• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-02 12:20:05 följande:
    Haha nääää det är så spännande så!! Och det är bara bakfogarna, i fram känns det som att nån försöker bända isär blygdbenet med kofot. Mmmmm mysigt!
    Jag ska be mina klienter sluta försöka göra inbrott i din nedre region. Tycker att det finns tillräckligt fina villor de kan göra inbrott istället. Eller vad är det för skatt du gömmer innanför blygbenet? :D

Nä fy fan! din stackare! Jag är ju ändå relativt okej så länge jag bara ligger på soffan och inte anstränger mig fysiskt (babyfiltarna gör stora framsteg). Tur att du har humorn kvar så att du kan skratta åt eländet emellan åt. 
  • Krocki1

Oj vad mycket att ta igen att läsa, ni har verkligen varit flitiga

Just nu börjar jag faktiskt ledsna på att vara gravid. Mesta dels för att jag sover som en kratta. Jag kan sova typ fyra timmar på en natt och resten så ligger jag och vrider mig eller går upp och kissar hundra ggr. 
    I natt blev jag kissnödig varje kvart en period. Helt sjuk! Visst att bebisen höll låda i magen och kanske dunkade sitt huvud på min kissblåsa men till slut funderade jag på att ta med kudde och täcke in till toaletten och försöka sova sittandes.

Någon mer som har problem med sömnen? Nu kan jag visserligen sova på dagen men jag vill inte helst inte vrida på dygnet helt. 

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 12:06:17 följande:
    haha, jag skulle tro att sterila kvaddlar är något som helt går bort för dig med, man sprutar nämligen in sterilt vatten under huden, där det gör som mest ont och dessa gör så att kroppen frigör massa endorfiner som ger smärtlindring. Ska var lika skönt som att få ett getingstick ungefär men det innebär ju flera stick med nålar. Jag är totalt orädd för nålar, när jag jobbade på veterinärklinik så ville jag typ ta sprutorna på mig själv. Är inte så extreme längre men det gör inget om jag har akupunkturnålar i hela ansiktet :)

Låter sjukt läskigt det som hände din kompis. Förstår att du blir avskräckt, jag har dock vart med på en förlossning där hon fick värkstimulerande och det blev ingen sån påverkan. Jag antar att det är som med allt att vissa får riktigt läskiga biverkningar av det. 
    Åh, men okej, jag tror jag säger pass på den också.
    Måtte denna unge inte ta så lång tid på sig så jag kan klara mig med dem små medlena. Haha! Det blir sånt härlig flow när man tar lustgasen, alla människor blir liksom så roliga, eller inte, haha! När jag tar lustgasen så måste dem runt omkring mig tro jag är helt galen! Jag är helt i min egna värld!
    Kan man ångra sig nu, typ vrida tillbaka tiden och slippa förlossningen?

Förresten, har ni gjort besök på förlossningen? När jag gjorde det med första barnet fick man möjlighet att testa lustgas, även männen, haha.
  • WiMe06

Mirakelspektakel och quatterin - alltså ni två, ni är ju bara för Goa. Hade jag tillbringat en dag med er humor och lätthet så hade nog min förlossning startat för länge sen.

• WiMe06

Ähum det känns som all bedövning och smärtlindring som diskuteras här just nu skrämmer mig mer än själva förlossningssmärtan. Jag kommer definitivt hålla mig till lustgasen tror jag

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 11:50:01 följande:

Du aldrig funderat på att det kanske inte är en så lämplig hobby att åka på rumpan nerför en trappa 50 gånger? :P

Fy fan vad ont det låter att ha foglossning. Tacksam för att jag än så länge bara har lite svag smärta i svanken. 

Haha nääää det är så spännande så!! Och det är bara bakfogarna, i fram känns det som att nån försöker bända isär blygdbenet med kofot. Mmmmm mysigt!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 12:26:50 följande:

Jag ska be mina klienter sluta försöka göra inbrott i din nedre region. Tycker att det finns tillräckligt fina villor de kan göra inbrott istället. Eller vad är det för skatt du gömmer innanför blygbenet? :D

Nä fy fan! din stackare! Jag är ju ändå relativt okej så länge jag bara ligger på soffan och inte anstränger mig fysiskt (babyfiltarna gör stora framsteg). Tur att du har humorn kvar så att du kan skratta åt eländet emellan åt. 

Ja tack och lov för humorn! ;) Om jag ligger på soffan är det också rätt ok, problemet är väl att jag inte kan göra det tillräckligt mycket.
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2015-12-02 12:36:05 följande:

Oj vad mycket att ta igen att läsa, ni har verkligen varit flitiga

Just nu börjar jag faktiskt ledsna på att vara gravid. Mesta dels för att jag sover som en kratta. Jag kan sova typ fyra timmar på en natt och resten så ligger jag och vrider mig eller går upp och kissar hundra ggr. 

I natt blev jag kissnödig varje kvart en period. Helt sjuk! Visst att bebisen höll låda i magen och kanske dunkade sitt huvud på min kissblåsa men till slut funderade jag på att ta med kudde och täcke in till toaletten och försöka sova sittandes.

Någon mer som har problem med sömnen? Nu kan jag visserligen sova på dagen men jag vill inte helst inte vrida på dygnet helt. 

Ja jag sover så inihelvete illa. Vaknar varje gång jag rör på mig, hemskt är det, och så kisseriet på det... Jag sover om jag kan på dagen men det funkar ju inte så ofta.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-02 12:40:51 följande:

Mirakelspektakel och quatterin - alltså ni två, ni är ju bara för Goa. Hade jag tillbringat en dag med er humor och lätthet så hade nog min förlossning startat för länge sen.

Haha lite farligt är det kanske med humorn ändå!

Det är nog liiiite sent att reklamera graviditeten och slippa förlossningen. Men du har ju gjort det förr så det kommer gå bra! I löv lustgasen, tvingade maken att prova när sonen föddes men han fick bara ta tre andetag för jag ville ha honom klar i huvudet - sluddrade jag fram! Haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)