Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-13 13:24:21 följande:

Apropå katter så har jag två. Min sambo är egentligen kattallergiker men han valde mig, han känner egentligen inte av dem annat än under pollensäsong.

Jag gjorde klart för honom att det var han som fick gå om det var så stt det inte funkade- jag hade haft min katt i tio år då, medan sambon var ny:)

Haha stört skön inställning!
  • mitthemligajag

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

• mitthemligajag
    Elma skrev 2015-12-14 12:57:37 följande:

Hej! Har länge följt tråden men inte vågat skriva något. Hoppas ni inte tar illa upp för att jag "spionerat" lite och hoppar in nu.

Tänkte höra vilket bf-datum ni går efter, det ni själva räknat ut beroende på äl, fått vid kub eller rul? Det kan ju lätt skilja en hel del mellan dessa datum. Blev själv förvånad att de faktiskt flyttade datum på mig när jag gjorde rul, har för mig att jag fick behålla datumet från kub med första barnet. 

Hoppa in du bara :) vi Fick samma bf datum som vi var helt bombis på att de skulle vara :) men förra gången trodde jag den 4, fick bf den 8 men hon kom den 13e :)
  • mitthemligajag

Jisses det är inte bara att skaffa ett tredje barn ser jag på era bil diskussioner haha. Insåg plötsligt att min tredje sladdis (som sambon inte vill ha) kommer att bli dyr med tanke på att vi får lov att köpa en ännu större bil!

Vi var förresten och plockade ut våran nya V70 i onsdags :) bytte från en Audi A6 till V70 är jäääättte nöjd! Bilbarnstolen sitter sååå bra i framsätet och lillebror får sitta bakom syrran i babyskyddet :)

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-14 16:52:43 följande:
    Hej

Man har aldrig tidigare så vitt jag vet kunnat stänga av alla airbagsen i V70. Det skulle kosta oss 5500kr om vi ville göra det när jag kollade bilar för något år sedan.... :( går det nu förtiden???
    Ja de går! Bara att trycka på en knapp! Så har vi dessutom krokar fram att förankra bilbarnstolen samt Isofix i alla säten! Fungerar kanoners! :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-14 16:59:50 följande:
    Roligt att ni är nöjda med er nya bil. Vi kör också V70 och är supernöjda, hade en BMW 320 innan, men gillar denna såå mkt mer. Men, för 3 barn med behov av ngt sorts bilskydd är den ju inte riktigt gjord, haha. Men är det egentligen ngn bil som är det?
    Tyckte de var svårt att ens hitta en stor kombi, inte många alternativ som blev kvar i A6/ V70 storlek förutom just dom två. Provade en renualt som gått 1500 mil alltså typ helt ny, provkörde och tyckte de lät mystiskt. När jag kom tillbaka visade de sig att ena dörren inte alls fick att stänga. " Gud va mystiskt" sa försäljaren, "nej, de är en renualt" sa sambon och skrattade haha. De är skillnad på bilar och bilar alltså... Volvo känns riktigt rejält och bra :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-14 18:52:27 följande:
    Inte förrän 15:e, så det är några veckor kvar. Vad jag har hört då säger inte slemproppen något om hur lång tid det är kvar till förlossningen. Den kan tom återbildas om jag har förstått rätt.
    Men det är lite komiskt, för att jag sa till min sambo igår att det börjar kännas som att kroppen förbereder sig nu. Har haft endel förvärkar som har känts rejält.

Men inga av mina tidigare barn kommit innan bf och därför är jag övertygad om att denna inte heller gör det :)
    Gud va sjukt att vi har exakt samma bf och barn födda samma år och dag sedan tidigare hehe!!
  • mitthemligajag

Något jobbigt slog mig precis nu när jag nattar lillan... Vi har glömt skicka in moderskapsintyget!!! Är de panik? Eller är de mer för försäkringskassan och pengarna? Vill inte bli hemskickad från förlossningen om de skulle starta för att jag klantat de med ett papper :D

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-14 19:38:50 följande:
    Det har ingenting m förlossningen att göra. Endast att din föräldrapenning kan bli försenad. Skicka in det bums å försegår m att be din arbetsgivare att skicka in dina inkomst uppgifter före fk frågar om dem så vinner ni några dagar. Tror det är 30 dagar på handläggningen från att alla uppgifterna finns inne
    Ooops! Tack då ska de fixas omedelbart imorn
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-14 19:52:07 följande:
    Haha... Visst är det :) men jag tror inte att oddsen är så stora att vi föder på samma dag igen även om vi har samma bf. Vi måste typ ha kommit in i samma cykel efter förra förlossningen. Vad hade du för bf med dottern?
    8/10 :) vad hade du?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)