BF Januari 2016 :)
Hej alla januaribebisar ![]()
Jag plussade den 14/5 (går in i v8 efter helgen) och började blöda den 15...liiite slem och rött.
Har blött liiite varje dag sedan dess, nån dag rött, nån dag brunt men bara lite.
Stack liiite i en äggstock en dag och har haft ytterst lite "mensvärk" några dagar.
Var gravid i höstas som slutade i missfall men då blödde jag mycket mer, det kom klumpar och gjorde väldigt ont!
Hade varken då eller nu tydliga gravsymptom så svårt att gissa vad detta betyder...
Brösten har gjort ont sedan jag började misstänka graviditet och tempen har legat högt sedan ägglossning. I övrigt sådant som skulle kunna förklaras på annat sätt (yrsel, hård mage, lätt lätt illamående som jag inte ens skulle reflektera över om jag inte var misstänksam, allt detta då till och från, aldrig konstant). Förra gången var jag kissnödig varje natt, ingenting nu....men minns ej när det började förra gången.
Hjälp mig tolka!
Finns det något test som visar vilken vecka man är i och som visar neg om det är ett missfall som ligger kvar o inte kommit ut än?
Någon som varit med om liknande?
Skulle haft mens två veckor innan och två veckor efter denna blödning så känns inte som att det är kroppen som trodde att det var en mensvecka på gång...eller kan den tro det?
Finns inte vul här i området, finns något annat sätt att ta reda på hur det ligger till? Blodprov, speciellt gravtest, gynundersökning mm?
Blir galen av att gå och undra, tro, hoppas....
Hur låter det här? Vad tror ni?
Så ta kontakt med din bm och berätta läget imorgon, finns ingen anledning att dra ut på detta och oroa dig i onödan.