Seven Costanza skrev 2015-11-18 22:06:42 följande:
Ja jag blev väldigt lättad att GBS:en inte blivit värre och att blodtryck, urinprov, SF- mått och bebisens hjärtslag var normala. So far so good, jag mår lika bra som tidigare rent fysiskt (det psykiska är som sagt lite från dag till dag...). Och själv, mår du fortfarande bra fysiskt också? PS jag hade också blivit asförbannad för det med besöket hos din kompis, hatar när man inte kan planera. Hoppas de fick sig en tankeställare.
På söndag ska vi gå på vår första få barn-information, ska bli intressant!
Tackar som frågar, ja det får jag ändå säga att jag gör. Som tur är! Lite stelare och tröttare i ryggen framförallt, vissa kvällar känns som man har magen nere vid knäna typ :) men inga krämpor utöver det.
Har börjat få lite sammandragningar men riktiga skolboksexempel: magen blir hård och spänner men gör inte alls ont och trycker inte nedåt, kommer heller aldrig vid vila.
Så de oroar mig inte alls.
Psykiskt är som du säger, från dag till dag... :)
Skönt att jag inte överreagerade :D
Vår tredje och sista träff är imorgon. Har väl varit ... Intressant. Andra gången bättre än första. Kvinnan som håller i det är bm-student från Zambia. Hon har jobbat i hemlandet som bm och förra veckan fick alla berätta vad de vet om att föda barn i sina hemländer ( vi är de enda infödda svenska jag och sambon) bm berättade att där får man bra vård om man kan betala för den och det är väldigt svårt för dem som arbetar med det, att inte kunna ge alla samma förutsättningar.
En annan tjej, vet inte vilket land hon var ifrån men hon hade fött ett barn där iaf, och aa att det varit en mardröm, folk hade skrikit och gapat, ingen uppsikt och dålig info. Det enda hon önskade sig denna gången var att få känna sig trygg.
Det hjälper en att få perspektiv det med