• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-11-03 16:41:46 följande:

Hade också +4 cm på magen sedan sist. Och jag behövde inte heller äta mer järntabletter för värdena var jättebra.

Glömde också fråga om vaccinering, är också jättetveksam om jag ska vaccinera mig, brukar aldrig göra det och brukar aldrig åka på ngt heller men blir så tveksam nu när man är gravid och alla rekommenderar det. Usch, kan få vaccinationen kostnadsfritt genom jobbet om jag skulle vilja men måste nig fundera lite till. Jobbar ju bara 1 1/5 vecka till men man kommer ju träffa massa barn när man hämtar och så i skolan och att gå till affären är ju också en risk. Men som sagt, tveksam är jag.

Tänker exakt likadant- det stod att kulmen på influensasäsongen var i januari- hade varit hemskt att få värkar när man ligger sjuk men jag vet inte.

Angående storstädningen- det hade jag också velat! Vi tog hjälp av ett företag att rensa alla trädgårdsland för nån månad sen så trädgården skulle vara höstfin och det var guld värt! Stor trädgård och en gravid och en övertidsjobbande man gick inte ihop :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-03 16:55:44 följande:

Haha min slutar också sparka preciiis när jag säger NU, känn nu.. Och så blir det helt lugnt. Så snopet .

qatteriin skrev 2015-11-03 15:10:09 följande:

Haha åh det låter härligt, men vilken buse då! Det är samma här för det mesta, men var ännu mer med sonen, då dröjde det länge innan maken ens fick en chans att känna! När min bästa vän var gravid så bodde vi ihop hon och jag, och dem bebisen vägrade sparka när jag skulle känna. Som att hon var så van vid mig, liksom. Hennes far som hon bara hörde på helgerna fick minsann sparkar hela tiden, haha!

Ja men precis! Som att de hör vad man säger och vill jäklas :D
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-03 17:13:21 följande:

Fönsterputsningen kostade bara några hundra för oss men vi bor i lägenhet. Men mamma köper det vår och höst och betalar inte mycket mer än så för hela huset, det är lätt värt det alltså!

Ja, men efter Rut-avdraget är det ju inte så himla dyrt. Skulle dem få städa här så putsar dem fönstren också, så vi ser ut i vinter
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-03 16:51:45 följande:
    Jag är grymt pedant så jag tror att Jah hade städat efter firman hade varit hos mig :))) det enda jag är riktigt dålig på är fönster så det hade jag gärna lejt bort men snålheten. Tar mig också så mina fönster är randiga ha ha ha ha ha
    Haha, ja, våra fönster är inte särskilt vackra heller, det är mest handavtryck, särskilt på altandörren!
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-11-03 18:00:09 följande:
    Ja, men efter Rut-avdraget är det ju inte så himla dyrt. Skulle dem få städa här så putsar dem fönstren också, så vi ser ut i vinter
    Jag hatar också att städa och skulle nog också kunna tänka mig typ varannan-vecka-städ, men som sagt så fort det gäller övriga utgifter blir jag snåååål! Haha
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-03 17:30:24 följande:
    Tänker exakt likadant- det stod att kulmen på influensasäsongen var i januari- hade varit hemskt att få värkar när man ligger sjuk men jag vet inte.

Angående storstädningen- det hade jag också velat! Vi tog hjälp av ett företag att rensa alla trädgårdsland för nån månad sen så trädgården skulle vara höstfin och det var guld värt! Stor trädgård och en gravid och en övertidsjobbande man gick inte ihop :)
    Ja, det hade ju inte varit ngn höjdare precis att föda barn och vara sjuk samtidigt.

Vad skönt med lite trädgårdshjälp det känns som det mesta blivit lite eftersatt här hemma med en man som jobbar långa dagar, mina studier och jobb och sen barnen som man vill ägna all ledig tid åt, då har väl städning fått ta ett kliv åt sidan helt enkelt, haha, sen älskar jag ju inte direkt att städa heller och sen känns det som att när man börjar storstäda så blir man alltid avbruten så man hinner aldrig klart med allt på samma dag iallafall. Och det hade varit såååå skönt att liksom få ett hem som är som när vi flyttade in och allting var helt nytt. Haha, jag får det väl att låta som att vi bor på en soptipp, men så illa är det inte
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-03 16:48:24 följande:

Hade en städfirma hemma idag som skulle lämna lite priser på vad en riktig grovstädning skulle kosta. Är lite sugen på att ta hjälp med en rejäl storstädning och liksom få clean från tak till golv, hade varit så skönt att slippa tänka på det, men sen kommer snålheten i mig fram, haha. Men kommer överväga det iallafall.

Är det ngn annan här som haft städhjälp ngn gång och tycker ni det varit värt det isåfall?

beroende på vart du bor kan jag verkligen rekommendera att kika på dealarna från groupon eller let's deal. Vi hade en firma som hjälpte oss med flyttstädningen via en groupon deal och sen fick vi ett super erbjudande på underhållstädning varannan vecka, hade bara henne 2 gånger innan snålheten tog mig, men jag drömmer fortfarande om känslan när man kom hem till ett helt nystädat hus! Fantastiskt! Tror vi betalade ca 250 kr per gånger eller nåt (då ingick 3 h städning med vår städutrustning).
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-11-03 16:44:17 följande:
    Skönt att allting var bra, kan du känna tydligt att den ligger med huvudet neråt?

Jag känner mest sparkar neråt så min lille krabat ligger nog på tvären eller uppåt, kissblåsan är sådär lagom uppretad hela tiden. Haha.
    Nja, det var ju barnmorskan som kände det. Men jag tycker att sparkarna har flyttat sig ifrån nedre delen av magen till övre så jag gissade nog det Glad
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-11-03 16:48:24 följande:

Hade en städfirma hemma idag som skulle lämna lite priser på vad en riktig grovstädning skulle kosta. Är lite sugen på att ta hjälp med en rejäl storstädning och liksom få clean från tak till golv, hade varit så skönt att slippa tänka på det, men sen kommer snålheten i mig fram, haha. Men kommer överväga det iallafall.

Är det ngn annan här som haft städhjälp ngn gång och tycker ni det varit värt det isåfall?

Vi har städning varannan vecka, verkligen guld värt! Vi jobbar båda heltdid och har en 2,5 -åring, förut gick våra helger ut på att ha ångest över att vi inte hann städa Tungan ute Så det är super skönt!

Jag hyr in all hjälp jag kan få haha! Vi har städning varannan vecka, fönsterputsning 4 ggr per år, matkasse varannan vecka och en trädgårdsarkitekt som planerar och planterar i vår trädgård. Visst kostar det men den lilla fritiden vi har vill vi ägna åt våra barn och att öra roliga saker tillsammans. 
  • evigalängtan89

Är det bara jag som jobbar som frisör här?

Mår hur bra sin hellst utom att min rygg och mina fötter känns på riktigt om kvällarna då jag kommer hem.

Någon som har nå bra tips?

Svårt att hitta lättare arbetsuppgifter några/någon timma per dag med

Svar på tråden BF Januari 2016 :)