BF Januari 2016 :)
Fast jag är jäääääkligt tråkig just nu. :-P Jag bakar inte för att ha fikabröd eller godis, utan för att jag tycker om aktiviteten, så orkar jag inte det så kan jag lika gärna vara utan. Sonen bryr sig inte så mycket, han tycker det är kul när det händer nåt men traditioner har han inte riktigt koll på eftersom han är så liten. Och jag skulle aaaaaldrig kunna låta maken fixa julpyntet, haha, då kan det lika gärna vara! Min gran är liksom helig, det är i princip bara handgjort pynt och mycket jag gjort själv eller köpt på marknader genom åren. Jag vill ha det som jag vill. Men vi hjälps alltid åt. Det är liksom bara det att tiden rinner iväg, den lilla tid jag har hemma behöver jag vila och då blir det liksom inget av det roliga gjort. Städa bryr jag mig inte mycket om, maken skötet det. Förutom nu i morse... då sonen ställde sig upp i soffan och kaskadkräktes över halva vardagsrummet... fy faan. Jag tog golvet medans maken tog sonen och soffan och alla prylar som blev nedkräkta. Så håll tummarna för att ingen mer blir sjuk här, blir jag magsjuk så dör jag nog. Det gäller att lyssna på kroppen! Jag gör det ganska bra ändå, men det är väl därför jag blir så less, när jag inte kan göra allt det roliga som jag älskar med julen. Stressa brukar jag aldrig göra faktiskt, men nu känner jag att risken finns... och föda för tidigt vill jag verkligen inte om jag kan undvika det!
Bonusen spydde i lördags, tydligen klämde han ensam en caesarsallad för fyra personer när sambon höll på med något annat. Han höll på mycket med det där för några år sedan, tryckte i sig tills han kräktes, men vi har liksom släppt det för vi trodde han vuxit iifrån det. Hoppas ni andra håller er friska!