Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Jag som redan är mammaledig känner mig lite avis på er som får gå hem från sina jobb hihi! Kommer ihåg hur nervöst och konstigt det kändes när jag skulle packa ihop mina saker och gå hem och vänta på ett nytt liv. Den här gången rullar allt liksom på i vanlig ordning och ingenting förändras förens lillen är på väg ut :) hoppas ni som får gå hem hinner mysa och boa in er ordenlitgt innan bebis kommer!

• mitthemligajag
    qatteriin skrev 2015-12-18 06:09:17 följande:

Inatt sov jag SEX TIMMAR UTAN ATT KISSA!!! Fatta miraklet! Jag vet att jag vaknat till när jag rört mig men inte tillräckligt för att bli vaken. Jag var verkligen slut efter gårdagen, haha! Men problemet då med att vakna efter en såpass lugn natt är att även om klockan är fem när man vaknar så är det omöjligt för mig att somna om... Trots att barnet fortfarande sover och vi inte behöver gå upp förrän sju... Typiskt!

Aviiis! Här blev de nog kanske 4 turer upp inatt, Suck!! Jag vaknar också tidigt, och många gånger per natt, typ tredje timme och har svårt att somna om...
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-18 08:45:39 följande:

Go morgon allihopa!
    Jag börjar bli lite nervös för att förlossningen närmar sig, för ett par dagar sedan är jag säker på att det var slemmisen jag såg och nu på morgonen hade jag en mindre blödning när jag kissade. Har ringt till förlossningen eftersom att man såklart blir orolig när det kommer blod och hon sa att jag ska återkomma om det kommer mer. Att en liten blödning är oftast tecken på att kroppen börjar göra sig redo.
    Det som gör mig lite orolig är att det var såhär min dotters förlossning började. Först med en liten blödning på morgonen, sen vid lunch kom det mer och när jag ringde då kom värkarna.
    Ska nog ta en liten shoppingtur på stan så fort affärerna har öppnat ovh köpa strumpor och sen packa den där BB-väskan. Så att det är klart iaf, tvättat har jag gjort :)
    Min Skötväska kom igår, var precis som jag ville ha den, lagom med fack och gott om plats. Blev supernöjd!

Ojsan hoppsan! Ja skynda dig att packa och lycka till om något sker :) jag blödde flera gånger sista tiden under förlossningen med C, men de började typ 1 vecka innan precis där runt när slemmisen lossnade! Min vännina, hon som slemmisen gick för i vecka 31, hon fick en blödning och två timmar senare var lille Elliot född! Stort lycka till om så är fallet :D
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-18 09:10:00 följande:
    Haha, samma här, tror jag varit uppe 5 ggr, har sovit så sjukt oroligt inatt.

Vaknade till vid typ 3 av att det var blött i min säng, (då hade jag redan varit uppe 3 ggr) blev skiträdd att det var vattnet som gått, så jag for upp ur sängen. Upptäckte då att sonen låg i sängen och knölade så troligtvis var det från honom (han svettas som en gris när han sover). Men jag vet ännu inte. Hade riktigt molande värk när jag vaknande så hade svårt att somna om sen, men just när jag somnat till igen så börjar både mannen och yngsta sonen snarka, yngsta sonen snarkar värre än mannen, så då gav jag upp och gick in i äldsta sonens säng och la mig. Orkade inte gå in med barnen igen, hade redan gjort det 1 gång innan. Suck!!
    Amen fy haha, snarkningar är fasen de värsta som finns att sova i!! Blir helt galen på min sambo som snarkar som en gris ibland :D
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-18 12:56:28 följande:

Herregud, vart kom energin ifrån idag? Sedan jag lämnat barnen i skolan har jag städat typ, skulle "bara" testa om det gick att ställa spjälisen bredvid min säng men tyvärr gick det inte alls, så den kommer få stå i hörnan i sovrummet istället. Skit att varenda plan man har spricker. Jag som tänkte jag skulle slippa upp och ner och nätterna. Men nu står plötsligt sängen i sovrummet istället med babynestet i, dock inte bäddad ännu. Haha, min man kommer väl bli galen när han ser att den redan står där.
    Sen har jag städat minsta sonens rum också och nu ska jag försöka städa äldsta sonens rum. Såhär produktiv har jag inte varit på länge, haha. Men jag får väl lida för det ikväll antar jag.

Du kanske inte tycker de spelar så stor roll att vill köpa en ny men annars så har vi köpt en som vi är supernöjd med som dottern också sovit/ sover i ibland. En bed Crib från troll! En smalare variant av spjälsäng som vi köpte på blocket
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-18 21:22:44 följande:

Bebisens hjärtljud var för högt idag så jag ska på monitoring på sjukhuset om 1,5 timme. Hoppas att det inte är någon fara men det känns olustigt. Min man kunde i alla fall omboka en grej på jobbet så han kommer följa med. Det är hans sista dag på jobbet före jul så det var lite svårt, men skönt att han lyckades slita sig därifrån. Usch jag hoppas att det inte är något fel

Vi blev inskickade 3 gånger på förlossningen med Ctg kurva förra gången från Mvc pga av för snabba hjärtljud :) men de va ingen fara! Tror se berodde på att jag spelade hög musik och diggade i bilen på väg dit varje gång haha! Då blev hon lite on top därinne haha. Hoppas se är lika för dig och bra att dom kollar upp de
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 07:11:04 följande:
    Oj, tre gånger! Blev du inte orolig när det var så högt hela tiden? Vad fick du för råd? Som jag skrev så var det ingen fara men jag tyckte det var jobbigt för allt har gått lekande lätt hittills så jag var inte alls beredd på att behöva kollas extra. Jag hoppas bara att bebisen ska må bra i minst två veckor till för då har jag gått över nyår.
    Jo det var inte alls kul, och väl inne på förlossningen var kurvorna inte som dom skulle utan alderles för raka trotts iskallt vatten, goding mat och promenad. Men tillslut vaknade hon av ultrljudsvågorna alla gångerna! Men läskigt när bebisar har för hög eller låg puls ush
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-19 18:03:57 följande:
    Tänkte samma sak, undra om det blivit nån bebis tro? Tänk att den första tittat ut, blir en till nu tro?
    De verkar ju lite lurt ;) hon skulle ju på shopping på stan, hoppas de gick vägen hehe
Svar på tråden BF Januari 2016 :)