Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Jag tänker mig som sagt att sele kan vara bra då jag är en sådan där som gärna tar mig fram snabbt och inte alltid på den väg som är tänkt. Längtar redan tills bebis är stor nog att åka cykelsits!

Sambon bar framför allt sin äldste mycket så han är inne på det med.

Ska kolla sele men frågade ang baby Björn för att den redan finns liksom och är gratis :) man kan ju testa, syrrans man gillade den vet jag. Han orkade ju bära klumpen lite längre än hon giorde :)

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-15 11:44:48 följande:

Jag hade en babybjörn original till dem två äldsta barnen och det lilla jag bar så fungerade den för mig, kan tänka mig att bb original är obekvämare om barnen är större, då kan nog dem andra bb-selarna med ett annat ryggstöd vara bättre. Vilken babybjörn är det dem har?

Vet inte, ska kolla med dem
  • amalie79

Jag känner med er stackare som inte kan sova :( är så oerhört tacksam för varje dag som jag vaknar och sovit gott. Känner att blir det sämre på slutet kan jag stå ut för jag har sovit jättegott i 31 veckor o det är värt guld!

Vaknar oftast en gång mellan tre och halv fem och kissar annars sover jag fortfarande gott. ( men hade jag inte varit nattkissare redan innan graviditet hade jag nog varit tröttare nu. )

Men plågas inte av några foglossningar och har en hittills nattsnäll bebis i magen så. Å

Hoppas ni alla får sova gott i natt!

• amalie79
    qatteriin skrev 2015-11-16 06:22:34 följande:

Ja det har knakat när jag gjort vissa rörelser i flera månader, men det känns riktigt obehagligt när det kommer bara av att ändra ställning i sängen! Men jag har så jäkla taskiga fogar. Jag försöker trösta mig med att det innebär gott om plats för bebis sen på utvägen - även fast jag vet att man ha precis samma effekt utan att ha ont. :-P Men jag låtsas för att göra det mer uthärdligt, haha. Knakandet hänger ihop med det iaf men det är riktigt creepy.

Vad trist att inget hjälpt för dig! Jag tar dubbel dos magnesium, hittade nån forskningssammamfattning som konstaterade att det inte var farligt med stora mängder magnesium vid graviditet så jag provade. Läste nånstans att det skulle hjälpa mot foglossning men det tror jag inte på, så för mig har det inte hjälpt mot det, haha!

Jag är glad att jag iaf inte har flera vakentimmar varje natt iaf som jag hade när jag väntade sonen, det var fruktansvärt! Det fanns liksom ingen anledning, inte så att han rörde sig mkt eller så, utan jag kunde bara inte sova.

Det knäpper i mina höfter då och då så någonting händer väl som du även för oss som inte direkt har ont av det. :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-16 06:34:16 följande:

Nu har vi äntligen beställt barnvagn! Det blev en sådan här:

Har även beställt ett svart babyskydd som kan fästas i barnvagschassit. Vi är nöjda

Åh den liknar den vi ska ha! Fin!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-16 07:24:56 följande:

Tack! Är er också marinblå? Vi valde mellan marinblå, svart, ljusgrå och beige och kom fram till att marinblå var tålig men ändå lite "roligare" än svart. Jag hade kunnat tänka mig en svart men min man ville inte ha det. Hade jättesvårt att bestämma oss men nu hoppas vi att den här blir fin!

Vi är inte riktigt överens ännu:) men lutar åt röd/ svart med röd liggdel eller typ ocean blue/ svart.

Kompromissen är ev brun :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 13:01:28 följande:

Är det en tankevurpa att tänka att man ska väskan hängandes på vagnen alt över axeln? Eftersom både du och Elenore01 förespråkar ryggsäck?

Jag är en ryggsäcksmänniska så kommer nog köra på min ryggsäck! Var även med när min systerdotter välte baklänges i golvet när väskan hängde på vagnen'
  • amalie79

Jag har köpt det mesta i 56. Behövs 50 får sambon sticka och fixa lite medan vi är på bb, allt går att ordna.

Större storlekar vill jag köpa själv sen när jah vet vem bebis är!

Sen vet jag att de flesta av mina vänner fått massa kläder i större storlekar, min mamma tex köper i 62-68.

Ska även få en del av min syster från hennes båda

• amalie79

Har inte ens haft en tanke på att packa nån väska än, eller ens skaffa någon sorts myskläder att ha med mig (myskläder för mig hemma är linne och trosor eller naken )

Säger som Seven, har för mycket att göra för att kännas vid att det bara är 8 veckor till bf.

Frågade maken som varit där förut vad han haft med att äta, men han sa helt lugnt att han hade gått och köpt sig en räkmacka under tiden. Upplyste honom kallt om att den kan han bara glömma denna gången. Hans ex är som hon är ibland men när det gäller det där bra mycket tuffare än mig. För mig finns i dagsläget inte på kartan att han skulle få lämna mig ensam en minut för att sitta och moffa nån jävla räkmacka. Han får ha med sig något hemifrån.

Eller för den delen " ta med en bok eller tidning till partnern " som det stod på nån jävla packlista jag läste.

Seven, vänner till familjen har rest några vintrar till Miami och de köpte med sig helt fantastiska julsaker hem. Fattar inte hur de gör för att få med sig allting men de är sådana där riktiga shopoholics som vaccumförpackar och väger resväskor så att de har de allra lättaste med sig osv...

Era listor låter bra, ni som redan har barn, ska komma ihåg dessa. Framförallt så låter ni förnuftiga både vad gäller inköp osv... Skönt för en förstaoendagångsmamma att ha tillgång till kloka ugglor att fråga:)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)