Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Mariii skrev 2015-07-09 17:21:54 följande:
    Åh vad är frukostbelastning? Usch jag måste också göra glukosbelastning då min son var stor när han föddes, samt att jag hade högt Sfmått hela graviditeten. Gjorde belastning med honom med men det visade sig vara bra allting. Men den däu r belastningen var så jobbig tyckte jag. Mådde superdåligt och var så hungrig. Man fick ju inte äta innan. Kan alla få frukostbelastning? Ursäkta om det blev väldigt rörigt :)
    Jag vägra eftersom jag mått så illa så jag sa att jag ALDRIG kommer göra det i v12. Men jag kommer få göra glukosbelastningen i v28 då jag antagligen mår bättre.
    Frukostbelastning; jag ska äta stekt bacon, stekt/kokt ägg eller äggröra, en tallrik gröt, ett glas mjölk/oboy, ett glas juice och smörgåsar med pålägg. Ska försöka trycka i mig så mycket som möjligt så de kan kolla mitt blodsocker efter två timmar. Det enda som är intressant är ju om det är högt.
    Fasar redan inför att göra det i v28. Vidrigt när man varken får dricka eller äta förrän efter 22 på kvällen innan!!! :(
  • Kixpix
    Caisas skrev 2015-07-09 21:49:32 följande:
    Ägg och bacon har ingen effekt på blodsockret, fett gör snarare att sockret tas upp långsammare/senare, så skippa dem och ät typ macka med marmelad, gröt med sylt och drick oboy om du verkligen vill kolla sockret. :) Du kan ju alltid testa med din pappas bs-mätare också? Jag lånade ut en extra bs-mätare jag hade till min gravida väninna så att hon kunde testa sig själv och på så sätt skippa glukosbelastningen.
    Vad jag ska äta har ingen betydelse för sockret. Bara för man äter socker betyder det inte att sockret stiger i höjden. Jag är utbildad inom diabetes så en del kan jag ju. Varför man gör en belastning är för att kolla hur kroppen hanterar intaget av föda. Det ska tas prover 2 timmar efter jag har ätit frukost hemma.

Jag vet med 110% säkerhet att jag inte har högt blodsocker. Pappa har haft diabetes i 15 år och alla gånger jag testat med hans har det antingen varit perfekt eller för lågt. Aldrig högre än 6.0 :)
  • Kixpix
    Mariii skrev 2015-07-09 20:16:26 följande:
    Okej. Då ska jag se om jag med kan få göra något sådant. Tyckte den förra gången var så vidrig. Jag ska också göra runt vecka 30.

Det ska nog gå bra :)
    Jag tycker du ska prata med din bm :) hon insåg direkt att det var inte lönt att övertala mig. Hahah
  • Kixpix

Varför jag ska äta det är för att jag ska "trycka" i mig en stadig frukost. Inte att jag ska hälla på massa socker på gröten och ett tjockt lager marmelad på smörgåsen. Jag har frågat sambon som var med om han kom ihåg vad hon sa & han rabblade upp det jag skrivit innan. Så vi kan ju inte ha hört fel båda två?

Antagligen ska jag äta en stadig frukost för att sockret inte ska dippa.
    Min pappa har typ 2 så det skiljer ju sig lite mellan typ 1 och typ 2.

• Kixpix

Idag var det inskrivning. Kul men mindre kul när man skulle lämna prover. Kom INGET blod och det har aldrig hänt! Så det tog en jäkla tid.. Roligast var att få höra bebisen! Hon kunde ju inte garantera något, men jodå. Starka fina hjärtljud! 169 slag i minuten haha :) på tisdag är det kub och då får vi se den lill* :)

• Kixpix
    Mariii skrev 2015-07-11 22:07:46 följande:

Hej hej!
    Jag har fått en konstig åkomma, att mitt ena ben somnar när jag ligger ner, men bara halva benet... Så konstigt. I min förra grav fick jag karpaltunnelsyndrom typ v 17 som jag fick operera. Blev bra sen, men är det ngn som vet om man kan få det o benet?

Du har inte ont någonstans? Enda symtomet är att halva benet somnar?
  • Kixpix
    Mariii skrev 2015-07-12 06:45:48 följande:
    Nej, ingen smärta. Bara att det somnar. Upp till rumpan och ner till tårna. Men bara "yttersidan" om du förstår. Sambon blev nojig och babbla om propp i benet... Men det tror jag inte. :)
    Kan ju vara nerver som kommit i kläm eller liknande. Men tycker att det borde finnas någon smärta då. Då har jag faktiskt ingen aning om vad det kan vara :/ tyvärr.
  • Kixpix

Jag blev också erbjuden att göra klamydiatest när jag var på inskrivning men tackade nej, då jag redan gjort det 2-3 ggr i dansband med andra undersökningar.
    Min bm sa att de fått till sig att de aldrig testade klamydia, så nu erbjuder de alla att göra det. Detta är region Skåne.

• Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-12 14:33:45 följande:
    Jag menar inte att skratta åt din felskrivning, jag förstår att det ska stå "i samband med". Men om man hört hur det går till inom dansbandskretsar så är inte klamydiatest helt ovanliga:D

Brukar de fråga om klamydiatest osv vid inskrivningen? Trodde det men min bm nämnde ingenting om detta:)
    HAHAHAHA men herregud! Jag ser ju det nu :)
    Jag fick ett prov i min hand när man var inne i labbet, men jag tackade nej som sagt. Min bm sa att de MÅSTE erbjuda alla dessa då de har varit dåliga på detta. Konstigt de inte erbjöd dig det.
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-12 15:42:25 följande:
    :)

Ja märkligt, inte för att jag tror jag har det, men hade gärna testat mig då jag aldrig testat mig för könssjukdomar överhuvudtaget.

Tänkte inte på det just då för fokus den dagen var på att vi upptäckte att jag redan var i v 12, kom på det efteråt.

Träffar henne igen om 6 veckor, kan ju fråga:)
    Nej, precis. Men kan alltid vara bra att kolla sig så vet man säkert att man inte har det. Klamydia syns och märks ju inte :/
Svar på tråden BF Januari 2016 :)