• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Cta
    MeEmmA skrev 2015-12-02 20:39:23 följande:
    Vilka söta magar! Känner mig helt plötsligt enorm jämfört med er! Ska ta en bild också.
    Känner att bebis ligger väldigt mycket framåt, kan känna alla delar väldigt tydligt på framsidan hela tiden. Upplever ni att era bebisar ligger längre in och att det trycker på mer vid ryggen? I min första graviditet låg min pojk väldigt långt in och jag hade knappt någon mage då, men fy vad ont det gjorde i ryggen på slutet och vid förlossningen!
    Åh, men din mage är helt fantastisk! Älskar formen på den <3. Min bebis ligger på tvären, sen är jag rätt så bredd om höfterna så den har gått om plats. Fick höra redan när jag var 12 av skolsköterskan att jag hade perfekta föda barn höfter. Eftersom det är vårt första kan jag inte uttala mig om förlossningen men det är grymt bra höfter att bära barnet på. Tungan ute

Juste vår bebis ligger alltid med rumpan utåt och sparkar in mot tarmarna, vet inte om det har något att göra med magens storlek, men det är lustig hur mycket stryk mina tarmar tar samt min högersida av magen, långt ut.
  • WiMe06

Åh. Vilka fina magar ni har allihopa. Det är så fantastiskt tycker jag med alla olika former och storlekar

• Cta
    amalie79 skrev 2015-12-02 20:48:17 följande:
    Äh, strunt i vad andra säger, jag har mycket större mage och blev frågad senast idag varför jag inte går hemma när jag kan. Hyresgäster ( jobbar på bostadsbolag) frågar hela tiden och mina kolleger erbjuder sig plocka upp saker från golvet åt mig, vilket jag absolut inte behöver hjälp med.

Är i v 33+4 och fick höra redan i september varför jobbar du, du borde vara hemma och vänta på bebis.
    Du har också en fantastisk fin mage <3, det är den storleken jag trodde jag skulle ha på min mage, men kroppen tyckte annorlunda.

Vad skönt att höra att jag inte är ensam med dessa upplevelser. Folk tror antingen att man är gjord av glas eller så klappar de fritt på ens mage, haha. Det här med att ha normala konversationer med kunderna fungerar inte längre. Å andra sidan så utnyttjar jag situationen också när det kommer jobbiga kunder och jag klappar lite extra på magen och ser lite besvärad ut, som om de störde min bebis och då blir alla lite extra snälla. Ha, lite lurig får man vara ibland Oskyldig
  • FrökenBlå

Oj va mkt att läsa ikapp efter bara en dag!! Läste att ni diskuterade smärtlindring. När jag födde dottern ville jag eg inte ha så mkt för värken, men fick en eda tillslut iallafall. Jag fick en som aldrig satt en förut och hon "lyckades" på 5e försöket. Förutom att det va väldigt jobbigt att ligga på sidan så länge (och dessutom bli ombedd att att böja sig mer framåt - hur lätt är det med en enorm mage egentligen? Sambon tyckte att det såg galet roligt ut när jag försökte men bara lyckades böja på huvudet ;) ) så tog bedövningen även känseln i benen så jag kunde inte resa mig under resten av den väldigt långa förlossningen! Det va verkligen skitjobbigt, hade hellre kunnat gå runt lite istället för att sitta fast i en säng..! Så jag vill gärna undvika det denna gången, men är annars ganska öppen för annan smärtlindring, försöker tänka att personalen kan hjälpa mig på bästa sätt efter hur förlossningen utvecklas..

• MeEmmA
    Cta skrev 2015-12-02 22:28:07 följande:
    Åh, men din mage är helt fantastisk! Älskar formen på den <3. Min bebis ligger på tvären, sen är jag rätt så bredd om höfterna så den har gått om plats. Fick höra redan när jag var 12 av skolsköterskan att jag hade perfekta föda barn höfter. Eftersom det är vårt första kan jag inte uttala mig om förlossningen men det är grymt bra höfter att bära barnet på. Tungan ute

Juste vår bebis ligger alltid med rumpan utåt och sparkar in mot tarmarna, vet inte om det har något att göra med magens storlek, men det är lustig hur mycket stryk mina tarmar tar samt min högersida av magen, långt ut.
    Tack :)
    Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
    Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-02 21:41:07 följande:

Och här är jag, v 34 på lördag.

Så kul att titta på magar och jämföra, din mage ser riktigt mysig ut :)
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-02 23:00:39 följande:
    Tack :)
    Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
    Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.
    Vår lilla bebis ligger just nu neråt och tydligen väldigt långt ner. Innan vet jag inte riktigt hur hon har legat, kan inte säga att jag känner mer tryck mot ryggen heller. Sen vet jag inte om min mage har att göra med att bebis verkar liten. Men det känns som magen krymp sedan liten lagt sig neråt, men det har väl kanske att göra med att magen sjunkit.
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-02 22:43:44 följande:

Oj va mkt att läsa ikapp efter bara en dag!! Läste att ni diskuterade smärtlindring. När jag födde dottern ville jag eg inte ha så mkt för värken, men fick en eda tillslut iallafall. Jag fick en som aldrig satt en förut och hon "lyckades" på 5e försöket. Förutom att det va väldigt jobbigt att ligga på sidan så länge (och dessutom bli ombedd att att böja sig mer framåt - hur lätt är det med en enorm mage egentligen? Sambon tyckte att det såg galet roligt ut när jag försökte men bara lyckades böja på huvudet ;) ) så tog bedövningen även känseln i benen så jag kunde inte resa mig under resten av den väldigt långa förlossningen! Det va verkligen skitjobbigt, hade hellre kunnat gå runt lite istället för att sitta fast i en säng..! Så jag vill gärna undvika det denna gången, men är annars ganska öppen för annan smärtlindring, försöker tänka att personalen kan hjälpa mig på bästa sätt efter hur förlossningen utvecklas..

Usch vad otäckt med edan. Det är sådana saker som gör att jag vill undvika den. Dem skulle lägga en sån på mig med första barnet men narkosläkaren tog god tid på sig innan han kom så när han väl kom höll jag på att krysta. Så det ända jag hör i min lustgasdimma är hur barnmorskan nästan skriker åt läkaren att han kommer försent, vi håller på att föda barn.
    Tack gode Gud att han tog tid på sig!
  • FrökenBlå
    WiMe06 skrev 2015-12-02 23:26:56 följande:
    Usch vad otäckt med edan. Det är sådana saker som gör att jag vill undvika den. Dem skulle lägga en sån på mig med första barnet men narkosläkaren tog god tid på sig innan han kom så när han väl kom höll jag på att krysta. Så det ända jag hör i min lustgasdimma är hur barnmorskan nästan skriker åt läkaren att han kommer försent, vi håller på att föda barn.
    Tack gode Gud att han tog tid på sig!
    Ja tur att läkaren va försenad!! Den hade kanske ändå inte hjälpt om det gick snabbt på slutet? Jag va helt skakig efter och var livrädd för att hålla dottern i början eftersom benen kändes svajiga länge efter förlossningen. Min bm säger nu efteråt att edan måste ha haft god effekt på värkarna eftersom det tog så hårt i benen, men jag kände ingen större skillnad på dom, så hon har ingen förståelse för att jag vill undvika den denna gången..suck..
  • Defeateris

Där har ni min mage för en vecka sen.. Dags för ny bild på fredag.

Var hos barnmorskan igår och då hade SF-måttet stått helt still sen mätningen för två veckor sedan. Ska bli spännande att se hur det ser ut nästa gång!

Lilltjejen är i alla fall i full fart, ett jäkla liv mest hela tiden..

Känns sjukt att jag bara har tre jobbpass kvar... Inte riktigt redo att gå hem känner jag!

Imorgon är det dags för nytt samtal hos psykologen. Inte alls upplagd för det nu. Tror jag ska föreslå stt vi glesar ut träffarna till varannan vecka istället. Just nu har oron stillats massor så jag känner inte alls samma behov längre..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)