Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-11-20 09:44:32 följande:

Jag med, men jag tycker det känns så märkligt att vi snart är där!! När jag väntade sonen var det flera stycken i den tråden som fick i vecka 30-34 och där är vi ju redan, herregud! Skönt med liten mage, min är också rätt behändig, men den är allt i vägen när man ska hjälpa sonen med ytterkläderna...

Ja det är skönt att veta att man är på den "säkra" sidan om man säger så. Säker kan mam ju aldrig vara men det är lite lugnare att kunna tänka att kommer den nu så klarar den sig, förutsatt att allt är normalt förstås.

Jag tror andra tror att min mage är mer i vägen än vad jag tycker. I tisdags klättrade jag upp på en stege och klädde ett ljusträd utan problem så för min del går det rätt bra. :)
  • amalie79

Jag har också ett kalas den 30/1 som jag gärna skulle vilja gå på, tänker att är bebis ute och man är pigg och alla är friska så hänger vi bebis på sambon ( honom kan ingen med att gå fram och pilla på) och så går vi dit en liten stund.

Det är min systerdotter som så himla gärna vill ha sin kusin till födelsedagen :D

• amalie79
    qatteriin skrev 2015-11-20 11:19:26 följande:

Aaah jag önskar jag kunde klättra på saker!! Det är mest när jag böjer mig som magen är i vägen - och så har jag börjat gå in i saker, stänga dörrar på den och så. Haha!

Det gör jag med, höll på att knuffa gjutjärnspannan i golvet, som tur var var inte spisen på...
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 07:16:20 följande:

Oj va ni skrivit sedan sist jag var inne. Flera sidor att läsa ikapp och många intressanta diskussioner.

Själv fick jag en liten blödning igår igen. Förstår att det är i sin ordning men jag tycker ändå att det är obehagligt. Jag har en konstant mensvärk dessutom. Idag verkar det helt lugnt igen som tur är. Denna graviditeten har verkligen bjudit på överraskningar. Nu vill jag bara att tiden ska gå så vi får träff vår lilla bebis.

Jag som hela tiden varit inställt på att vi vill ha fyra barn, dvs ett till efter denna. Men efter denna graviditeten så är jag ytterst tveksam. En sak i taget, jag vet, man glömmer fort när man väl fått sin lilla bebis.

Ser att ni diskuterar förlossningsvården i Göteborg. Det har ju stått en hel del i tidningarna de senaste. Det verkar helt galet tycker jag med att bli skickad mellan olika sjukhus som nyförlöst. Jag ska föda i Borås har jag tänkt (närmast). Jag var även där för min kontroll förra veckan och jag har fått ett fantastiskt mottagande och förståelse. Känner mig trygg att åka dit när det är dags. Har velat fram och tillbaka då det är nästan lika långt till Gbg men nu har jag bestämt mig.

Mm tyvärr så har jag också läst detta och inte precis blivit lugnare. Nästan så man funderar på Varberg men så tänker jag mitt i vintern, kanske på natten, åka dit ner? Nja. Fast å andra sidan kanske större chans man slipper bli hemskickad om man kommer in för tidigt? Jag vill ju gärna få stanna tidigt men verkar ju helt omöjligt här. Och där skickar de aldrig hem pappor. Borås ska vara bra jag bodde i Mark innan och många födde där och gillade det!
  • amalie79

Såg på min Fb att jag julpyntade denna dagen för två år sedan. Betyder det att man får lov att göra det idag? :D ska jobba tre timmar idag men sen ska sambon på match i ishallen och vet inte om jag känner för att ställa mig där och bli kall om ryggen när jag inte haft en känning i ryggen på hela veckan trots klättring på stege och kört moped ute. Kanske kan va bra passa på o sen nästa vecka bara njuta av adventsglöggen !

• amalie79

Min syster har fött två gånger 2012 på Mölndal, 2011 och 2013 och varit rätt nöjd, hennes man fick stanna en natt första gången men ingen andra, de prioriterar ju som sagt förstföderskor på så vis.

Min sambos stora barn har båda fötts på östra, en på specialförlossningen och en på vanlig och han säger bara gott om båda dessa.

Men som du säger, det är ett tag sen

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-21 11:50:55 följande:

Åh, vill också börja adventpynta. Jag är sån som gärna sätter upp allt tidigt, även granen (plast) men så fort nyår är över åker alltsammans ner direkt för då vill jag inte se det mer, haha.

Funderar på att börja i veckan. Det måste vara framme till första advent.

Börjar nog imorgon! :D
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-21 17:38:30 följande:

Ursäkta idioten här, men hur använder man amningskudden? Vad är den bra för? Jag tycker mest det ser ut som en nackkudde

Nu har ju jag aldrig testat men har jag förstått rätt så lägger man den i knät runt sig. Min sambo lovordar dem o säger att vi måste ha en- han tyckte den var guld även för honom när han senare matade med flaska.

Sen funkar de även när bebis sitter själv men ännu inte är helt tippsäker- vet att syrran la den runt sina då. När de var trötta så tippade de ner på kudden och tog en tupplur typ:)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)