• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-16 13:55:08 följande:
    Tack för omtanken. Jag mår helt okej, väldigt mycket sammandragningar men bra. Känns som om jag hade kunnat jobba samtidigt som jag vet att jag mår bra av att vila. Känner mig helt uppvarvad och har svårt att koppla av. Tror att jag är mer stressad än jag anat.
    Skönt att höra att det i vart fall inte blivit värre. Ja det låter som om att du inte riktigt kan släppa jobbet, utan gärna skulle vilja ösa på. Bra gjort att du håller dig hemma och vilar iaf. Det tog tid för mig att acceptera att jag mådde så pass dåligt av att vara gravid så att jag inte skulle kunna komma tillbaks till jobbet. Det hjälpte förstås mig att inse det, då jag kräks eller tuppar av om jag inte tar det lugn. Kroppen sa åt mig att det var slutdiskuterat.

Kanske testa gravidyoga eller nån avslappningövning för att komma ner i varv och försöka vara i nuet?
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:53:06 följande:
    Jag misstänker att det inte ens är i närheten av Gekås utbud, jag skulle inte åka dit med en lista och förvänta mig att jag kan checka av den, utan det är mer att man stoppar in huvudet och kollar vad de har. Sortimentet är mkt begränsat och gissningsvis så består det av utgående varor samt returer där förpackningarna inte längre är i fint skick. 

Hur mår du? Är det första dagen på gravidpenning idag?
    Ja, det är klart så är det kanske. Men roligt att kunna fynda lite ibland

Mår hyfsat bra nu känner jag, sammandragningarna har minskat nu tycker jag. Men istället blev jag lite rädd för mitt blodtryck idag. Testade på jobbet idag när jag såg en kollega som testade och det låg högt för att vara mig, 137/79. Men det kanske inte är högt egentligen?
    Nu har jag gjort sista passet på jobbet, slutade 14.30 idag. Så nu har jag lämnat nycklar och plockat ur mitt skåp och lite sådär. Så det blir skönt nu att få varva ner lite. Avslutar sista arb.dagen med att båda barnen har med sig varsin kompis hem. Varför ångrar man sig alltid när man väl kommer hem?? Haha!
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 14:52:16 följande:
    JAg håller med om att det finns ett hav av saker man bara MÅSTE ha annars typ dör bebis, hahah. Det är därför det är så värdefullt att kunna bolla tankar med folk som har barn sedan innan. Jag gillar inte att ha ryggsäck på mig, hur praktiskt det än må vara... låter dock som jag ska leta rätt på en snygg typ shoppingväska som får extra knäcka som skötväska ist.

Håller precis på att tvätta upp och sorterar alla bebiskläder som vi fått ärva. Finns typ inget i stl 50-56, antar att man bör ha lite kläder i vart fall stl 56? och nåt plagg i stl 50? Man vet ju inte vilket format bebis kommer ut i, men det skulle vara skönt att ha nåt som passar med sig till bb?
    Vi hade med en uppsättning i 50 å en i 56. Mest för att det skulle vara lite fint till första fotot. Hade sedan nästan uteslutande bodies i strl 56. Det går ju alltid att kavla upp armarna. Byxor m fötter hade vi också många. Det funkar i båda storlekarna så vida det i te blir ett barn på över 4 kg. Min pojke vägde 3090g å lilla syster i magen ligger under sin kurva så det blir nog samma denna gången eller iaf näst intill. Jag går på extra ultraljud denna gången. Det är super svårt att vet Vilks storlekar man ska köpa men från 56 lär du behövs iaf oavsett. Smartast är som sagt plagg man kan kavla upp. Pyjamaser e super! Smidigt å bekvämt för bebisen.

Visst e det super att kunna bolla.

Bästa rådet jsg kan ge är att köp inte för mycket innan du vet vilken sorts kläder du före drar :)
  • WiMe06

Vi fick en väska på köpet när vi köpte vagnen som matchar suffletten, men det ska tydligen gå att välja sida och ha svart framsida med om man vill. Kommer nog ha väskan ligga under vagnen och sen ha en annan liten jag köpte på handtaget där man kan ha lite småsaker man vill komma åt.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 14:52:16 följande:
    JAg håller med om att det finns ett hav av saker man bara MÅSTE ha annars typ dör bebis, hahah. Det är därför det är så värdefullt att kunna bolla tankar med folk som har barn sedan innan. Jag gillar inte att ha ryggsäck på mig, hur praktiskt det än må vara... låter dock som jag ska leta rätt på en snygg typ shoppingväska som får extra knäcka som skötväska ist.

Håller precis på att tvätta upp och sorterar alla bebiskläder som vi fått ärva. Finns typ inget i stl 50-56, antar att man bör ha lite kläder i vart fall stl 56? och nåt plagg i stl 50? Man vet ju inte vilket format bebis kommer ut i, men det skulle vara skönt att ha nåt som passar med sig till bb?
    Jag tycker det är jättesvårt med kläder. Vi som fått så små barn innan fick ju köpa stlk 44 till dem. Nu har vi köpt några uppsättningar i 50 och några i 56. Men än så länge har jag inte köpt ett enda plagg i stlk 62 eller 68. Eftersom man inte vet vad det är för liten personlighet som kommer ut så vill jag inte riktigt köpa dem storlekarna ännu.
    Så kläder får nog klara sig nu så får vi fylla på efter hand. Pyjamas måste vi köpa fler för det har vi bara en i stlk 50.
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:16:36 följande:

Vilken fin vagn och fin färg! Vad är det för märke? Får ni för er att ni vill bli mer färgglada så går den ju att pimpa upp med färgglada tillbehör. Det är så vi tänkt i vart fall när vi köpte en grå vagn.Jag tycker alla färgval du nämt kommer bli superfina!

Tack! Det är en uppababy vista. Ja precis man kan ju ha färgglada filtar etc så det blir nog bra. Jag var också inne på grå vagn men gillade inte nyansen som var till den här vagnen. Vad har ni köpt för vagn?
  • qatteriin

Ok, jag har nog fått min första riktiga gravidcraving den här graviditeten. Saltlakritsglass med stelnande saltlakritstopping... My god vad gott!! Typiskt att fastna just för lakrits som man ska vara försiktig med!! Men en liten skål i veckan borde inte vara nån fara.

• mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-11-16 17:26:55 följande:
    Tack! Det är en uppababy vista. Ja precis man kan ju ha färgglada filtar etc så det blir nog bra. Jag var också inne på grå vagn men gillade inte nyansen som var till den här vagnen. Vad har ni köpt för vagn?
    Vi har köpt en Britax go next

Älskar hur genomtänkt den verkar vara och att den kommer fungera både i skogen och i stan.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-16 16:42:10 följande:
    Jag tycker det är jättesvårt med kläder. Vi som fått så små barn innan fick ju köpa stlk 44 till dem. Nu har vi köpt några uppsättningar i 50 och några i 56. Men än så länge har jag inte köpt ett enda plagg i stlk 62 eller 68. Eftersom man inte vet vad det är för liten personlighet som kommer ut så vill jag inte riktigt köpa dem storlekarna ännu.
    Så kläder får nog klara sig nu så får vi fylla på efter hand. Pyjamas måste vi köpa fler för det har vi bara en i stlk 50.
    Om man ska köpa i stl 50 för att det är bra att ha... hur många bodys, pyjamas och byxor behöver man? Jag tänker alltså bara de första typ 2 dygnen som man är på bb? Räcker det med 3 bodys, 2 par byxor och 2 pyjamas?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)