Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-14 22:08:45 följande:
    9/10 :) skulle vara häftigt om vi fick samma dag igen!
    Jag väntar med spänning på att se min lilla killes reaktion när det flyttar in en bebis helt plötsligt, han verkligen älskar alla små bebisar han träffar på öppna förskolan!
    De är lila här med! Hon älskar bebisar, sen består typ hela vårt umgänge av barn och bebisar så hon är van och klappar, kramar och myser med dom. Otroligt att dom liksom förstår att det är en bebis :)
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Men åh vad roligt! Stort grattis till lilla lucian :) Hoppas allt går bra för er och att ni får bra hjälp på neo!
  • mitthemligajag

De där med kläder är super svårt och oftast har väl bebisar lite svårt att reglera värmen så typ kroppen kan vara jätte varm och fötterna superkalla. Av den anledningen har vi köpt allting isär till bebis. Overall utan fötter, med tossor och vantar, en fleece jacka ifall han ligger i åkpåsen och blir varm om benen men inte armarna. Sen har vi köpt allt i riktigt värmereglerande material så vi slipper tänka så mkt på det! Köpte ett lite dyrare värmereglerande täcke osv. Såå värt det

• mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-15 14:10:09 följande:

Idag har jag ägnat dagen åt att tro att jag ska dö. Suttit på toa med hink i näven o sprutat ur båda hållen (ursäkta sunket). Nu har jag fått i mig 3 msk vätskeersättning men de två första kom upp :(

Hur är det möjligt att klara en förlossning när magsjuka gör att jag tror att döden är nära? Förstår inte det.

för du får något underbart av det! De är de inte lätt att få av magsjuka ;)
  • mitthemligajag

Ngn som sitter vid datorn som har lust att klämma in mig i listan också?

Mitthemligajag - bf 15/1, pojke, andra barnet

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-15 20:13:18 följande:

Jag funderar lite på set här med slemproppen, läste mig till att om hela går så sätter förlossning igång inom ett par dagar. Men om det bara är en bit som lossnar så kan den återbildas. Hur vet man om det är hela eller en bit som har kommit ut? Hur stor är en hel slempropp ungefär?? Om det är nån som vet?

Tror inte det där stämmer faktiskt, min vänninas slemmis gick i vecka 31. Hela kom ut som en 5 krona, slajmig med en helt rund,platt vit sak. Hon gick över 3 dagar! Min släppte 5 dagar innan sist och sen släppte lite varje dag tills hon föddes (äckligt klet som såg ut som massor av snor) :) min systers släppte när dom tog hål på hinnorna och ändå fick hon värkförstärkande. Om de var så att slemmisen sätter igång förlossningen hade man ju aldrig behövt ngn annan värkhjälp :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-15 20:10:10 följande:
    Just nu har jag väldigt mycket onda sammandragningar som kommer och går, har lagt mig ner för att vila och får se om det går över eller blir värre. Känns som att det är lite för tidigt för bebis att komma nu, så jag hoppas att det går över.
    Hur går det ? :) gav sig sammandragningarna?
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-16 11:26:55 följande:

Jag hade riktigt ont i magen av sammandragningar som kom och gick hela tiden igår kväll, men när jag hade vilat en stund blev det färre. Vaknade två gånger inatt av att det gjorde ont också men nu har det slutat. Märkte dock när jag skulle knäppa mina byxor i morse att magen har sjunkit ner riktigt mycket från igår, fick inte ihop dom längre och jag hade senast på mig dom för ett par dagar sedan. Innan har bebisens rumpa varit upp mot revbenen, men idag känner jag den strax ovanför naveln. Sa till mig själv i morse att jag skulle försöka ta det lite lugnare idag, men det är lättare sagt än gjort när barnen ska lämnas o hämtas, lillkillen mår lite sådär och vill hänga på mig och barnen har aktiviteter inbokade på eftermiddagen.

Åh vad skönt att bebbe har stannat kvar och att h*n har sjunkit lite! Ja inte är de lätt att vila inte... Oros moment nr 1 just nu är att få en bebis nu och missa julafton med pyret här på hemmaplan, ush!!!!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-16 12:05:51 följande:
    Den tanken har inte ens slagit mig, ska verkligen inte ha någon bebis på julafton! På sätt och vis har jag tänkt att det skulle vara ganska bra om bebis föddes på denna sidan av året så att dom hamnar årskullarna efter varandra. Men bebis själv skulle nog föredra att vara född i januari, iaf när han blir större. I vilket fall dom helst tycker jag att han ska stanna i magen till tidigast v 38 för att vara helt mogen.
    Ja verkligen! Vill inte ha någon oros tid på neo när man har en så liten hemma redan! Min lillebror är född på julafton och kan jag kan säga en sak, de är ingenting han är glad över haha. Alla har alltid firat julafton på hans dag och kommit med en liten extra present och sagt typ "ja du fyller ju faktiskt år idag också så ngt litet ska du ju ha" :( vi har alltid firat honom i förväg men de blir ju inte samma sak ändå. Och så var de lite små jobbigt när han skulle fylla 18 och alla fyllde innan han kommer jag ihåg
  • mitthemligajag

Är de någons ben som domnar bort när ni får sammandragningar? Alltså de blir sockerdricka i hela benen och de bara domnar tills SM har dragit sig tillbaka. Så jäkla obehagligt och de hindrar mig från så mycket, ushhhh!! Sååå trött på att vara preggo nu, tänk om jag kunde komma ihåg detta tills jag vill ha en tredje kid om några år och börjar tjata haha. Skulle jag komma ihåg hur denna sluttampen känns, då skulle de garanterat inte bli fler :D

Svar på tråden BF Januari 2016 :)