• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01

Tillväxtultraljud idag. -8,6% så det känns bra! Är nu i v 29 å hon väger ungefär 1200g. Ett mjölkpaket i magen ;)

Jag kan av olika anledningar inte göra glukosbelastning utan ska ta blodsocker värden istället. 7 st per dag å tre dagar i rad!!!!!! Jag kommer dö. Jag har en sån satans blodfobi!!!!! Fick en sockermätare med mig hem idag.... :(

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-02 14:43:30 följande:
    Å va avundsjuk jag blir på er som får gå på ledighet snart! Jag har ju 7 veckor kvar och just nu känns det som en evighet. Det är riktigt motigt att jobba. Känner mig slut både mentalt och fysiskt.
    Usch, jag hade aldrig klarat av 7 veckor till.
    Jag är nöjd jag orkar dem två veckorna jag har kvar. Vad jobbar du med?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-02 15:24:00 följande:

Tillväxtultraljud idag. -8,6% så det känns bra! Är nu i v 29 å hon väger ungefär 1200g. Ett mjölkpaket i magen ;)

Jag kan av olika anledningar inte göra glukosbelastning utan ska ta blodsocker värden istället. 7 st per dag å tre dagar i rad!!!!!! Jag kommer dö. Jag har en sån satans blodfobi!!!!! Fick en sockermätare med mig hem idag.... :(

Vad jobbigt med alla blodsockermätningar. Lider verkligen med dig.

Vad skönt med tulet, hur kommer det sig att du gjorde det? Vad brukar dem säga är okej att ligga på? Jag ska göra ett i v 32.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-02 10:09:53 följande:
    Har bokat alla mina besök, tom 19/1., men hoppas ju inte det kommer behövas :)

Jobbar ju förhoppningsvis sista dagen v 36+3 så bokade alla besök samma tid på morgonen. Hon frågade om jag inte ville ha en senare tid sista tiden men jag sa att oavsett när på dagen så måste jag ju komma, så kan lika gärna göra det klockan åtta.
    Vi körde också på samma tider rakt av i den mån det gick. Måndagar kl 8.00 på morgonen. Känns skönt att ha tiderna bokade.
  • WiMe06

Allt var bra hos bm idag, magen har växt fyra cm sedan sist :-O
    Idag var lilla bebis samarbetsvillig med när det gällde hjärtljuden, dem tickade på så fint låg mellan 142-148.
    Alla prover såg också bra ut, inte ett enda tecken på att nån havandeskapsförgiftning skulle ligga och lura, skönt.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-02 15:51:35 följande:
    Vad jobbigt med alla blodsockermätningar. Lider verkligen med dig.

Vad skönt med tulet, hur kommer det sig att du gjorde det? Vad brukar dem säga är okej att ligga på? Jag ska göra ett i v 32.
    Äter kortison dagligen. Ska göra ett till v 32 också
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-02 15:55:33 följande:

Idag var lilla bebis samarbetsvillig med när det gällde hjärtljuden, dem tickade på så fint låg mellan 142-148.

Alla prover såg också bra ut, inte ett enda tecken på att nån havandeskapsförgiftning skulle ligga och lura, skönt.

Åh vad skönt att det ser hf-fritt ut! Min mage hade också växt 4 cm sist men det var på lika många veckor. Jag går också in i v 30 idag! Eller ja 29+0, ogillar det där att det finns olika sätt att säga det, förstår inte vad det är bra för hehe.
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-02 14:43:30 följande:

Å va avundsjuk jag blir på er som får gå på ledighet snart! Jag har ju 7 veckor kvar och just nu känns det som en evighet. Det är riktigt motigt att jobba. Känner mig slut både mentalt och fysiskt.

Jag är också avis. :-P Om jag inte blir heltidssjukskriven längs vägen så jobbar jag till nyår. Önskar ibland att ja hade ett "farligare" jobb så jag kunde få graviditetspenning. Vet vissa som fått det med samma jobb som jag har men ingen på min arbetsplats har fått (eller sökt) så det finns inte på kartan. Men jag tror inte kroppen kommer hålla hela vägen fram för att jobba.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-02 16:40:25 följande:
    Äter kortison dagligen. Ska göra ett till v 32 också
    Jaha, okej. Skönt att allt såg bra ut
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-02 15:55:33 följande:

Åh vad skönt att allt såg bra ut!! hoppas att vi alla slipper havandeskapsförgiftning! Min mage känns enorm så jag skulle tro att den växer så at den knakar just nu. Känner mig ofta som en orm som svalt en enorm boll hel och nu försöker smälta den...
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-02 17:03:33 följande:
    Åh vad skönt att allt såg bra ut!! hoppas att vi alla slipper havandeskapsförgiftning! Min mage känns enorm så jag skulle tro att den växer så at den knakar just nu. Känner mig ofta som en orm som svalt en enorm boll hel och nu försöker smälta den...
    Ja, jätteskönt. Haha, vilken härlig förklaring, jag skriver under på det

Min bm sa att livmodern har haft sin kraftigaste tillväxtperiod nu och kanske några veckor till framöver. Kanske förklaringen till att man märkt så stor förändring nu och att man känner sig lite otymplig ibland
Svar på tråden BF Januari 2016 :)