• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-29 16:19:42 följande:
    Tittar in en snabbis... Nä alltså de säger ju att man är höggravid hela tredje trimestern, men jag tänker också att det är långt kvar. Har jättemycket kvar att göra för efter den här veckans inlämningar är det bara halva terminen som gått. Jag trodde att det mesta skulle göras klart innan jul på min kurs men tydligen är det minst två hemtentor efter nyår, blä. Den första kommer ut dagen innan min BF så jag kan inte göra den i förväg heller, och den andra har deadline 24/1. Så länge tror jag inte bebisen håller sig inne så jag får nog räkna med att göra omtentorna senare på terminen istället. Så jag tycker det känns som evigheter kvar, kanske beror på att jag börjat sakna mina föräldrar som ska komma hit efter barnet fötts . Låter som jättemycket kul ni ska hitta på innan januari!
    Vad tråkigt med tentorna att dem hamnar så olyckligt i tiden. Det bästa hade ju såklart varit att avverka så mkt som möjligt innan bebis kommer. Så känner jag med mina studier, hade gärna velat hinna med ngn mer kurs innan.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-10-29 19:18:28 följande:

Någon mer här inne som fått graviditetsdiabetes? Jag gjorde glukosbelastningen igår och efter två timmar låg mitt socker på 12,0 & 12,3 :(
    Var fruktansvärt ledsen hela dagen igår för det var något jag verkligen inte ville ha.. Kunde nästan räknat ut det då min pappa har diabetes. Men det blev snabba ryck, redan nästa vecka ska jag träffa diabetesteamet på sjukhuset :)

Usch vad jobbigt med graviditetsdiabetes, men vad skönt att dem tar det på allvar och att du får träffa nån så snabbt. Hoppas att det inte ställer till för mkt för dig och bebis utan att ni får må bra sista tiden.
  • Kixpix
    himw skrev 2015-10-29 20:08:57 följande:

Åh, vad tråkigt. Men tur att du får hjälp så snabbt- går graviditetsdiabetesen över när bebisen kommit?

Ja, det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig :/
    Det ska gå över när bebis är ute, eftersom det är just grav diabetes. Men risken är mycket stor att jag inom det närmaste kommer utveckla diabetes typ 2. :/
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-10-29 22:15:06 följande:
    Usch vad jobbigt med graviditetsdiabetes, men vad skönt att dem tar det på allvar och att du får träffa nån så snabbt. Hoppas att det inte ställer till för mkt för dig och bebis utan att ni får må bra sista tiden.
    Ja, det blir ju en omställning som jag inte riktigt hade räknat med. Kul nu när det är jul och nyår liksom. Haha!

Får se om jag behöver medicin och sprutor eller det räcker med att lägga om kosten och motionera. :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-10-29 22:12:04 följande:

Vad tråkigt med tentorna att dem hamnar så olyckligt i tiden. Det bästa hade ju såklart varit att avverka så mkt som möjligt innan bebis kommer. Så känner jag med mina studier, hade gärna velat hinna med ngn mer kurs innan.

Ja det är så himla drygt. Jag har läst vid ett annat universitet tidigare men de hade inga distanskurser som passade mig så jag fick ta en annan skola och det är en del som är annorlunda. På de flesta av de kurser jag tidigare läst gjorde man antingen klart kurserna före jul och hade bara en salstenta eller eventuella omtentor i januari, eller så fick man ut en hemtenta INNAN jul som skulle lämnas in i januari. Nu är det ingenting att göra mellan 18/12 och 7/1, sedan är det en hemtenta 7-14/1 och en till 14-24/1. Hoppas verkligen att jag mår bra så jag kan göra noggranna anteckningar långt innan hemtentorna börjar, helst innan jul, och hinner njuta lite av julen. Min bästa kompis kommer eventuellt hit över julen så då vill man ju ha tid över till henne.

Vad är det du läser? Hur mycket tid i veckan tar det, du jobbar väl också och har två barn? Har hört att man blir mer effektiv som förälder och det hoppas jag på
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-10-30 14:32:39 följande:

Ja, det blir ju en omställning som jag inte riktigt hade räknat med. Kul nu när det är jul och nyår liksom. Haha!

Får se om jag behöver medicin och sprutor eller det räcker med att lägga om kosten och motionera. :)

Gud så jobbigt för dig. Hoppas du får tips som hjälper så du förhoppningsvis kan motverka att få typ 2-diabetes sedan.
  • Mattenörd

Efter att ha tagit sig förbi de första månaderna har man ju kunnat leva rätt on. Men sista veckan har jag blivit så i obeskrivligt trött. Känner mig som en zombie. Tanken på att det är 2 månader kvar på jobbet känns helt ogreppbart. Och eftersom jag är lärare behöver jag egentligen jobba rätt många kvällar när sonen har somnat för att hinna med all rättning så jag inte måste sitta hela julen (när jag redan gått på fl) för att rätta det som ska lämnas vidare till vikarie. Är det fler som blivit väldigt mycket tröttare på sistone? Nån som har tips för att orka stå ut?

• qatteriin

Jag har blivit jättetrött igen, efter en piggare period. Trots att alla värden ser bra ut. Frustrerande! Jag har tänkt att det kanske är för att jag är så smärtpåverkad men det känns inte riktigt som det stämmer ihop. Jag är ändå rätt glad att jag fortfarande fixar att jobba, men outhärdligt om det ska hålla på såhär eller tillochmed bli värre! Nästan tre månader kvar att stå ut liksom.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 16:06:17 följande:
    Ja det är så himla drygt. Jag har läst vid ett annat universitet tidigare men de hade inga distanskurser som passade mig så jag fick ta en annan skola och det är en del som är annorlunda. På de flesta av de kurser jag tidigare läst gjorde man antingen klart kurserna före jul och hade bara en salstenta eller eventuella omtentor i januari, eller så fick man ut en hemtenta INNAN jul som skulle lämnas in i januari. Nu är det ingenting att göra mellan 18/12 och 7/1, sedan är det en hemtenta 7-14/1 och en till 14-24/1. Hoppas verkligen att jag mår bra så jag kan göra noggranna anteckningar långt innan hemtentorna börjar, helst innan jul, och hinner njuta lite av julen. Min bästa kompis kommer eventuellt hit över julen så då vill man ju ha tid över till henne.

Vad är det du läser? Hur mycket tid i veckan tar det, du jobbar väl också och har två barn? Har hört att man blir mer effektiv som förälder och det hoppas jag på
    Det förstår jag att du vill hinna med lite julfirande också, vad roligt att din bästa kompis kommer och hälsar på er
    Hoppas du hinner med det du önskar med studierna så du kan vara förberedd sen när tentorna kommer.

Jag läser kurser i ekonomi och administration. Jag jobbar 85% och läser på halvtid. Dem räknar med att man lägger ca 4-5 timmar om dagen på halvtidsstudier. Mkt är ju att jag jobbar oregelbundet som gör att jag hinner. Barnen måste ju till skolan även om jag jobbar kväll eller är ledig vardagar, så då får man ju tid på egen hand hemma att lägga på studierna, med ett 7-16 jobb hade det nog varit svårare tror jag.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-10-30 16:07:52 följande:
    Gud så jobbigt för dig. Hoppas du får tips som hjälper så du förhoppningsvis kan motverka att få typ 2-diabetes sedan.
    Jag kan nog bara fördröja uppkomsten av typ 2 senare i livet. Men det får jag ta då. Längtar bara till onsdag så man får veta mer vad detta innebär, man är ju som ett frågetecken :) haha
Svar på tråden BF Januari 2016 :)