Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-05-19 17:49:23 följande:
    Håller helt med dig, är också livrädd för att behöva kejsarsnitt. Tänk att knappt kunna bära på sitt barn efter förlossningen. Usch mardröm.
    Det är ju också väldigt olika. Mina systrar kunde bära på sina barn utan problem :)
  • Kixpix
    FrökenIda skrev 2015-05-20 11:06:16 följande:
    Jag förstår att det måste vara jobbigt att känna rädsla inför vaginal förlossning. Det är nog många som känner så så du kan nog få stöd från andra som känner samma sak och ni kan dela tankar och känslor och kanske erfarenheter. Är det ditt första barn? 
    Att föda - en bok av Gudrun Abascal - som jag tycker är väldigt bra och hjälper en att mentalt förbereda sig inför förlossningen , smärtan, rädslor osv. Läs den =)
    Ja, det blir jobbigt när man vet vad man har bakom sig.

För mig funkar det bra att arbeta, kommer vara friskförklarad efter midsommar.

Detta är mitt första barn, ja. Ska be BM skriva remiss till teamet på sjukhuset. Vi har tyvärr dåliga gener så det är därför jag har en rädsla och en annan sak jag inte tänker ta upp.

Det blir nog bra vilket som :)
  • Kixpix
    Miixxan skrev 2015-05-20 11:48:53 följande:

Hur kunde du plussa så tidigt caisas?

Sist jag var gravid så var det negativt och då testade jag i 5+2 sen plussade jag i 6+5 fick mf 6+6.

Och nu är det bim+4 testade mig den 11/5 negativt. Har symptom som jag hade sist jag var gravid och är sugen på choklad, nudlar och frukt, illamående har jag haft lite grann och tröttheten är värst!. Så nu väntar jag och ser om mensen kommer eller inte. Annars blir det ett test på måndag. Men om jag är gravid så är jag i 5+0 idag :) och har bf den 19 januari om allt går som det går. :)

Hur tidigt är tidigt? Jag plussade på BIM-7.

Varför det syns tidigare på andra beror ju på hur mycket hcg-hormon som produceras och det skiljer sig från kvinna till kvinna :)
  • Kixpix

Jag har inte varit hos BIM på hälsosamtal än, det är nästa fredag. Är i vecka 6.

Har haft ont i höfter/bäcken/lår i 1,5 vecka så imorgon ska jag till läkaren på min VC. Jag orkar inte ha ont längre. Vaknar varje natt av smärta och jag får sova väldigt lite, funkar ju inte riktigt när man har ett arbete att sköta.

Fler som har några liknande problem?

• Kixpix
    Pyret 85 skrev 2015-05-21 19:18:59 följande:
    Ja jag har ont i höfterna och det strålar ner i skinkorna. Foglossning säger de som har haft det. Jag hade ingen foglossning med sonen. Är i v.9.
    Detta är min första grav så jag har ingen aning. Känns lite hopplöst då jag arbetar inom vården och gärna vill arbeta. Men det är mycket tunga lyft och mycket gående.
  • Kixpix
    daoan skrev 2015-05-21 19:31:02 följande:

Jagar haft i höften, ljumskarna i ca 2 v. Är i vecka 7.

Kan inte springa, träna eller gå fort :p

Usch! Det är inte alls roligt för fem öre. Att bara gå runt i huset är en plåga och att aldrig få sova på nätterna är inte roligt! :(
  • Kixpix

Någon mer här inne som känner dig totalt funktionshindrad? Vad till läkaren igår pga mina bäckensmärtor. Han tryckte på blygdbenet och han ska ha tur att jag inte nitade honom. Fick åka hem med panodil.. Tänk att ha så här ont i vecka 5+5. Håller tummarna att det kommer gå över.

• Kixpix
    milla741 skrev 2015-05-23 10:12:41 följande:

Men shit vad tidigt.. ???? själv så Drar det och sliter i i ljumskarna och är jätte svullen ser ut som jag är i tredje månaden haha

Ja det är väldigt tidigt men har ingen aning om vad jag ska göra åt det :(
  • Kixpix

Jo, jag jobbar i hemtjänsten. Så det kommer ju inte bli lätt. Är redan 25% sjukskriven för annat så arbetar inte fullt som tur är. Ska till min bm på fredag så får höra vad hon säger.

Fortsätter det så här blir det olidligt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)