Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Dajmtårta skrev 2015-06-27 10:11:33 följande:

Hej! Hoppar gärna med i denna tråd. Har följt den sedan starten men ej skrivit ännu. Är 38 år, bor i Sthlm och väntar min tredje pojke :) BF 1 jan. Är ni med i FB-gruppen också?

Nej, är inte med i gruppen. De stängde den när jag var i V5 & ingen visste, och där fanns några medlemmar som jag känner/vet vilka är och därav vill jag inte gå med i gruppen.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-06-27 09:39:01 följande:
    Grattis! Får man fråga vad du fick för sannolikhet och hur gammal du är? Jag ska göra på måndag. Görs det vaginalt eller utanpå magen?
    Kub-test görs som ett vanligt UL :)
  • Kixpix

När har ni köpt de första bebiskläderna? Vi diskuterade det här hemma. Känns ju mer på riktigt då :)

• Kixpix
    daoan skrev 2015-06-28 13:22:02 följande:

Hej på er,

Beklagar alla med mf- känns dumt att "klaga" när man vet vad andra går igenom.... Men!

Någon som redan har ont i svanken?

Första barnet här så har ingenting att jämföra med. Haft ont o ca 2 veckor. Är i vecka 12 nu och det blir mer och mer. Känns ibland som ryggen låser sig- i ländryggen- domnar nästan bort ibland.

Tänker foglossning men vet inte hur det "ska" kännas. Redan nu liksom :/ ... I vecka 12...känns inge kul!

Någon med erfarenhet? Tips?

Jag hade foglossning från V5-8 cirka, sedan försvann det. Nu har jag istället fått ischias och har som du, ont i svanken. Vid foglossningen hade jag inte ont i svanken, den smärtan går inte ens att beskriva.
    Jag hoppas ju dock att jag inte ska ha problem med detta framöver!
  • Kixpix
    daoan skrev 2015-06-28 21:10:20 följande:

Hej,

Ajajaj!

Hoppas såklart inte det är foglossning och tror som du säger att smärtan ska vara från en annan värld :p

Vad är ischias och hur lindrar man det??

Jadu, ischias är nerver som hamnar i kläm. Jag blev hjälpt av en kiropraktor. Men det vill jag inte nu när jag är gravid.
    Sök på stretcha sätesmuskeln. Det hjälper mig. :)
  • Kixpix
    idape skrev 2015-06-28 21:45:34 följande:

I vilken vecka gör ni kub? Jag fick i v 14. 13+2. Är inte det sent?

Jag har tid bokat till KUB. Men ej fått bekräftat från läkaren om jag ska göra det eller ej. Om det nu blir KUB blir det i v 13 (12+2). :)
  • Kixpix
    Hame skrev 2015-06-29 12:52:44 följande:
    Det ska jag göra :) Jag har lite problem med urinprovet till inskrivningen, nu är jag på jobbet och kör direkt därifrån till MVC. Så jag har slagit in provet i en massa påsar och gömt det längst in i kylen i fikarummet Tungan ute Hoppas ingen bestämmer sig för en spontan kyl-röjning!

När hade du kub? Nästa vecka?
    Va? Brukar man inte lämna urinprovet på MVC? Jag har inte hört från min bm att jag ska ta morgonurin eller liknande.
  • Kixpix
    idape skrev 2015-06-29 23:10:40 följande:

Har känt lite obehag när jag kissat ett par dagar. Känns mer efteråt än att det svider när man kissar som urinvägsinfektion. Vet inte vad det kan vara. Fler som haft så? Antar det kan vara urinvägsinfektion ändå så bäst kolla upp.

Kan vara uvi. Jag har haft alla möjliga symtom när det gäller uvi. Kan också vara att tjocktarmen och livmodern trycker på blåsan. Men värt att kolla upp.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-06-30 11:49:31 följande:

Läkarbesök idag, allt var bra, blodtrycket låg bra. om allt ser bra ut vid kub ska jag börja äta trombyl 1 ggr/dag fram till v 36. V 32 och 36 kommer jag att få extra ul, samt att jag från v 32 kommer att kolla blodtrycket 1ggr/vecka.

Får man fråga varför du ska äta trombyl? & varför blodtrycket ska kollas? :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-06-30 12:43:26 följande:
    Jag fick havandeskapsförgiftning med första sonen och dem har märkt att trombyl kan fungera förebyggande mot det. Högt blodtryck kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning och därför vill dem kolla det regelbundet sista veckorna. Sonen var även enligt deras uttryck kraftigt tillväxthämmad (väldigt liten för sin vecka) så därför vill dem även göra tillväxtultraljud för att kontrollera bebisens storlek.
    Åh jaha! Trodde inte att blodförtunnande medicin kunde förebygga det men super om det fungerar!
    Tur att du får hjälp i alla fall :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)