BF Januari 2016 :)
Har du behövt ringa barnvakten än med tanke på antalet inlägg nu? ;)
Har du behövt ringa barnvakten än med tanke på antalet inlägg nu? ;)
Pratade med en väninna som läst att rs-viruset än så länge håller sig lugnt, inte många fall rapporterade jämfört med tidigare år vid samma tid. Det låter ju bra så långt, även om kulmen inte kommit än.
Vet någon var man kan få sådan information? Inte för att läsa massa man blir nojig av, men för info?
Jag undrar hur ni tänker med familj å släkt när de ska få komma på besök. Jag har sagt att jag vill att det ska vara vi i familjen först som bekantar oss å sen får våra föräldrar komma på besök. Tycker att det är viktigare att storasyster får träffa sitt syskon å vara bara vi innan alla besök ska komma. Lr är jag självisk som tänker så?
Vi håller på besöken ett tag till här hemma.
Sen om det känns okej så har jag som mål att försöka hälsa på på nästa P-möte som jobbet har om 4 veckor. Då har hon hunnit växa till sig lite till och jag vill faktiskt helst inte ta med henne in på boendet jag jobbar. Dementa tanter och farbröder som vill klappa och titta känns inte aktuellt för mig!! Inget emot dem jag tagit hand om men ja, det känns inte rätt.
Haha jaa, typiskt!
Usch jag blir orolig för sonen, han har klagat på ont i magen från och till i några dagar, det är så svårt när man inte vet vad det är och vilken sorts smärta det är... Har varit ok hela dagen idag tills frampå eftermiddagen och nu på kvällen var det riktigt illa, men inte tryckömt. Han är ju superförkyld och jag vet att det gärna sätter sig på magen men det är sååå svårt... Vi får nog ta honom till jourvårdcentralen om det inte är bra i morgon.
Ja, man måste ju göra efter egna förutsättningar och sin egen magkänsla ???? och om ni inte fått några direktiv så avråder det väl inte det hos er.
När mitt andra barn föddes fick vi de direktiven redan på bb sen även hos bb hemvård o bvc. (Född i dec) ska bli spännande att se om det säger samma nu när trean kommer (om den behagar komma nångång????)
Och som du säger- är man hemma kan man ju välja tid att handla när det inte är fullt ????
Och som du säger m fler barn i familjen kan det ju vara lite knepigt att inte vara i stora folkmassor på 3 månader.. Som sagt så får man gå efter egna förutsättningar magkänsla och sunt förnuft ????
Eftersom vår 2:a har cystisk fibros och därmed inte ska utsättas för förkylningar m.m så kommer ju denna att "haka på" i det tankesättet så vi kommer vara noga med att inga förkylda kommer hit o inte heller utsätta oss för onödiga smittor via affärer eller så.. Men det är ju vårat val ???? ska ändå bli intressant att se om vi får samma rekommendation som sist från BB eller om det är ändrat! ????
Förstod det :)
Äsch glömmer ju bort att jag inte kan använda smilegubbarna å att det bara blir ??? Av dem så alla mina ??? Ska vara smile..
Grattis till bebisar ( om e kommit fler, hinner inte läsa igenom allt) och lycka till ni som har de bästa i livet kvar! Här hemma är de så sjukt mycket bebis bubbla. Jag är heeelt såld på min lille kille och ligger och stirrar i timmar. Kom aldrig in i den här världen med dottern då hon redan från start skrek konstant hela kvällarna och nätter hehe så detta är ljuvligt! En som helst sover hela nätterna om han får, vilket han inte får då han var " för tung för tiden" med sina 4580 gram 5 dgr innan bf. Vi måste hålla koll så Han inte förlorar vikt men han har redan vänt och börjat gå upp igen nu när amningen rullar på! Äntligen får jag känna på hur det är att hamna i bebis bubblan och jag är sååå lycklig!
Liten rapport ifrån BB! Maken åkte hem igår och kommer och hämtar mig och lillaman (som fått namnet Alvar) om några timmar. Så nu har vi klarat oss själva en stund vilket känns stort haha!
Allt är bra med oss förutom att jag fått hemska sår på bröstvårtorna. Samma visa som förra gången.. Har varit jättenoga med taget och bett om hjälp varje gång jag ska lägga till, alla inklusive jag tycker att han har bra tag men jag får sår ändå, jag måste vara extra känslig. Och han var ju ganska stor och verkar extra hungrig, jag fick sår redan innan vi lämnat förlossningen. Moderkakan vägde 950 gram haha, sånhan har käkat i magen iaf! Det i kombination med att min mjölk dröjt gjorde att jag först började med amningsnapp och sedan dessutom blivit tvungen att ge ersättning. Det var för att låta vårtor vila, men nu är det snart dags att åka hem och det blir fortfarande sämre...
Så nu funderar jag på att ge upp och bara ge ersättning, vill ju att det ska gå ihop hemma också med stora killen (som jag saknar enormt). Känns på sätt och vis jättekorkat för nu börjar det äntligen komma några droppar mjölk.. Samtidigt vill jag så gärna ha det så där mysigt som jag vet att det kan bli sedan... och ha det där speciella bandet till min bebis..
Det gick snabbt på vår barnakut, det var fint! Inget svar på vad det kunde vara för ont, bara att det inte fanns misstanke om nåt allvarligt. Kanske helt enkelt förkylningen i magen som jag funderat på, eller så är det magsjuka, fast han har ju haft ont i flera dagar utan magsjukesymtom... Jaja. Skönt att det inte var nåt farligt iaf, nu återstår bara att sanera barn och ytterkläder från kräk!