Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

minMonchichi skrev 2015-05-24 22:43:18 följande:

Hej alla januaribebisar smile1.gif

Jag plussade den 14/5 (går in i v8 efter helgen) och började blöda den 15...liiite slem och rött.

Har blött liiite varje dag sedan dess, nån dag rött, nån dag brunt men bara lite.

Stack liiite i en äggstock en dag och har haft ytterst lite "mensvärk" några dagar.

Var gravid i höstas som slutade i missfall men då blödde jag mycket mer, det kom klumpar och gjorde väldigt ont!

Hade varken då eller nu tydliga gravsymptom så svårt att gissa vad detta betyder...

Brösten har gjort ont sedan jag började misstänka graviditet och tempen har legat högt sedan ägglossning. I övrigt sådant som skulle kunna förklaras på annat sätt (yrsel, hård mage, lätt lätt illamående som jag inte ens skulle reflektera över om jag inte var misstänksam, allt detta då till och från, aldrig konstant). Förra gången var jag kissnödig varje natt, ingenting nu....men minns ej när det började förra gången.

Hjälp mig tolka!

Finns det något test som visar vilken vecka man är i och som visar neg om det är ett missfall som ligger kvar o inte kommit ut än?

Någon som varit med om liknande?

Skulle haft mens två veckor innan och två veckor efter denna blödning så känns inte som att det är kroppen som trodde att det var en mensvecka på gång...eller kan den tro det?

Finns inte vul här i området, finns något annat sätt att ta reda på hur det ligger till? Blodprov, speciellt gravtest, gynundersökning mm?

Blir galen av att gå och undra, tro, hoppas....

Hur låter det här? Vad tror ni?

Jag hade sökt vård. Det finns inga tester som visar att man genomgår ett missfall (om det nu skulle vara det) utan det ser man på en undersökning alternativt vul.

Så ta kontakt med din bm och berätta läget imorgon, finns ingen anledning att dra ut på detta och oroa dig i onödan.
  • Kixpix
    Svurk skrev 2015-05-25 13:59:08 följande:
    Dom säger ju att man kan ha blödningar även om man är gravid.

Och att när ägget fäster så kan det komma blödning.

Du kan ju gå till barnmorskan dom måste väl ha nån mottagning med drop in?

Ja tror inte du skall oroa dig för mkt då oroar du kroppen oxå.

Men klart du skall till bm om du är orolig.

Alla biverkningar är ju annorlunda ja har ingenting förutom lite "mensvärk"men det skall man ha då livmoderns växer:)

Hoppas det går bra
    Svarade du mig? Det är inte jag som behöver söka vård.
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-26 18:30:24 följande:

Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Mvh admins Grus grus, Caisas och Lanylena

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Vad trist att man ska känna sig tvingad att gå med NU när det inte ens är dags att berätta för omgivningen. Varför jag inte har valt att gå med i gruppen är för att bekanta och bekantas bekanta är med i gruppen!
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-26 20:02:28 följande:
    Förstår ditt dilemma! smile4.gif Men kanske de håller tyst? Annars avslöjar de ju sig själva också?
    Håller tyst? Nej nej, det gör de inte.

Alla ni andra - jag tycker vi skapar en egen grupp när det är dags att tillkännage våra graviditeter för familj, vänner osv :)
  • Kixpix
    Söndag skrev 2015-05-26 21:41:03 följande:
    Fast som för mig som vet att det finns folk där som känner igen mig så är jag ju inte hemlig längre..... Vill inte att hon berättar för sin sambo att vi ska ha barn...
    Håller med, såg en del bekanta och bekantas bekanta i gruppen och vissa av dem är glappkäftar. (Ursäkta mig :) men så är sanningen.

Jag får i så fall snällt vänta tills gruppen öppnar igen eller alternativt skapa en egen :)
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-26 21:58:37 följande:
    Så ni känner att det är en okej idé? Svårt att göra alla nöjda... smile4.gif

Men säg till här i tråden när ni börjar bli redo, så ska vi se till att lösa det.

Vi har valt att inte berätta för någon. Alls. Folk får säga nåt om de misstänker. Till och med för våra föräldrar. Vi vill ha det för oss själva. Måste dela graviditet och bebis sen med resten av världen i hela livet, men denna första tid är bara min och min mans.

Så tro mig, jag förstår er som vill hålla det hemligt. Vi löser det så att alla som vill, ska kunna vara med. Visst, vi kan ju inte öppna och stänga var och varannan dag, men när ni är ett gäng här som känner att ni är redo, skriv här! Vi kollar ju lite här också, även om gruppen är mest aktiv.
    Tänk på att ni kan inte ändra gruppen från hemlig till sluten sedan. Alltså öppna upp den igen kom jag på. Gör man den hemlig är den hemlig för alltid. Tyvärr. Läs under Facebooks inställningar :/
  • Kixpix

Varit lite off i tråden då det inte fungerar att kommentera i appen vilket är retligt.

Någon mer än jag som svullnar upp om magen på kvällen? Ser ut som jag är i 4-5 månaden men jagar bara i V8. Haha.

• Kixpix

Går in i vecka 9 imorgon! Någon mer som det redan syns på? Kommer ha väldigt svårt för att dölja detta i 3 veckor till :)

• Kixpix

Hej!

Är fortfarande lite off i tråden då det inte fungerar att kommentera via appen. Familjeliv vet om det.
    Men jag har inte blivit erbjuden VUL och vill inte göra det heller. Ringde idag angående KUBtest och min BM skulle kolla upp det. De erbjuder det till dem som har fyllt  35 år här i Skåne men eftersom vi har både DS och Fragil X i vår släkt tyckte jag det var värt att kolla upp.

Hon skulle ringa antingen imorgon eller på fredag, så ska bli spännande och se om vi får göra ett KUBtest.

• Kixpix
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 14:15:27 följande:
    Men då borde ni väl bli erbjudna KUB kan man tycka? Tror att man blir de här om de finns DS i släkten. Vet att om man är under 35 och bara vill göra de "för att" så får man betala någonstans runt 1500:- tror jag. Men om de finns i släkten tror jag man får de gratis :)

Man tycker ju det. Men hon skulle fråga läkaren om det var befogat för min del, då mina två systrar har gjort KUB. Kan ju alltid hoppas att läkaren tycker det är befogat. Jag tycker bara det ska bli roligt att se krabaten lite tidigare. Tycker det är snålt med UL i Sverige.

Pratade med min mamma häromdagen. När min bror bodde i Österrike och de skulle ha barn gjorde de  9 (!!!!!!!) UL i 3D på bebisen under hela graviditeten. Snacka om att inte snåla in på något där!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)