qatteriin skrev 2016-01-13 19:22:56 följande:
Shit vilken flashback jag fick när jag läste det här! <3 Tillochmed det med intimiteten - jag som har rätt lite sexlust i normalfallet hade mycket mer lust efter förlossningen (när vi inte kunde dessutom!! Suck!) som om allt liksom blev förstärkt. Hormonerna är fan inte att leka med. Jag känner precis igen dina rädslor och jag ser inte fram emot att hamna där igen! Men det blir lättare, lite i taget! Blir det mot förmodan inte det så finns det hjälp att få, men det låter helt normalt det du beskriver. Och det där att inte kunna sova för man måste kolla på honom... och frågan om det verkligen är på riktigt, om man ska få behålla honom... japp, kan bocka av precis alltihop! Det blir bättre!
Tack snälla du, nu känner jag mig mer normal, när andra bekräftar stt det man känner är ok... :)
Det där med intimiteten tror jag för mig handlar om att se sambon med den lille. Jag visste att min sambo är en bra pappa. Men att se honom gosa hud mot hud med denna lilla kropp mot sin varma stora nallekropp, det sätter igång saker i en så man bara hisnar.
Och han var underbar under förlossningen. Barnmorskan hade berömt honom också när jag var halvt väck fick jag höra efteråt. Han stod där han stod med lustgasmasken tills jag fick spinalbedövning då fick han gå ifrån lite. Han kliade mig när bedövningen gav mig klåda och matade mig med bitar av pannkaka efteråt liksom.
Jag visste att han var en riktig man innan också men han växte i mina ögon efter detta. Jag hade inte klarat detta utan honom.