• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 13:01:28 följande:

Är det en tankevurpa att tänka att man ska väskan hängandes på vagnen alt över axeln? Eftersom både du och Elenore01 förespråkar ryggsäck?

Jag är en ryggsäcksmänniska så kommer nog köra på min ryggsäck! Var även med när min systerdotter välte baklänges i golvet när väskan hängde på vagnen'
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-16 20:16:34 följande:

Ok, jag har nog fått min första riktiga gravidcraving den här graviditeten. Saltlakritsglass med stelnande saltlakritstopping... My god vad gott!! Typiskt att fastna just för lakrits som man ska vara försiktig med!! Men en liten skål i veckan borde inte vara nån fara.

hahah.. jag hatar lakrits. Trodde det skulle ändrats när jag blev gravid men nej. Detta ser dock super gott ut (min hjärnan tror att det är chokladtopping)Klart du kan unna dig det där nån gång i veckan. Det är väl max 50 gram per dag eller nåt liknande. Du lär ju inte komma upp i dagsransonen även om du äter en sån där portion varje dag??
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:54:53 följande:

Om man ska köpa i stl 50 för att det är bra att ha... hur många bodys, pyjamas och byxor behöver man? Jag tänker alltså bara de första typ 2 dygnen som man är på bb? Räcker det med 3 bodys, 2 par byxor och 2 pyjamas?

Ja till bb räcker det helt säkert, vi hade knappt kläder alls på sonen när vi var på bb, förutom typ när vi var i matsalen och han låg i baljan, annars var det hud mot hud konstant. Och sen hade han ju kläder när vi åkte hem.
  • amalie79

Jag har köpt det mesta i 56. Behövs 50 får sambon sticka och fixa lite medan vi är på bb, allt går att ordna.

Större storlekar vill jag köpa själv sen när jah vet vem bebis är!

Sen vet jag att de flesta av mina vänner fått massa kläder i större storlekar, min mamma tex köper i 62-68.

Ska även få en del av min syster från hennes båda

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:58:19 följande:

hahah.. jag hatar lakrits. Trodde det skulle ändrats när jag blev gravid men nej. Detta ser dock super gott ut (min hjärnan tror att det är chokladtopping)Klart du kan unna dig det där nån gång i veckan. Det är väl max 50 gram per dag eller nåt liknande. Du lär ju inte komma upp i dagsransonen även om du äter en sån där portion varje dag??

Nä det är nog ingen risk, värre med vikten då, haha! Så jag nöjer mig med en gång i veckan. Toppingen borde verkligen finnas som chokladvariant också, så sjuuuuuuukt god!!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:54:53 följande:
    Om man ska köpa i stl 50 för att det är bra att ha... hur många bodys, pyjamas och byxor behöver man? Jag tänker alltså bara de första typ 2 dygnen som man är på bb? Räcker det med 3 bodys, 2 par byxor och 2 pyjamas?
    Ja, visst räcker det till bb-tiden. Jag har 5 bodys, 5 byxor och en pyjamas i stlk 50. Sen har jag en sparkdräkt från när pojkarna var små. Kommer nog inte skaffa mer i stlk 50.
    Vi hade också väldigt sällan kläder på liten på bb, då våra båda föddes för tidigt så låg vi på neo och där var det känguru-metoden som gällde. Fick ha som en tub-topp på mig typ och sen ha bebis hud mot hud innanför den. Så det gick inte åt så mkt kläder.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-16 21:00:54 följande:
    Nä det är nog ingen risk, värre med vikten då, haha! Så jag nöjer mig med en gång i veckan. Toppingen borde verkligen finnas som chokladvariant också, så sjuuuuuuukt god!!
    Ibland får du det att låta som du är jätte stor, men jag har ju sett bilder på dig och så farligt med vikten kan det väl ändå inte vara?? även fast jag helt förstår att man tänker på vad man äter, speciellt när man inte rör sig speciellt mkt som i mitt fall...
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:49:11 följande:

Vi har köpt en Britax go next

Älskar hur genomtänkt den verkar vara och att den kommer fungera både i skogen och i stan.

Superfin!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 21:18:44 följande:

Ibland får du det att låta som du är jätte stor, men jag har ju sett bilder på dig och så farligt med vikten kan det väl ändå inte vara?? även fast jag helt förstår att man tänker på vad man äter, speciellt när man inte rör sig speciellt mkt som i mitt fall...

Haha tack! Men jodå, jag har ett bmi på drygt 35 (även om vikten stått still nu under graviditeten thank god) så jag har en del att tänka på, jag rör mig ju inte heller. Har lite att ta tag i efter graviditeten men det oroar mig inte, kroppen fungerar (vanligtvis) förvånansvärt väl trots min "sjukliga fetma". Men jag har den väl fördelad, väldigt kvinnliga former, alltid nåt!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-16 21:39:29 följande:
    Haha tack! Men jodå, jag har ett bmi på drygt 35 (även om vikten stått still nu under graviditeten thank god) så jag har en del att tänka på, jag rör mig ju inte heller. Har lite att ta tag i efter graviditeten men det oroar mig inte, kroppen fungerar (vanligtvis) förvånansvärt väl trots min "sjukliga fetma". Men jag har den väl fördelad, väldigt kvinnliga former, alltid nåt!
    Jag tycker du var jätte fin på bilderna iaf. BMI kan ju ibland vara lite missvisande, det tar ju inte alls hänsyn till hur man är musklad tex. Men det är super att du inte gått upp alls under graviditen. Bra gjort! 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)