• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 06:49:19 följande:

Ok, så man ska inte ta fixeringen som ett tecken på att förlossningen är på gång för tidigt?

Nope.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 06:42:12 följande:

Okej då hade jag missförstått. Jag provade resa mig upp som du beskrev men det såg inte konstigt ut så de har kanske inte delat sig. Jag hade platt mage tidigare så jag vill gärna ha det igen så småningom.

Nä de behöver ju inte dela sig så markant heller. Men saker och ting töjs ju ut (oavsett om de delar sig eller ej) så det kan ju vara det som gör ont ändå, utan att det liksom är nån "fara". Jag har ganska bra muskulatur trots att jag har så mycket stoppning ovanpå, och själva magmusklerna har gått bra att träna även mellan graviditeterna, men det har mest varit med plankan.
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 00:50:26 följande:

Någon som har som ilningar i underlivet? Började få det för någon dag sedan. Gör inte jätteont men känns obehagligt. Vad är det? Har också ont mitt i magen ibland, runt navelområdet.

Jag har så nästan varje dag nu sen ngn vecka tillbaka, min lille har lagt sig neråt så bara att han ligger och trycker neråt, hade så förra gången också men ngt nytt är att mitt underliv svällt, mina blygdläppar och allt känns liksom ömt och svällt. Har du lika?
  • mitthemligajag
    Ok, så man ska inte ta fixeringen som ett tecken på att förlossningen är på gång för tidigt?
    Läste ngn stans eller om jag hörde vid förra grav att det vanligaste är att förstföderskors bebisar fixerar sig runt vecka 36. Men ändå finns de ju statistik som säger att man som förstföderska oftast går över tiden så jag tror inte du behöver vara orolig av den anledningen :) men mödrar som fött tidigare, de bebisarna fixerar sig oftast senare eller inte alls och de föder ofta tidigare, så man ska nog inte kolla så mkt på själva fixeringen
  • amalie79

[quote=75970285][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-11-07 00:50:26 följande:[/quote-nick]Någon som har som ilningar i underlivet? Började få det för någon dag sedan. Gör inte jätteont men känns obehagligt. Vad är det? Har också ont mitt i magen ibland, runt navelområdet.[/

Bara frampå underlivet om man säger så, mot ljumsken till, särskilt om jag typ skjuter något framför mig, har antagit det är fogarna som säger till. Det ilar liksom i kanten mellan mus och ben om du förstår. Känner även ligamenten ibland vid hastiga rörelser, särskilt höger sida. Där verkar även bebisen ligga, bm bekräftade det igår som jag sagt i flera veckor, och även mamma när hon tittar på mig- hela paketet ligger på höger sida och trycker. Det känns även i bröstkorgen på höger sida när jag sitter länge, får lite ont

• amalie79

Träffade en tjej i veckan förresten som är beräknad tre veckor efter mig. Hon ser inte ens gravid ut! Jo om man tittar noga på hur hon rör sig, hon sitter med handen på magen som putar lite lite grann liksom. Men det skulle lika gärna kunna bero på typ svullen uppblåst mage eller något :)

självklart tyckte mina kolleger det var kul att jämföra ( hon är ibland tillfälligt på vårt kontor) med mig, som typ använder ovandelen av magen som armstöd när jag sitter ner liksom.

Nu är hon en helt annan kroppstyp än mig, en riktigt liten späd kontorstyp :) jag har ju heller inte gått upp sådär jättemycket i vikt, så på det viset skiljer det ju inte så där jättemycket, man får ju utgå från sig själv innan liksom.

Men ändå, hon ser inte självklart gravid ut ens, det gjorde jag vid ungefär v 15-16 och nu frågar folk om det snart är dags :D

• Eleonor01

Idag flyttade jag spännena i sonen bilbarnstol till sista hålen innan vi byter den till nästa sommar. Hjälp så stor han e! Redan 4,5år!! Vart tog tiden vägen... Så då åkte lilla systers babyskydd också upp ur kartongen å sattes i rätt läge. Har inte packat upp den förrän nu. Ville kunna slicka tillbaka den om jag hade behövt men nu när jag e så långt gången så känns det ok. Letade även upp mobilen till skötbordet å tvättade babygymmet som sonen hade. Oj så mycket minnen <3 meningen m livet är nog barnskratt skulle jag tro <3 Fixar Allt de sista plock grejerma nu. Orkar inte göra det i slutet å vem vet när lilla syster behagar titta ut. Ska inhandla lite grejer på Apoteket till oss båda också

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-07 12:37:15 följande:

Idag flyttade jag spännena i sonen bilbarnstol till sista hålen innan vi byter den till nästa sommar. Hjälp så stor han e! Redan 4,5år!! Vart tog tiden vägen... Så då åkte lilla systers babyskydd också upp ur kartongen å sattes i rätt läge. Har inte packat upp den förrän nu. Ville kunna slicka tillbaka den om jag hade behövt men nu när jag e så långt gången så känns det ok. Letade även upp mobilen till skötbordet å tvättade babygymmet som sonen hade. Oj så mycket minnen <3 meningen m livet är nog barnskratt skulle jag tro <3 Fixar Allt de sista plock grejerma nu. Orkar inte göra det i slutet å vem vet när lilla syster behagar titta ut. Ska inhandla lite grejer på Apoteket till oss båda också

Åh, vad mysigt att börja fixa och dona. Mitt fixande har stannat av, har fortfarande lite saker jag ska sy och sängen ska målas klar. Ska försöka hinna med en tur till ullared om ngn vecka med och inhandla sista sakerna. Sen behöver jag tvätta upp fårskinnet och alla kläderna och lite filtar och sådär. Det enda som står framme är vagnen, haha, och det har den gjort sen vi köpte den i vecka 16 typ, så den är väl snart dammig istället, annars har vi allting kvar att förbereda typ. Tur man får gå hem från jobbet snart.

Fick gå hem idag för jag klarade inte av mer med sammandragningarna. Så vi får se om jag orkar jobba sista dagarna eller om jag fortsätter vara sjukskriven till jag går hem.
  • WiMe06
    Nej, det behöver du inte göra det kan ju va så att bebis bars vänt sig och börjat trycka lite neråt, sen kan det ju ändå dröja innan den fixerar sig riktigt. Men jag vet många som beskrivit just den ilande känslan när deras bebisar börjat trycka neråt.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-07 14:05:15 följande:

Åh, vad mysigt att börja fixa och dona. Mitt fixande har stannat av, har fortfarande lite saker jag ska sy och sängen ska målas klar. Ska försöka hinna med en tur till ullared om ngn vecka med och inhandla sista sakerna. Sen behöver jag tvätta upp fårskinnet och alla kläderna och lite filtar och sådär. Det enda som står framme är vagnen, haha, och det har den gjort sen vi köpte den i vecka 16 typ, så den är väl snart dammig istället, annars har vi allting kvar att förbereda typ. Tur man får gå hem från jobbet snart.

Fick gå hem idag för jag klarade inte av mer med sammandragningarna. Så vi får se om jag orkar jobba sista dagarna eller om jag fortsätter vara sjukskriven till jag går hem.

Vi har typ allt kvar att göra- bära ut den gamla kökssoffan vi har i sovrummet, hämta hem sängen, köpa byrå- de där sakerna ska vi ta tag i nu medan jag fortfarande orkar hjälpa sambon så han slipper släpa allt själv ( soffan förbi vi nog ordna hjälp till för den är tung även annars:)

Har iaf handlat kläder, täcke, påslakan mm.

Hamnade på en tillfällig villervallaoutlet i Mölndal igår efter min syster tipsat mig, inte mkt småkläder men köpte tre filtar, babymössor och vantar iaf, till en skrattretande låg summa jämfört med villervallas ordinarie priser:D

Stanna du hemma tycker jag om du har möjlighet och känner så!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)