• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 06:07:38 följande:

Jag har såååå ONT i mina ben, det känns som ngn har misshandlat dem med en påk, jag blir bara stelare för varje natt som går känns det som. Kan det onda i benen ha med graviditeten att göra? Kanske borde använda stödstrumpor, visserligen är det från höfterna och ner mot knäna som det gör mest ont, inte så mkt i underbenen.

Så har jag varje natt, jättejobbigt! Vaknar tidigare än jag borde på mornarna pga värken, även ryggen har börjat göra ont.
  • Seven Costanza

Åh jag måste bara dela med mig av några positiva saker! Vi var på "comfort techniques for labor class" ikväll (andning, massage, förlossningsställningar att variera sig med, hur partnerna kan hjälpa till på olika sätt osv) och vi är jättenöjda och jag känner mig relativt trygg med att min man kommer kunna vara ett bra stöd .

Sedan har vi äntligen beställt en spjälsäng! Vi ville ju ha en svartbrun från Ikea för att matcha vår enorma byrå men de kommer ju aldrig in så vi beställde en svart med typ en volang/moln ovanpå kortsidorna. Detta gjorde den lite gulligare vilket vi tyckte vore bra i och med att den är svart.

Slutligen har vi även beställt en "riktig" kamera! Vi har aldrig haft en riktig kamera utan bara sådan där gammal digitalkamera och de senaste åren har vi endast använt kameran i mobilen, men vi tyckte att det vore kul med en lite mer fancy kamera nu när vi ska få ett barn att fota . Vi ville inte lägga en förmögenhet så vi köpte inte någon av de mest fancy utan typ något mellanskikt, en Nikon D3300 (det var ju lite rabatt nu med Black Friday/ Cyber Monday också) men VI är superförväntansfulla och tycker det ska bli jättekul. Vi hoppas hinna lära oss lite hur den funkar innan bebisen kommer, någon här som har koll på fotografering?

Och just det, jag hittade en chokladadventskalender, det ni! Ska snart gå och lägga mig och när jag vaknar är det en ny månad här också... Ha en underbar första december allihop!

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-01 07:27:59 följande:

Vad är detta för skit???? Årets julkalendern?!?! Så otroligt besvikna vi blev!!!

Var den dålig? Vi har inte hunnit se den ännu, alldeles för sega för det på morgonen. Barnen sitter just och äter frukost så vi får se kvällssändningen.

Gud, vilken energi du har! Vilken supermamma din son har som bjuder hem kompisarna till bak, det hade jag aldrig orkat med.
    Lussebak har vi haft ett här hemma och kommer ha minst ett till. På fredag ska vi ha bak tillsammans med farmor, då blir det pepparkakor.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-01 06:53:15 följande:
    Så har jag varje natt, jättejobbigt! Vaknar tidigare än jag borde på mornarna pga värken, även ryggen har börjat göra ont.
    Usch, ja, visst är det jobbigt. Nu vill jag inte ha fler krämpor tack.
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-01 06:33:12 följande:

Så tråkigt att inte orka! Jag hade aldrig fixat rent psykiskt att ha det hindret. Jag är en människa m tiden järn i elden alltid å kan inte sitta ner. Är jätte glad för att inte vara påverkad under graviditeten.

Jag ska baka för dig med <3

Hehe nä hade man kunnat välja så hade jag inte heller fixat det... Jag kan inte sitta heller, då hade det varit ok, men det gör för ont. Du får baka rejält då! Haha!
    Seven Costanza skrev 2015-12-01 07:21:44 följande:

Åh jag måste bara dela med mig av några positiva saker! Vi var på "comfort techniques for labor class" ikväll (andning, massage, förlossningsställningar att variera sig med, hur partnerna kan hjälpa till på olika sätt osv) och vi är jättenöjda och jag känner mig relativt trygg med att min man kommer kunna vara ett bra stöd .

Sedan har vi äntligen beställt en spjälsäng! Vi ville ju ha en svartbrun från Ikea för att matcha vår enorma byrå men de kommer ju aldrig in så vi beställde en svart med typ en volang/moln ovanpå kortsidorna. Detta gjorde den lite gulligare vilket vi tyckte vore bra i och med att den är svart.

Slutligen har vi även beställt en "riktig" kamera! Vi har aldrig haft en riktig kamera utan bara sådan där gammal digitalkamera och de senaste åren har vi endast använt kameran i mobilen, men vi tyckte att det vore kul med en lite mer fancy kamera nu när vi ska få ett barn att fota . Vi ville inte lägga en förmögenhet så vi köpte inte någon av de mest fancy utan typ något mellanskikt, en Nikon D3300 (det var ju lite rabatt nu med Black Friday/ Cyber Monday också) men VI är superförväntansfulla och tycker det ska bli jättekul. Vi hoppas hinna lära oss lite hur den funkar innan bebisen kommer, någon här som har koll på fotografering?

Och just det, jag hittade en chokladadventskalender, det ni! Ska snart gå och lägga mig och när jag vaknar är det en ny månad här också... Ha en underbar första december allihop!

Härligt med spjälsängen, äntligen! Jag är inte jättehaj på fotografering men jag tycker det är en kul, vi har en Nikon som vi köpte för ett par år sen (skulle tro nåt i stil med den ni köpt) och jag älskar att fota med den, blir fantastiska bilder.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-01 07:53:16 följande:
    Var den dålig? Vi har inte hunnit se den ännu, alldeles för sega för det på morgonen. Barnen sitter just och äter frukost så vi får se kvällssändningen.

Gud, vilken energi du har! Vilken supermamma din son har som bjuder hem kompisarna till bak, det hade jag aldrig orkat med.
    Lussebak har vi haft ett här hemma och kommer ha minst ett till. På fredag ska vi ha bak tillsammans med farmor, då blir det pepparkakor.
    Tack va snällt sagt <3

jag har längtat efter att göra såna här saker. Tycker det är såååå roligt att se barnen glad å dessutom påverka dem med positiv lärdom som de kan ta med sig i livet. Att höra barnskratt tror jag är min mening med livet faktiskt!! Att laga mat å pyssla i trädgården m olika blommor, grönsaker å frukt är det roligaste jag bet tillsammans m barn
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-01 07:21:44 följande:

Vad roligt att ni lyckats hitta lite saker nu

Vi har en systemkamera, nu är den iofs rätt många år, det är en Nikon D3000. Läste en del fotokurser på gymnasiet, men mkt är glömt nu tyvärr. Älskar att fota och har sagt till mig själv att jag ska börja fota mer, men så blir det liksom aldrig av. Min stora önskan är ett större objektiv till kameran. Har tyvärr bara originalobjektivet och det räcker inte alltid till. Men det är så kul med systemkamera för det blir så fina bilder.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-01 07:58:32 följande:
    Tack va snällt sagt <3

jag har längtat efter att göra såna här saker. Tycker det är såååå roligt att se barnen glad å dessutom påverka dem med positiv lärdom som de kan ta med sig i livet. Att höra barnskratt tror jag är min mening med livet faktiskt!! Att laga mat å pyssla i trädgården m olika blommor, grönsaker å frukt är det roligaste jag bet tillsammans m barn
    Vad härligt. Jag och barnen odlade i odlingslådor i somras, dem går fortfarande och tittar i lådorna när dem är ute
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 07:54:10 följande:
    Usch, ja, visst är det jobbigt. Nu vill jag inte ha fler krämpor tack.
    Nu är det fokus på målet känner jag. Snart jullov och sen äntligen kommer ju bebis och det ska bli underbart!
    Vi ska hämta vagnen till helgen och jag funderar på att sätta ihop sängen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)