Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-13 19:54:48 följande:

Ja men ungen var nöjd iaf och det var skönt, hehe. När vi gick hem från förskolan sa han längtansfullt "du vill nog leka med mig när vi kommer hem" och då kan man ju inte annat än att hålla med. <3 Min stora lilla kille. Som konstaterade att "hoppas bebisen kommer ut snart, så du slipper ha ont". Så mycket tankar fast han inte ens är fyra år.

Din lille kille verkar så underbart klok :)
  • amalie79
    elinville skrev 2016-01-13 20:05:54 följande:

Låter som den berömda tredagarsbluesen? Hur gammal är den lille nu?

Med mina två andra har jag fått sån nedstämdhet ungefär på dag 3 efter förlossning och den dagen har varit värst - tårarna har skvalat och jag har undrat vad jag gett mig in på egentligen samtidigt som kärleken var stor. De andra dagarna lugnade det ner sig något men var gång jag ammade sköljdes jag över av någonslags hopplöshetskänsla av hormonerna vid amning ett par veckor därefter.

Denna länk beskriver bra hur det var för mig, även vissa av kommentarerna!

Meeen... Det blir bättre! <3

Han är en vecka imorgon. Men det var först i morse som jag kände att mjölken runnit till ordentligt. Så hormonerna är väl på topp idag :) Vaknade med blöt bh och han fick mjölk i ögonen när han skulle ta tag :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-14 06:02:39 följande:

Det känns som jag ammat nonstop mellan kl 01.00 och 04.30 inatt. När hon ville äta igen vid 03.00 gav jag henne tillslut lite ersättning i flaska, det dröjde 2 minuter efter flaskan var tom typ så ville hon äta igen, la henne till bröstet igen och hon åt i typ en halvtimme till, sen har hon sovit. Somnade jag med till makens kl. Ringde 05.20. Härligt

Och snart är det bara upp igen då barnen börjar skolan idag.

Jag undrar om hon blir riktigt mätt nattetid?

Det låter som mycket ätande iof. Och jobbigt för dig när du måste upp med de stora barnen sen.

Tycker det är det enda man tänker nu- är han mätt, är han mätt? Får amma liggande pp nätterna med för klarar inte sitta nedsjunken i sängen för länge ännu. På dagarna funkar fåtöljen bra men vill inte väcka honom med att kånka runt honom för mycket just på natten. Så jag ligger på sidan och rullar honom mot mig så han dockar fast vid tutten typ:) inte optimalt för ryggen men han är nöjd och min rumpa med...

Just nu bara äter och sover och bajsar han. Ganska skönt men jag har svårt att vila när han gör det, man vill gärna göra annat och även om jsg ligger bredvid så ligger jag som sagt mest och glor på honom.

Idag ska det visst bli jättekallt ute här. Men om inte så tar vi nog en promenad till. Skönt igår. Kom på att det bästa INTE var att gå ner till lokala torget, för där kommer jag springa på alla hyresgäster som vill se på honom. Även ev. kollegor. O det är jag INTE redo för än. Jag saknar fortfarande mitt jobb lite, men ska ta med Arvid in till min chef o en god kollega i nästa vecka efter BVC tänkte jag.
  • amalie79
    Blgebo skrev 2016-01-14 03:05:00 följande:

Nu är han ute! Hade kraftiga, hemskt smärtsamma pangvärkar från kl 13, liknade inget jag haft förut. Efter flera timmar hade han inte trängt neråt i bäckenet en mm, och jag brukar föda snabbt. Så vi åkte in, trodde smärtan skulle göra mig tokig. Kom till förlossningen, det var som jag misstänkte, han stod i hög rakställning. Huvudet felinställt i bäckenet. Jag som föder utan smärtlindring, ville helst bli snittad direkt. Men fick först bricanyl sim slog ut värkarna, sedan lustgas på max och sen Eda. Gjorde fortfarande sjukt ont i bäckenet. Kl 23 kom han slutligen ner, och jag tog emot honom själv. Navelsträngen 4 varv hårt om halsen hade han. Jag gick inte sönder ngt. 3935g vägde han, 51 lång, 36 cm huvudomfång. Började suga direkt och mjölken rann. Vi skulle ha gått på snitt kl 23 så vi klarade oss precis. Och nu är vi hemma, sitter och myser

Grattis!
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-14 07:58:01 följande:

Ja, sen vi började amma fritt tänker man inte på annat än om hon blir mätt. Hoppas det var en natt att öka produktionen.

Usch, här är 11 minus idag och känner inte alls för att dra ut lilla älsklingen i kylan. Det skulle bli ännu kallare imorgon tror jag.

Jag har bara meddelat min chef ännu att hon är född, har inte pratat med ngn kollega. Så jag förstår om du inte gärna vill stötta på ngn ännu. Du får ta en annan promenad istället

Jag har ringt min chef redan samma dag han kom, hon har ju varit sambons chef med och har känt oss i tio år och var med från första början liksom. Hon känner ju även svärfar eftersom vi jobbar tillsammans med vissa projekt när stadsdelen är inblandad.

Sen har de flesta övriga kolleger sett honom på Fb, sambon är ganska flitig där.
  • amalie79

Förresten, är det någon som fått ryggbedövning som vet ang den där tejpen över stickhålen på ryggen?

Kan jag dra bort den tro? Den lossnar lite och så kliar det nu. P

• amalie79
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 10:17:29 följande:

Ja, ta bort den du! :)

Va bra! Ska göra det sen :)

Gratis vaxning :S
  • amalie79

Vi har också använt mathem o även mat.se men föredrar mathem helt klart. Har testat matkasse med men sambon som är den som lagar mat vill gärna plocka ihop maten själv.

Men sen gillar vi att åka och handla också men tar ibland och handlar online när vi har killarna här så det kommer vi säkert fortsätta med åtminstone ibland de veckorna vi har alla tre barnen hemma.

Idag är det jättefint väder ute förutom att det är typ -10 :( skulle gärna gå ut men vågar inte ta med den lille.

• amalie79

Å

WiMe06 skrev 2016-01-14 12:28:25 följande:

Här är också jättefint väder så hade mer än gärna tagit en promenad faktiskt, men vågar inte heller ta med liten ut, räcker med det jag måste ta med henne ändå till skolan.

Sambons bästa kompis skulle kommit upp en sväng idag men han blev sjuk.

En god vän till mig kanske också kommer förbi men vet egentligen inte om jag känner för det för hon är sådär gråtmild. Hon är den äldsta vän jag har, men hon är lite jobbig. Det var hon som ville fotografera min mage för att hennes mamma ville se den och hon kommer älska Arvid, men hon kommer ta honom i famnen och grina och det är inte vad jag behöver just ni egentligen. Men svårt säga nej till någon man känt i över 30 år liksom
  • amalie79

Hur har ni som fött det med vikten eller har ni inte kollat det än? Sambon fick ju en Fitbit klocka med våg i julklapp så den står ju framme i vardagsrummet för hans hälsosatsning o nyårslöfte :)

Jag tyckte inte jag hade mycket vätska i kroppen men det kanske jag hade ändå för jag har rasat 12 kg sen morgonen innan jag åkte in på förlossningen. Fast klart, 4,5 kg av det var ju min store lille kille.

Är nere på inskrivningsvikten mao fast med en kängurupåse på magen då :) det där sköna stadiet där man inte vet hur man ska klä sig igen, fast sist var ju i somras och då hade jag ju haremsbyxor och linne men det är ju knappast läge för nu:) Tur man inte går ut så mycket just nu!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)