Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-10-29 19:38:20 följande:
    Åh så tråkigt för dig! Vet inte själv för jag fick inte svar under tiden jag var där (lämnade ett vanligt rör med blod) men det är en vecka sedan nu så de borde väl ha hört av sig om det var något, eller?

Hur mår du, märkte du några tecken på detta själv? Bra att du fick tid så snabbt!
    Ja, det var inte alls kul. :(
    Skulle du ha diabetes borde de redan har hört av sig tycker man. Det är ganska allvarligt att ha graviditetsdiabetes.

Nej, jag märkte ingenting! Min ena syster har hela tiden sagt att något är fel, för jag började svullna i v14. Tror diabetesen ligger bakom det, för det är inte så att jag ätit onyttigt varje dag fram till nu som gjort att jag gått upp i vikt. Jag känner mig bara allmänt pluffsig.

Men känns skönt att jag fick tid snabbt, vill gärna veta hur processen ska gå till nu!
  • Kixpix
    himw skrev 2015-10-29 20:08:57 följande:

Åh, vad tråkigt. Men tur att du får hjälp så snabbt- går graviditetsdiabetesen över när bebisen kommit?

Ja, det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig :/
    Det ska gå över när bebis är ute, eftersom det är just grav diabetes. Men risken är mycket stor att jag inom det närmaste kommer utveckla diabetes typ 2. :/
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-10-29 22:15:06 följande:
    Usch vad jobbigt med graviditetsdiabetes, men vad skönt att dem tar det på allvar och att du får träffa nån så snabbt. Hoppas att det inte ställer till för mkt för dig och bebis utan att ni får må bra sista tiden.
    Ja, det blir ju en omställning som jag inte riktigt hade räknat med. Kul nu när det är jul och nyår liksom. Haha!

Får se om jag behöver medicin och sprutor eller det räcker med att lägga om kosten och motionera. :)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 16:07:52 följande:
    Gud så jobbigt för dig. Hoppas du får tips som hjälper så du förhoppningsvis kan motverka att få typ 2-diabetes sedan.
    Jag kan nog bara fördröja uppkomsten av typ 2 senare i livet. Men det får jag ta då. Längtar bara till onsdag så man får veta mer vad detta innebär, man är ju som ett frågetecken :) haha
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-11-01 18:37:59 följande:

Idag har vi fixat ett babyskydd, det blev en britax babysafe plus shr ll, hoppas det blir bra. Men det kändes riktigt och bra. Vi fick köpa det billigt av ett par bekanta vi litar mkt på.

Ett sådant har vi också köpt, men nytt. Verkar vara ett rejält babyskydd plus att barnet kan sitta i det lite längre. Alla andra såg så små ut!
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-11-11 20:35:08 följande:

Det här med bristningar: har läst att man kan få det även efter upp till ca två veckor efter förlossningen för att hormonbalansen håller på attt ändras, men OM man får bristningar, när är det då vanligast att man får dem? Min mamma fick inga under sina graviditeter men jag har ställt in mig på att få bristningar för jag fick det i tonåren på bröst och höfter, men än har jag inte sett några på magen? Är i v 32. Jag vet att man inte kan göra något för att motverka men vore intressant att veta när de vanligast kommer. Hoppas förstås slippa men det är väl bara att vänta och se.

Jag har fått fruktansvärda bristningar på rumpa, lår och vader. Men inte en enda på magen än så länge. Dessa bristningar dök upp tidigt, v17-18 kanske. Ser för jävligt rent ut sagt, så mycket är det. Men både jag och sambon tycker att de börjar blekna jämfört med innan. Vilket jag hoppas på!!!
  • Kixpix
    elinville skrev 2015-11-11 22:24:41 följande:

Hittade denna tråd precis, har BF 18/1, men blir inte klok - är denna tråd stängd för nya eller är det bara facebook-gruppen?

BF januari 2016 & januaribebisar 2016 är två andra grupper :)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-11-12 01:27:08 följande:
    Vad konstigt att du fått på massa andra ställen än magen. Har du samlat på dig mycket vätska? Aldrig hört att man fått bristningar på vaderna pga graviditet, känns ju så långt från magen. Skönt att de börjar blekna, hoppas de knappt syns snart!
    Jag började samla på mig vätska redan i v14, så jag är ganska pluffsig nu om vi säger så.

Tycker också det är märkligt att få på vaderna. Haha. Men vad ska jag göra :/
  • Kixpix

Hej!
    Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
    Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
    God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

• Kixpix
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-03 10:59:10 följande:
    Grattis!!!
    Tack! :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:35:40 följande:
    Superstort grattis till lilla tösen hoppas ni mår bra.
    Varför blev det akut kejsarsnitt?
    Tack så mycket! Vi alla 3 mår bra, det blev dock inte som vi planerat men vad gör det. En frisk tjej :)

Vi hade planerat snitt 5/1 men fick göra det akut i Helsingborg istället då det var fullt i Kristianstad. Snittet hade jag pga att jag fick grav diabetes i v28. :/
  • Kixpix
    mitthemligajag skrev 2016-01-03 12:12:14 följande:
    Stort grattis :)
    Tack så mycket :)
  • Kixpix
    MeEmmA skrev 2016-01-03 13:08:58 följande:
    Grattis!! Och bra att du är nöjd trots att det blev akut snitt, har träffat många som har dåliga upplevelser från det.
    Tack!
    Jaså, något speciellt?
    Jag hade beviljat snitt den 5/1 (framgick ju inte i det jag skrev tyvärr) så jag visste vad som skulle ske, men jag är SÅ nöjd med Helsingborg. :)
  • Kixpix
    Loppan156 skrev 2016-02-22 19:24:50 följande:

Är någon intresserad av att det skapas en egen dold tråd för oss som inte varit aktiva i den här tråden?

Absolut gärna :)
    Jag försökte skriva i denna tråden, men det var aldrig någon svarade mig pga det maldes på om annat haha.
  • Kixpix
    Loppan156 skrev 2016-02-27 21:13:21 följande:
    Gruppen heter Vi som hade BF i Januari 2016
    Hur hittar man den gruppen? ?? kass på det här.
  • Kixpix
    Mollie skrev 2016-03-04 13:25:36 följande:

Hej!

Har inte vart så aktiv av mig, men märker att nått har hänt...Är man utesluten från allt pga av att denna tråd dött? Eller finns det chans att vara med någonstans? 

Läs lite längre upp så har en startat en grupp. Vet inte hur man kommer in i gruppen dock.

Japp, vi andra blev uteslutna från en annan grupp för man inte varit aktiv.
    Jah försökte skriva och hänga på men det var aldrig någon som svarade så det var ju inte riktigt kul.
  • Kixpix
    Mollie skrev 2016-03-14 11:06:41 följande:
    Oj! Det lät inte så roligt. Jag har mest läst, men har inte gjort det de tv -tre sista månaderna.

Jag är gärna med i FB-grupper då jag sällan är in här på Familjeliv längre. Men det kanske också är kört för mig då jag inte är så aktiv... Är med i en mindre mycket trevlig FB-grupp dock.
    januaribebisar 2016 och Gravida med BF 2016 <3 (med ett hjärta) är 2 bra grupper på Facebook. Den sistnämnda är jag Co admin för.
  • Kixpix
    Erna90 skrev 2016-03-18 22:33:21 följande:
    Tyckte jag läste att den var stängd för nya medlemmar? Men kanske inte gäller längre utan att man kan gå med i den?
    Detta är en helt annat grupp och är inte någon av dem som nämns här tror jag ??
  • Kixpix
    Mollie skrev 2016-03-24 10:03:38 följande:
    Va trevligt. Kan man bara ansöka och då bli insläppt?

Ja, det kan man. Vad heter du så kan jag släppa in dig till Gravida med BF 2016 <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)