• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Krocki1
    qatteriin skrev 2015-12-02 12:47:08 följande:
    Ja jag sover så inihelvete illa. Vaknar varje gång jag rör på mig, hemskt är det, och så kisseriet på det... Jag sover om jag kan på dagen men det funkar ju inte så ofta.
    Ska vi har det så här fram till förlossningen? Gaaaah! Hoppas verkligen inte.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-02 12:51:12 följande:
    Haha lite farligt är det kanske med humorn ändå!

Det är nog liiiite sent att reklamera graviditeten och slippa förlossningen. Men du har ju gjort det förr så det kommer gå bra! I löv lustgasen, tvingade maken att prova när sonen föddes men han fick bara ta tre andetag för jag ville ha honom klar i huvudet - sluddrade jag fram! Haha!
    Attans också, haha! Min man har också testat lustgasen och vääldigt lite
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2015-12-02 12:51:37 följande:

Ska vi har det så här fram till förlossningen? Gaaaah! Hoppas verkligen inte.

Heh, för mig blev det bara värre och värre förra gången, men då hade jag stora sömnsvårigheter redan runt v 20-25 nånstans med långa perioder av vakenhet på natten. Jag vet att jag var så frustrerad över att inte kunna "vila innan bebis kommer" som alla sa. Den här gången har jag det faktiskt lättare, kanske för att jag är så van vid att sova dåligt...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-02 12:40:51 följande:

Mirakelspektakel och quatterin - alltså ni två, ni är ju bara för Goa. Hade jag tillbringat en dag med er humor och lätthet så hade nog min förlossning startat för länge sen.

haha... skönt att man uppfattas så, ibland känner jag mig väldigt bitter, då är det som sagt sjuk skönt att gå in och läsa i tråden jag hatar verkligen att vara gravid och så inser jag medan jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig att det är fler som inte har så lätta graviditeter och den sarkastiska humorn som finns där i kombination med att det är tillåtet att klaga hur mkt som helst är så otroligt helande och energigivande. 
  • himw
    Krocki1 skrev 2015-12-02 12:36:05 följande:

Oj vad mycket att ta igen att läsa, ni har verkligen varit flitiga

Just nu börjar jag faktiskt ledsna på att vara gravid. Mesta dels för att jag sover som en kratta. Jag kan sova typ fyra timmar på en natt och resten så ligger jag och vrider mig eller går upp och kissar hundra ggr. 

I natt blev jag kissnödig varje kvart en period. Helt sjuk! Visst att bebisen höll låda i magen och kanske dunkade sitt huvud på min kissblåsa men till slut funderade jag på att ta med kudde och täcke in till toaletten och försöka sova sittandes.

Någon mer som har problem med sömnen? Nu kan jag visserligen sova på dagen men jag vill inte helst inte vrida på dygnet helt. 

Jag sover också så vimla dåligt på nätterna- får nog mest sammanhängande sömn på mina efter-lunch-lurer :)

Men jag tycker det är så konstigt- för allt annat är ju så smart uttänkt med kroppens förberedelser, borde vi inte då sova som stockar sista månaden för att vara utvilade inför förlossningen? Borde ju vara någon sömnhormon som slog till :) Eller så är det för att man ska förbereda sig för vakna nätter med amning och skrikande bebis- huvva! ;)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-02 13:02:19 följande:
    Heh, för mig blev det bara värre och värre förra gången, men då hade jag stora sömnsvårigheter redan runt v 20-25 nånstans med långa perioder av vakenhet på natten. Jag vet att jag var så frustrerad över att inte kunna "vila innan bebis kommer" som alla sa. Den här gången har jag det faktiskt lättare, kanske för att jag är så van vid att sova dåligt...
    Med tanke på hur mkt tid jag spenderat på toaletten de senaste månaderna så tycker jag att man borde få ett gravidpaket som innebär helrenovering av badrummet, ink någon smart uppfinning så att man kan kräkas med stil och kissa utan att gå upp ur sängen. (hmm är de dessa uppfinningar som kallas 10 liter hink, och vuxenblöja?!)
  • fruthomas

Sover ca 9-10 h per natt plus någon på dagen. Inte så mycket sammandragningar längre. Fullt liv i magen och ilningar genom hela underlivet. Rejäla åderbråck i underlivet, ena dagen förstoppad och i behov av microlax nästa dag mjuk avf. Hemorrojder senaste dagarna.

Nu har jag veckohandlat för denna veckan och passade på att köpa det sista vi behöver. Nu ska jag bara hämta ut mina baby boxar sen fårens gärna komma när han/hon vill.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 13:05:06 följande:
    haha... skönt att man uppfattas så, ibland känner jag mig väldigt bitter, då är det som sagt sjuk skönt att gå in och läsa i tråden jag hatar verkligen att vara gravid och så inser jag medan jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig att det är fler som inte har så lätta graviditeter och den sarkastiska humorn som finns där i kombination med att det är tillåtet att klaga hur mkt som helst är så otroligt helande och energigivande. 
    Jag håller med dig till fullo. Man går hemma i sin egna misär ibland och tycker det är skit att vara gravid. Men så kommer man in här och kan ventilera både det ena och det andra och inse att man är faktiskt inte är ensam.

Många får alltid höra kommentaren "åh, nu kan det inte vara lång tid kvar" men min värsta kommentar som jag är så oooerhört trött på att höra är "det var ingen stor mage, var har du gömt den bebisen någonstans". Ibland känner man bara för att svara "nej, den är kanske inte särskilt stor men för det så känner jag mig som en elegant i min egen kropp" man är inte så jäkla mkt smidigare alla ggr bara för att magen är liten, och på frågan om vart man gömt ungen "ja, vad tror du, (ursäkta ordvalet) i röven såklart!!!"
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:22:55 följande:

På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0

Den har krympit lite sedan bebis vände sig om.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)