• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-02 06:16:32 följande:
    Mm, fast mig flyttade de från nästan 18 v till 16+4, tror det var 11 dagar.
    Oj, ja då diffar ju ditt på en del. Spännande att se då när bebis kommer
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-02 06:55:03 följande:
    Jag födde sonen på bf! Men du har rätt, ovanligt är det, 3-5 procent ungefär föder på bf.

Jag hade bf 14:e enligt sista mens men fick 17:e på KUB. Tror jag skulle blivit flyttad lite till om vi bara gjort RUL för hon sa typ "men vi behåller det datumet då", här flyttar de tydligen inte på RUL om de gjort KUB.
    Aha, jag själv är faktiskt också född på bf men känner ingen annan som har fött på bf.

Det är likadant här faktiskt, dem flyttar inte datum på rul om man gjort kub. Fick den 18 på ett vul rätt tidigt, så på kub blev jag bara flyttad en dag.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-02 08:11:53 följande:

Jag har 31 dagar kvar ???? och har hört "då får du kniipa" allt för många gånger redan! Vill bara slå till nästa som säger det! BF 2a Januari och som läget är nu känns det som om det kan komma när som hellst. Men jag tror antingen 15 dec eller 15 jan. De två andra är 7 resp 13 dagar övergångna.

Herregud 31 dagar är ju verkligen ingenting. Haha, förstår det, det är ju inte så roligt att höra den hela tiden. Inte så lätt att kniiipa när bebis väl bestämt sig
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-02 08:29:39 följande:

Aha, jag själv är faktiskt också född på bf men känner ingen annan som har fött på bf.

Det är likadant här faktiskt, dem flyttar inte datum på rul om man gjort kub. Fick den 18 på ett vul rätt tidigt, så på kub blev jag bara flyttad en dag.

Min bror är född på bf, men annars vet jah ingen
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-02 09:09:47 följande:
    Min bror är född på bf, men annars vet jah ingen
    Nej, det är nog få som är det. Och det är klart bf är ju egentligen bara ungefärlig beräkning. Det går ju aldrig att säga exakt datum när bebis blev till.
  • WiMe06

Näe, håller med om julkalendern, ingen bra julkalender alls, men barnen här hemma verkar gilla den och det får väl anses okej då (även om jag tycker en julkalender som faller både vuxna och barn i smaken hade varit roligare). Min äldsta grabb älskade historieätarna när det gick, så jag tror att den här julkalender passar honom väldigt bra. Yngsta grabben säger inte så mkt ännu, men han tittar iallafall frivilligt på den. :-P

• himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-01 23:39:53 följande:

Då är du före mig, har du barn sedan innan och i så fall kom de före, på eller efter BF? Detta är vårt första barn och de flesta förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas på det. Har läst att av dem som går över är snittet åtta dagar över. Nyårsdagen känns ju trist att ha som födelsedag för då är nog de flesta trötta på kalas men från 2/1 och framåt går bra tycker jag. Helst hade jag dock velat gå över några dagar men vi får väl se hur det blir med det. Här i USA verkar de inte positiva till att låta folk gå över tiden, ska fråga varför på mitt nästa besök.

Det är vårt första barn, det är mest en känsla att den kommer komma vid jul- jag har förberett mig för att vi firar jul hemma istället för att åka iväg, tänker på praktiska saker så mest en känsla :)

Men sen har jag haft mycket sammandragningar och bebisen har legat med huvudet neråt de sista 4 veckorna. Är dock sjukskriven på heltid sen mitten av förra veckan så nu har det lugnat sig lite. Men sen har jag så himla lågt blodtryck i vanliga fall och det har stigit rätt rejält så jag går och tar blodtryck och urinprov varannan dag hos MVC för att se så det inte blir någon havandeskapsförgiftning för då blir jag igångsatt så det är nog en förberedelseifall det skulle ske.

Till er som har barn innan- hur känner man skillnad mellan sammandragningar och förvärvar?
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-02 09:15:36 följande:

Nej, det är nog få som är det. Och det är klart bf är ju egentligen bara ungefärlig beräkning. Det går ju aldrig att säga exakt datum när bebis blev till.

Min sambo vet faktiskt när ett av hans barn blev till, men det låter ju som ett tråkigt sexliv om man har koll på sådant... ;)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-02 09:28:16 följande:
    Min sambo vet faktiskt när ett av hans barn blev till, men det låter ju som ett tråkigt sexliv om man har koll på sådant... ;)
    Haha, Det är klart att det går ju veta så med samlag och sådär, men sen kan man ju aldrig veta när ägget fäster i livmodern, det kan ju ta olika lång tid.
  • Hame

Vilken aktivitet här varit, tog ett tag att läsa ikapp Glad 

27 dagar kvar för mig, nu känner jag mig verkligen gravid. Har varit förkyld och sedan var storebror sjuk, hoppas vi får vara friska det sista nu så jag är pigg till förlossningen! Fortfarande mycket sparkar och buffar trots att bebisen är fixerad, och ibland ligger han och borrar ner sig så där obehagligt. Har för mig att rörelserna stillade sig mot slutet förra gången, hoppeas det blir så igen så det blir lättare att sova.

Har fortfarande inte beställt några babyboxar. Någon snäll själ som vill länka till den där listan igen? Vet att där inte är så mycket attha, men gratis är gott :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)