• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 19:43:50 följande:
    Har du provat att dricka minst fem glas iskallt vatten direkt efter varandra och sedan lägga dig på sidan? Jag har läst att det brukar få igång bebisen. Hoppas det bättrar sig annars gör du rätt i att ringa förlossningen.
    Nej, jag får nog testa det. Tack för tipset.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:40:52 följande:

Ja, verkligen, men vad dem skrämmer upp en också. Men jag vet inte jag får inte riktigt igång henne, börjar bli lite nervös faktiskt. Väntar väl nån timme till men har jag inte känt nåt riktigt då så blir det nog att ringa in till förlossningen.

Ja det gör du rätt i! Jag var nära att göra det tidigare men nu är min igång thank god.
  • qatteriin

Det där med hus... Om vi hade bott i de fina husen på andra sidan gatan här så hade vi vunnit på Postkodlotteriet ikväll men här i det fattiga hyresområdet fick vi inget.

• mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:44:08 följande:

Tack för svar, har troligtvis med att man är lite trög i magen då att göra. Ja, att man aldrig kan lära sig att man inte ska googla.

Testa iskall jätte kall saft (50%saft 50% vatten) och massa is. Typ en halv liter. Drick snabbt. Det ska få igång henne, annars ring förlossningen. Lycka till
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 20:12:46 följande:
    Testa iskall jätte kall saft (50%saft 50% vatten) och massa is. Typ en halv liter. Drick snabbt. Det ska få igång henne, annars ring förlossningen. Lycka till
    Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:
    Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
    Håll inte på med massa hemma tips!!!!! Ring förlossningen för professionella råd direkt
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-11 19:53:44 följande:

Det där med hus... Om vi hade bott i de fina husen på andra sidan gatan här så hade vi vunnit på Postkodlotteriet ikväll men här i det fattiga hyresområdet fick vi inget.

Haha så surt. Life's a bitch and then you die, som de säger här borta i staterna
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:40:52 följande:
    Ja, verkligen, men vad dem skrämmer upp en också. Men jag vet inte jag får inte riktigt igång henne, börjar bli lite nervös faktiskt. Väntar väl nån timme till men har jag inte känt nåt riktigt då så blir det nog att ringa in till förlossningen.
    Förra gången jag väntade dottern hade hon dåliga hjärtljud så bm skickade in oss på förlossningen efter ett Mvc besök (hände 3 ggr) , då var hon extremt seg och då fick jag halsa i mig iskallt vatten, äta massa sött, äta mat och tillslut efter att Ctg kurvan var " för rak" så väckte dom henne med ultraljud! Sådär var hon veckorna innan förlossningen... Seg startad. Men iaf, halsa iskallt vatten, ät sött, eller mat, ligg på sidan 1 timme och räkna till 10 rörelser! Hoppas bebbe kommer igång
  • mitthemligajag

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

• Seven Costanza

Har varit på kliniken idag, allt såg bra ut med bebisen Fick träffa två av läkarna som arbetar på förlossningen och de verkar bra. Man vet ju aldrig exakt vem som kommer jobba och som svensk är man ju van vid det, men här försöker de se till att man åtminstone har hälsat på de flesta av läkarna som kan tänkas förlösa ens barn, trevligt. Man har en sjuksköterska i början och sedan kommer läkaren in i utdrivningsskedet.

Jag blev tillsagd att åka till förlossningen när värkarna kommer med 6-7 minuters mellanrum, har ni fått samma besked eller vad säger de i Sverige? Jag har förstått det som att man räknar tiden från att en värk börjar tills nästa börjar, stämmer det? Fick också veta att om jag inte fått barn innan mitt sista bokade besök (dagen före BF) så bokar de en tid för igångsättning till exakt en vecka efter BF, så får man se om förlossningen startar naturligt inom den veckan eller om man blir igångsatt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)