• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-01 15:36:42 följande:
    36 dagar kvar för mig!
    Det blev en Emmaljunga super nitro air. Ska bli så kul att se den och fixa.
    Hade en super nitro innan jag köpte syskonvagnen nu och jag var supernöjd med den! Hade aldrig gjort mig av med den om det inte vore för den lilla bebisen nu.
  • Seven Costanza
    Cta skrev 2015-12-01 12:41:00 följande:

Oj vad ni är flitiga, känner nu att jag borde sätta igång. Har 37 dagar kvar till BF och vi måste fortfarande:

Tvätta

Sätta ihop sängen

Inhandla blöjor

Inhandla andra nödvändigheter, såsom amningsgrejer

Packa BB-väskan

Fixa skötbord eller dylik

Men vi har en vagn sedan vecka 20, som står och väntar. Oj, nu blev jag lite stressad....

Andas... Vi har 39 dagar kvar och vi har samma lista som ni, plus hämta vagnen och välja barnläkare. Ang. skötbord kommer vi bara ha ett sådant där uppblåsbart från Ikea som man klär i frotté och har på badrumsgolvet, för vi får inte plats med riktigt skötbord. Så det går ju i och för sig snabbt att blåsa upp det. Sedan ska vi köpa en mjuk boll, en tennisboll och en pilatesboll till förlossningen - gjorde jättebra övningar med dessa saker på kursen igår så de har tillkommit på vår lista. Vi tycker tvärtom att vi är jätteduktiga som har så lite kvar .
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-01 16:42:23 följande:

Usch, vilka kräkhistorier ni varit med om, så otäckt. Själv har jag nog inte kräkts på x antal år. Hoppas slippa det också, yngsta sonen har nog kräkts Max 1 gång i sitt sexåriga liv (peppar peppar, ta i trä) och hoppas vi ska slippa några kräkhistorier nu.

Förresten är det ngn som tagit vaccinationen ännu? Är det för sent att göra det nu? Tar aldrig annars men tänkte nog göra det i år men har helt enkelt inte fått tummen ur att komma iväg ännu.

Influensavaccinet? Det tog jag för ett par veckor sen, känns skönt att iaf ha DET avklarat!! Tror inte det är för sent men jag vet inte om de fortfarande har dropin-tider så som de har i början av säsongen.
  • Blgebo
    mirakelspektakel skrev 2015-12-01 14:22:23 följande:
    Hur kommer ni andra göra som inte är förstföderskor, göra med era barn?
    De tre förlossningarna som har startat naturligt har startat på natten, så då får barnen sova. Den gången jag födde hemma, så sov de och märkte ingenting Förhoppningsvis går det att göra så igen. Skulle det dra igång på dagtid får svärföräldrarna rycka in, de bor bara ett par 100m härifrån. Mina föräldrar bor några mil bort, så de kan också hämta barn, men inte på kontorstid. 
  • Seven Costanza

Just det, vi borde köpa bil också . Vi tyckte först att vi borde kunna ta taxi till sjukhuset (det är ca 20 minuter dit) men samtidigt vill vi nog ha en bil så småningom med tanke på att det underlättar vid utflykter och sådant med bebisen. Våra vänner (ett amerikanskt par från LA) var helt förskräckta när vi tidigare sa att vi inte hade någon bil och inga planer på att köpa heller, så de hade naturligtvis diskuterat hemma och kommit fram till att vi kunde ringa dem ANYTIME så skjutsar de oss till sjukhuset... Då hade vi träffat dem typ TRE gånger totalt! Haha jag börjar undra om det verkligen är så här i USA som man ser på film att alla vänner och hela tjocka släkten sitter i väntrummet under förlossningen . Vi sa tack men tyckte att det kändes väldigt osäkert ifall de verkligen menade det och nu ska vi köpa egen bil i alla fall. Men väldigt kul ändå tyckte vi

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-01 17:20:14 följande:
    Influensavaccinet? Det tog jag för ett par veckor sen, känns skönt att iaf ha DET avklarat!! Tror inte det är för sent men jag vet inte om de fortfarande har dropin-tider så som de har i början av säsongen.
    Har väntat på tid från jobbet men det verkar som min chef glömt av att meddela mig när det var sprutdags så jag får väl ta tag i det själv nu. Får ringa vc imorgon.
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-12-01 17:11:53 följande:
    Hade en super nitro innan jag köpte syskonvagnen nu och jag var supernöjd med den! Hade aldrig gjort mig av med den om det inte vore för den lilla bebisen nu.
    Det var roligt att höra. Jag tror det blir en vagn som passar oss.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 16:38:44 följande:
    Herregud, 36 dagar. Det känns ju som ingenting. Tiden går verkligen nu.

Åh, vi tittade också på en sådan, vad valde ni för färg? för oss föll valet på en Emmaljunga super viking till slut. Ni blir säkerligen nöjda med den
    Den är svart.
  • himw
    WiMe06 skrev 2015-12-01 16:42:23 följande:

Usch, vilka kräkhistorier ni varit med om, så otäckt. Själv har jag nog inte kräkts på x antal år. Hoppas slippa det också, yngsta sonen har nog kräkts Max 1 gång i sitt sexåriga liv (peppar peppar, ta i trä) och hoppas vi ska slippa några kräkhistorier nu.

Förresten är det ngn som tagit vaccinationen ännu? Är det för sent att göra det nu? Tar aldrig annars men tänkte nog göra det i år men har helt enkelt inte fått tummen ur att komma iväg ännu.

Jag tog den förra veckan efter pratat med läkaren på MVC. Kändes skönt att ha det gjort- hade det bara varit jag själv som påverkas hade jag inte tagit den men nu går ju en del av skyddet över till bebisen så då kändes det som ett virus mindre att oroa sig för.

I Kalmar är det sista dagen imorgon att ta den- jag var på Stensö VC där de hade drop-in mellan 13-17. Men de har säkert tider i Lindsdal också- för visst bodde du där?
  • MeEmmA

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)