• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo

Jag läcker lite bröstmjölk nu, har börjat handurmjölka och frysa in om jag skulle få för tidigt. Vill undvika att ge ersättning, så ligger gärna steget före. Den här helgen jobbar jag, och nästa, sen går jag hem på graviditetsledighet. Fick beviljat på heltid så det blir perfekt!! ska vila så han håller sig inne över nyår!

• Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-10-31 20:07:58 följande:

Jag läcker lite bröstmjölk nu, har börjat handurmjölka och frysa in om jag skulle få för tidigt. Vill undvika att ge ersättning, så ligger gärna steget före. Den här helgen jobbar jag, och nästa, sen går jag hem på graviditetsledighet. Fick beviljat på heltid så det blir perfekt!! ska vila så han håller sig inne över nyår!

Jaha, men blir det inte mer produktion då redan nu om du handmjölkar? Skönt med graviditetspenning, grattis!
  • amalie79

Jag luktar helt klart bröstmjölk, har läckt lite ända sedan i somras, men bara när brösten är varma, som efter dusch.

Drar de ihop sig läcker de inte. Kom på katten med att stå och sniffa på dem när jag stod i bara underbyxorna och la upp mat till henne :D gått från c till D- kupa så har vuxit lite grann där!

Har bf 15/1 och känns fortfarande rätt ok. Tröttare i ryggen efter jobbet och det spänner när bebisen trycker utåt.

Min ljuvliga systerdotter säger att : " jag sla få en kusin. När jag fyller fem år, DÅ har min kusin kommit!" Hon fyller 30/1, så jag hoppas ju att bebis kommer i tid och i allra bästa fall kan vara med på hennes kalas i famnen på mig eller sambon :D

Får jag en förlossning som min syster haft sina så är det inte helt otänkbart. Hon födde barn ena dagen, åkte hem och gick på barnvagnspromenad dagen därpå med andra barnet. Med första hade vi tårtkalas för henne när hon var tre dagar gammal.

• qatteriin
    Blgebo skrev 2015-10-31 20:07:58 följande:

Häftigt! Och du får inte sammandragningar när du handmjölkar då? Det är ju nåt sånt där man hört om som "starta förlossningen-trick" annars. Men det lär ju vara individuellt!
    amalie79 skrev 2015-10-31 21:18:55 följande:

Jag luktar helt klart bröstmjölk, har läckt lite ända sedan i somras, men bara när brösten är varma, som efter dusch.

Drar de ihop sig läcker de inte. Kom på katten med att stå och sniffa på dem när jag stod i bara underbyxorna och la upp mat till henne :D gått från c till D- kupa så har vuxit lite grann där!

Har bf 15/1 och känns fortfarande rätt ok. Tröttare i ryggen efter jobbet och det spänner när bebisen trycker utåt.

Min ljuvliga systerdotter säger att : " jag sla få en kusin. När jag fyller fem år, DÅ har min kusin kommit!" Hon fyller 30/1, så jag hoppas ju att bebis kommer i tid och i allra bästa fall kan vara med på hennes kalas i famnen på mig eller sambon :D

Får jag en förlossning som min syster haft sina så är det inte helt otänkbart. Hon födde barn ena dagen, åkte hem och gick på barnvagnspromenad dagen därpå med andra barnet. Med första hade vi tårtkalas för henne när hon var tre dagar gammal.

Men åh vad gulligt från blivande kusinen! Hoppas hon kan få kusinbesök på födelsedagen då, så härligt! Gött att kunna orka med såna saker så snart efter förlossningen Jag minns inte riktigt hur det var men jag minns att det var tufft innan mjölken rann till på typ dag tre, samtidigt som baby bluesen kom, men det gav sig på ett par dagar för mig iaf tack och lov.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-10-31 18:41:59 följande:
    Aha ja men då är det ju inte så mycket. Hur länge har du tänkt vara föräldraledig? För om det du behöver läsa klart för att söka annat jobb motsvarar en termin på heltid så tar det ju fyra terminer om du "bara" läser på 25%. Jag skulle helst vilja läsa in de två terminernas heltidsstudier jag har kvar på de kommande tre terminerna som vi är kvar här i USA, men jag tror inte att det är realistiskt för då måste jag läsa mer än halvtid per termin och det blir mycket för jag kommer ju förstås ha hand om barnet själv hela dagarna tills mannen kommer hem.
    Minst ett år kommer jag vara hemma, men troligtvis till augusti 2017 då det känns lagom att skola in på förskolan. Men sen har vi inte lagt upp om jag eller mannen är hemma sista tiden. Vi får se lite.
    Ja, läser jag bars 25 % så blir det ju lång tid innan jag är klar. Men man får väl se lite hur bebis och så är med. Är det en snäll bebis kanske man hinner mer, så vi får nog se helt enkelt vad som känns bra när bebis kommit.
  • WiMe06

Idag har vi fixat ett babyskydd, det blev en britax babysafe plus shr ll, hoppas det blir bra. Men det kändes riktigt och bra. Vi fick köpa det billigt av ett par bekanta vi litar mkt på.

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-11-01 18:37:59 följande:

Idag har vi fixat ett babyskydd, det blev en britax babysafe plus shr ll, hoppas det blir bra. Men det kändes riktigt och bra. Vi fick köpa det billigt av ett par bekanta vi litar mkt på.

Ett sådant har vi också köpt, men nytt. Verkar vara ett rejält babyskydd plus att barnet kan sitta i det lite längre. Alla andra såg så små ut!
  • qatteriin

Just ja, babyskydd måste vi också ordna! En jobbarkompis sa i början av hösten att de hade ett till salu men vi har nog glömt det båda två, haha! Får se vad det var för modell. Minns inte ens vad vi hade sist för vi lånade det (också) av syrran och de har sålt sitt... Annars ska vi nog se om vi kan hyra för det är så kort tid man har det ändå. Sonen var nog sex-sju månader när vi köpte stolen han har nu.

• FrökenBlå

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

• Seven Costanza
    FrökenBlå skrev 2015-11-01 23:35:45 följande:

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

Åh va skönt!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)