en vaginal förlossning men med rätt hjälp är det många med rädsla som ändå väljer och får en fantastisk upplevelse.
Jag har vänner där första förlossningen var en mardröm och andra en fis i rymden.
Den enda som vet vad som är rätt är den gravida kvinnan själv.
Jag var väldigt positiv till att föda vaginalt. Födde min dotter vaginalt och "på pappret" var allt normalt. Tyckte dock att det var en traumatisk upplevelse dom jag hade svårt att prata om länge efteråt. Har svårt att sätta fingret på varför. Kanske var det för att jag hade så felaktiga förväntningar? Nu när jag är gravid med andra barnet så vill jag ändå testa att föda vaginalt igen. Kommer att be om samtal för förlossningsrädsla.
Ni som är rädda; jag tror det är absolut bäst att be om hjälp. Inte försöka vara stark och duktig.