qatteriin skrev 2015-11-30 07:31:16 följande:
Åh gud vad avis jag blir, inte på stormen men på hur du kan glömma att du är gravid!

Här har det varit sömnlös natt, trotsig unge som tar tusen år på sig för allt, ishalka på vägen till förskolan, lite mer trotsig unge, ishalka på vägen till bussen (och senare buss pga det), sammanlagt så jag började grina och jag lär få huvudvärk innan jag ens är framme på jobbet. Och ska sitta i arbetsgrupp för ett nytt projekt hela förmiddagen och vara produktiv, yeah right. Skjut mig.
Men stormen har vi klarat oss ifrån.

Ljuvligt snöfall inatt bara. En fördel med att ha flyttat från Gbg, där vi dessutom bodde i en stadsdel alldeles vid havet, så det blåste alltid. Här tycker folk också att det blåser eftersom det ligger på slätten, men seriöst, då har de aldrig upplevt Göteborg om hösten.
Ja Göteborg om hösten....vi bor högt upp, i nordost, blåser också jämt fast vi har flera grader kallare och ibland snö när resten inte har . Tröstar mig med att om det blir översvämning av stan, såg en karta någon ritat om vilka delar som kommer ligga i vatten om det blir katastrof, så kommer vi att sitta uppe på vår platå och ha det bra. :)
I går kväll när jag la mig så snöade det, men i morse fanns det inte ett spår kvar av den snön tyvärr. Har inte slutat hoppas på en omgång snö innan jag slutar jobba men det ser mörkt ut, det är ju så varmt.
Läste era inlägg ang sex under grav. Kul att det var någon som ville svara och inte tyckte jag snokade. Jag tvärtom gillar orgasm under graviditet, än så länge iaf. Det är så häftigt att det är lite skrämmande, som om man lämnar kroppen och är ett djur istället. Lite sammandragningar får jag och jag får ligga kvar och hämta andan efteråt annars skulle jag nog trilla omkull, har väl med blodvolym och allt i kroppen att göra, ha ha.
Det viktigaste är väl att man inte glömmer bort närheten, oavsett hur man känner sig ang sex. Jag hade ju blödningar i v 17, efter RUL och även om vi inte fick sexförbud så tog det flera veckor innan jag vågade tillåta mig själv att ha samlag och ännu längre innan jag vågade släppa taget och komma.
Sex är ju långt ifrån allt, men det var så jag visste att sambon var den rätte, efter första gången. För om första gången med någon är som det där var, då ska man hålla hårt i den personen... :)därför är det en stor del och något jag vill ska fortsätta vara bra sedan också,