BF Januari 2016 :)
Förresten, kan smärta precis ovanför baken bero på att bebis börjar fixera sig? Gör inte särskilt ont, lite som när jag tillfrisknande från jag slagit i svanskotan, lite öm :)
Förresten, kan smärta precis ovanför baken bero på att bebis börjar fixera sig? Gör inte särskilt ont, lite som när jag tillfrisknande från jag slagit i svanskotan, lite öm :)
Jepp det kan det absolut vara eller att den kryper neråt. Att ha ont i ryggslutet eller ljumskar är vanligt när det väl sen drar igång på riktigt så det är ju samma nerver. Men skillnaden är att då vet du vad som är på g. Svårt att ta fel på :)
När det kommet igång på riktigt å du behöver åka in då vet du. Förarbetet syftar jag inte till :)
[quote=76071297][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-12-02 14:32:43 följande:[/quote-nick]Vilka hemska förlossningshistorier. inte konstigt att du är rädd för förlossningen. Krama om. Skönt att det gick bra iaf.[/quot
Ja iaf min väninnas, min systers var rätt enkel, förutom då som sagt att det gick snabbare än hon räknat med. Från noll känningar innan till bebis på mindre än 5 timmar första gången kan jag också tänka mig :)
Åh, vilken söt mage! Jag har också en liten mage, men min BM är inte orolig, livmodern växer och bebisen ligger bra där. Här är en bild på mig idag i vecka 35 (34+5) och jag tycker att det växer på rejält varje vecka. Sedan får jag samma kommentarer som du får och folk är rätt skeptiska både att det är snart dags och att jag fortfarande jobbar (butik), som om jag borde vara hemma för att jag är gravid och de dömande blickarna ska vi inte tala om!

Alltså jag måste fråga om epidural respektive spinal: vi fick intrycket att båda innebar att man blir kvar i sängen för resten av förlossningen och ett tag efter tills effekten släppt, dvs att det är helt normalt att inte kunna använda benen? På er låter det ju som att det är något läskigt och som gått fel när det blir så, medan vi som sagt fick intrycket att det är så det är och något man ska vara beredd på om man väljer de typerna av bedövning istället för t ex lustgas. Har vi missförstått? Här tar ca 80% av alla vaginalt födande epidural.
Du har också en fantastisk fin mage <3, det är den storleken jag trodde jag skulle ha på min mage, men kroppen tyckte annorlunda.
Vad skönt att höra att jag inte är ensam med dessa upplevelser. Folk tror antingen att man är gjord av glas eller så klappar de fritt på ens mage, haha. Det här med att ha normala konversationer med kunderna fungerar inte längre. Å andra sidan så utnyttjar jag situationen också när det kommer jobbiga kunder och jag klappar lite extra på magen och ser lite besvärad ut, som om de störde min bebis och då blir alla lite extra snälla. Ha, lite lurig får man vara ibland
Tack snälla ni för alla fina kommentarer om magen det värmer. Jag måste in på nätet och kika på er andra, appen funkar som vanligt inte med bilder.
Haha, kom just hem från julkonsert med jobbet och alla sa "vad liten mage" gaaaah!!
Förstår er som fortsätter jobba när ni orkar och att det är jobbigt att folk ska undra varför man inte går hem. För mig är det helt tvärtom, alla tror man ska ha jättemkt ork för att magen är liten och det är så jädrans jobbigt att förklara för alla att man har andra krämpor som påverkar också. Detta med folk och graviditeter alltså! Liten mage inga krämpor, stor mage många krämpor verkar människor tro.
Men jösses att Sonja Aldén orkar stå där och sjunga i stilettklackar. Det hade inte jag gjort, haha. Men hon satte sig ner ganska ofta hon med
Det förstår jag verkligen, hur väl man känner ngn så kallar man ingen tjock, så är det bara. Och på jobbet så inför övriga arb.kamrater känns ju helt snetänkt.
Haha, sant! Man lär ju få tvätta den x antal ggr. Första sonen kräktes mer än andra men ingen har varit jätteextrem så det ska väl denna bebis bli säkert.