• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Nu är min hemtenta ÄNTLIGEN inlämnad! Blev 8 sidor på den första hemtentan som lämnades in i tisdags och 23 sidor på den här, blä, men skönt nu när det är klart. Blev klar precis innan tolvslaget i Sverige för vi ligger ju nio timmar efter, så om jag inte ska vända på dygnet så har jag ju nio timmar färre på mig när det är inlämning så det är ganska tajt ibland. Nu är klockan snart 16 och jag sitter i solen och dricker avocadosmoothie, så jag ska inte klaga . Har ni fint höstväder eller har det börjat bli ruggigt?

• WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-11-01 23:35:45 följande:

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

Gud vad skönt. Jag har 2 veckor kvar på mitt jobb sen får jag gå. Och det ska bli sååå skönt.
  • qatteriin
    FrökenBlå skrev 2015-11-01 23:35:45 följande:

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

Åh gud vad skönt!
    Seven Costanza skrev 2015-11-02 00:55:53 följande:

Nu är min hemtenta ÄNTLIGEN inlämnad! Blev 8 sidor på den första hemtentan som lämnades in i tisdags och 23 sidor på den här, blä, men skönt nu när det är klart. Blev klar precis innan tolvslaget i Sverige för vi ligger ju nio timmar efter, så om jag inte ska vända på dygnet så har jag ju nio timmar färre på mig när det är inlämning så det är ganska tajt ibland. Nu är klockan snart 16 och jag sitter i solen och dricker avocadosmoothie, så jag ska inte klaga . Har ni fint höstväder eller har det börjat bli ruggigt?

Grattis till inskickat! Jag har precis fått min senaste hemtenta och jag vete tusan hur jag ska få till det, men det får gå om det går, jag är ju inte beroende av att klara kursen för csn eller så.

Idag ska det bli fint väder här, sol och 12 grader har jag hört, men annars har det varit grått och trist hos oss ett tag. Inte så mycket regn iaf, tack och lov. Men det kommer väl nu med mörka november. Hade inte haft nåt emot lite kalifornisk sol... Men jag hinner iaf få lite dagsljus fortfarande eftersom jag inte jobbar heltid.
  • mitthemligajag

Idag står Mvc besök på agendan! Har lite små ångest, känns som vågen rasat iväg och min mage är stor som ett hus. Hoppas verkligen att de ser bra ut med sockret...

Hur ofta går man på kontroller efter vecka 30? Viset är de nu de blir tätare? :)

• Hame
    mitthemligajag skrev 2015-11-02 07:38:05 följande:

Idag står Mvc besök på agendan! Har lite små ångest, känns som vågen rasat iväg och min mage är stor som ett hus. Hoppas verkligen att de ser bra ut med sockret...

Hur ofta går man på kontroller efter vecka 30? Viset är de nu de blir tätare? :)

Jag går in i v.33 nu och ska också till MVC idag. Tror att jag har besök inbokade ungefär varannan vecka from nu, men undantag för lite justeringar pga julen. Så här står det på 1177:
    "Efter omkring vecka 30 och fram till förlossningen kommer man på tätare besök. Det kan vara mellan en och tre veckor mellan besöken, beroende på vilka behov man har och vilket landsting man bor i."
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-11-02 07:38:05 följande:

Jag trodde det skulle vara roligt att gå till Mvc men det känns bara som ett nödvändigt ont. Jag gör ju det men skulle helst slippa. Jag gillar inte sjukhus, nålar och sist drömde jag mardrömmar innan och var så uppstressad att min bm ( som är jättebra, det är inte hennes fel alls) fick ta om blodtrycket och sticka i två fingrar för jag var helt vit och iskall. Nu blir besöken imorgon (v 29+3), sedan blir det tätare, v 32, 35, 37, 39,, 40 plus hur många som behövs.

Just nu är jag i en sådan där fas att jag inte vill tänka på det som ska hända, jag vill bara få leva och krama ur sista droppen ur mitt gamla liv. Jobba, gå på symöte, läsa. Men alla tar för givet att jag vill prata om bebisen. Helst hela tiden. Jag kan prata ibland, men jag lever med detta 24 timmar om dygnet liksom. Kommer aldrig ifrån det. Det räcker bra.

En kompis som var hemma igår ville fotografera min mage, hennes mamma ville se ett kort. Sa nej, absolut inte. Kändes fruktansvärt obekvämt.

imorgon ska sambon med till Mvc för första gången. Han var ju med på kub, rul o när vi sökte akut såklart i somras, men vi har båda tyckt det är så onödigt att han är med på Mvc. Är ju bara blodprov, prata, hej då, ett nödvändigt ont. Har ingen lust att prata med henne om de saker jag känner ändå, men får väl iaf ta detta med oron kring förlossningen. Det fysiska med vara gravid är ju fortfarande ganska enkelt.

Om det blir Mvc imorgon, jag har jätteont i halsen, barnens och mannens förkylning på gång tror jag. Brukar alltid jobba på ändå med Ipren och alvedon men har inte riktigt den extra orken nu, och så får man ju inte ta Iprenen:) knökade i mig två alvedon o tänker jobba halvdag iaf:)
  • WiMe06

Hame och mitthemligajag - ska också till mvc idag, kommer gå varannan vecka nu framöver och sedan kommer jag att gå en gång i veckan plus två tul inbokade. Har bokat alla mina besök fram till v 38.
    Idag går jag in i vecka 30. Hoppas att få höra hjärtljuden denna ggn, den lille var inte så samarbetsvillig när det gällde det sist. Spännande att se vad magmåttet blir denna ggn då det känns som det hänt en del med den sista veckorna.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-02 00:55:53 följande:

Vad skönt med tentan. Då kan du med gott samvete sitta i solen och njuta

Här är lite ruggigt, pendlar kring 0-10 grader i veckorna tycker jag. Men tack och lov inte så mkt regn.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-02 09:15:36 följande:

Hame och mitthemligajag - ska också till mvc idag, kommer gå varannan vecka nu framöver och sedan kommer jag att gå en gång i veckan plus två tul inbokade. Har bokat alla mina besök fram till v 38.

Idag går jag in i vecka 30. Hoppas att få höra hjärtljuden denna ggn, den lille var inte så samarbetsvillig när det gällde det sist. Spännande att se vad magmåttet blir denna ggn då det känns som det hänt en del med den sista veckorna.

Har bokat alla mina besök, tom 19/1., men hoppas ju inte det kommer behövas :)

Jobbar ju förhoppningsvis sista dagen v 36+3 så bokade alla besök samma tid på morgonen. Hon frågade om jag inte ville ha en senare tid sista tiden men jag sa att oavsett när på dagen så måste jag ju komma, så kan lika gärna göra det klockan åtta.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-02 06:03:20 följande:
    Gud vad skönt. Jag har 2 veckor kvar på mitt jobb sen får jag gå. Och det ska bli sååå skönt.
    Å va avundsjuk jag blir på er som får gå på ledighet snart! Jag har ju 7 veckor kvar och just nu känns det som en evighet. Det är riktigt motigt att jobba. Känner mig slut både mentalt och fysiskt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)