• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2015-12-01 19:58:31 följande:

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Det har du rätt i! Inga prematura :) förra tråden jag bar med i med sonen var det faktiskt ganska många som föddes före v 30. Spännande att alla kommit så långt nu :)
  • Förstaförsökaren26

Vi kommer att ha våran dotter hos min sambos föräldrar. Dom är informerade är redo att ta emot henne när det väl startar. Känns jätte bra!

Åh fy för magsjuka. Var magsjuk 4!!!!! Gånger i våras. Trodde inte ens att det var möjligt! Å nu efter att ha kräkts å mått illa större delen av denna graviditet så vill jag verkligen inte ha hem magsjukan!!

Tänkte höra med er om det är fler som har väldigt ont i höfter å knän när ni sover samt har väldigt ont nere vid blygbenet. Började lite smått för några veckor sedan men nu är det rejält. Haltar framåt numera.

• mitthemligajag

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Tänkte också på de! I oktober 14 tråden var de väl rätt många som fick för tidigt? :)
  • mitthemligajag
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-01 20:31:32 följande:

Vi kommer att ha våran dotter hos min sambos föräldrar. Dom är informerade är redo att ta emot henne när det väl startar. Känns jätte bra!

Åh fy för magsjuka. Var magsjuk 4!!!!! Gånger i våras. Trodde inte ens att det var möjligt! Å nu efter att ha kräkts å mått illa större delen av denna graviditet så vill jag verkligen inte ha hem magsjukan!!

Tänkte höra med er om det är fler som har väldigt ont i höfter å knän när ni sover samt har väldigt ont nere vid blygbenet. Började lite smått för några veckor sedan men nu är det rejält. Haltar framåt numera.

Har svin ont, och i ryggen och revbenen, ush hela kroppen värker och ingen position verkar göra de bättre heller :(
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-01 17:06:19 följande:
    Med min minsta började det på natten, min äldsta på morgonen och min mellersta under dagen :)
    Men jag har hört att natten är vanligast då man slappnar av.
    Ja de är väl kanske just för man slappnar av då! Vad hade du för dig den förlossningen som startade på dagen? Vilade du eller var du aktiv med något? :)
  • WiMe06
    himw skrev 2015-12-01 19:55:37 följande:
    Jag tog den förra veckan efter pratat med läkaren på MVC. Kändes skönt att ha det gjort- hade det bara varit jag själv som påverkas hade jag inte tagit den men nu går ju en del av skyddet över till bebisen så då kändes det som ett virus mindre att oroa sig för.

I Kalmar är det sista dagen imorgon att ta den- jag var på Stensö VC där de hade drop-in mellan 13-17. Men de har säkert tider i Lindsdal också- för visst bodde du där?
    Åh, tack för infon. Bor i Lindsdal men tillhör husläkarcentrum inne i Kalmar, dem är ju privata, så får nog ringa dit direkt imorgon bitti och kolla om det finns möjlighet att ta sprutan fortfarande.

Hade inte heller tagit den om det inte vore för att bebis får lite extra skydd av den också.
  • WiMe06

Det är rätt intressant faktiskt med tanke på det ngn skrev här tidigare, att det föds fler barn för tidigt just den här månaden, kanske just pga julstressen. Men det ska verkligen bli spännande att se vad det är för liten en som väljer att titta ut först i gruppen vi börjar närma oss
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-01 20:31:32 följande:

JAG!!!!! Har ont i höfter och sen känner jag av det i hela låren ner till knäna. Ibland kan jag känna av en del nertill vid blygdbenet men inte så det gör jätteont eller så.
  • Seven Costanza

Ja det är ju jättebra! Jag är i v 35, går in i v 36 på fredag . Tycker det är skönt för varje vecka som går att bebisen blir mer färdigutvecklad men för min del tänker jag faktiskt mest på att komma över nyår. Jag hade inte räknat med att mitt BF skulle bli så tidigt som 8/1... Självklart viktigast med frisk bebis men jag tänker ändå att jag verkligen hoppas gå december ut innan han kommer .
  • WiMe06

Det är ju många som verkar droppat av här i tråden, hur är det på fb? Är det mycket action där?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)