• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-12-21 09:37:56 följande:
    Jag drömmer mindre än vanligt... Trodde det skulle vara tvärtom, jag drömmer massor annars.
    Drömmer också mindre än vanligt! Ingenting snarare ;) man är väl så slut så när man väl sover ja då jäklar sover man
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-21 10:03:23 följande:
    Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.
    Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...
    Åh, jag var nästan säker på att liten bebis kommit. Men herregud vad får du orken ifrån när du har ont och barnen är sjuka? Skönt att ni börjar få ordning på kaoset hemma och glöm för Guds skull inte bort dig själv mitt i allt nu. Du behöver vila också

Angående rörelserna tycker jag du ska ringa in till förlossningen direkt. Håller tummarna för dig att allt är bra. Men ring direkt tycker jag.
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-21 10:03:23 följande:
    Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.
    Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...
    Skönt att han hållt sig kvar ändå och ja ring dom! Ush med sjuka barn, hoppas att han inte kommer innan du känner dig "redo" och kidsen är friska där hemma! Charlie är med suuuper förkyld nu, gruvar mig inför att hon ska vara så här när han föds, snor överallt!

Jag blödde i lördags morse, men som jag tidigare skrev (trorjag?) så gjorde hag det med dottern också några gånger veckorna innan
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 10:55:00 följande:
    Bored already!! Haha! Läste ut min bok (Än finns det hopp av Karin Wahlberg, rekommenderas varmt, läste ut den på två dagar!) och har ingen lust att se på tv. Men det är en rätt skön känsla att vara uttråkad, det var längesen!

Underbart att värdena var bra och magen växer! Haha härlig kommentar från bm! Vi har sista mötet inbokat dagen före nyårsafton och sen har vi inte bokat mer, "så får vi se om vi behöver en tid till" säger hon och jag känner att jaa, såklart vi gör, haha!
    Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.
  • amalie79

Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.
    Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.
    Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.
    Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.
    Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.
    Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:13:52 följande:
    Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.
    Alla Katarina Wennstams böcker är hemska men bra!
    Undrar så om man kommer börja känna sådär inför barn som far illa som alla säger, " det förstår du inte förrän du har egna barn".
    Det som fått mig att gråta förutom min egen rädsla just nu var det där som hände här i Göteborg, idioterna som misshandlade, brände och våldtog en killing.
    Kunde inte läsa klart det!
  • Eleonor01

Gick in i v36 i lördags å var hos bm idag. Sf måttet är ju endast skräp att använda!! Samma mått som förra gången 31. Vet att hon e 10% mindre så är inte ett dugg orolig men om man endast tittar på SF måttet så är det jätte litet... Hon är iaf fixerad nu men det visste jag för det har Jah känt å sen har rumpan sjunkit en bra bit! :)

Nu full fart mot julafton :))

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:31:41 följande:
    Alla Katarina Wennstams böcker är hemska men bra!
    Undrar så om man kommer börja känna sådär inför barn som far illa som alla säger, " det förstår du inte förrän du har egna barn".
    Det som fått mig att gråta förutom min egen rädsla just nu var det där som hände här i Göteborg, idioterna som misshandlade, brände och våldtog en killing.
    Kunde inte läsa klart det!
    Jag har faktiskt bara läst Stenhjärtat, men man kanske skulle ta och försöka läsa dem andra med. Jag tror man kan känna precis lika mkt för barn som far illa även om man inte har egna barn. Men som gravid blir jag alltid överkänslig för allting. Jag kan börja gråta för minsta lilla.
    Usch, menar du att det har hänt det sista du skrev, vilka fruktansvärda människor.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:29:36 följande:

Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.
    Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.
    Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.
    Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.
    Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.
    Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.

Vad jobbigt för dig att du känner såhär. Du får kanske ta det lite på om pö, idag får du se som sista dagen inför lite skön julledighet. Har inga bra tips att ge dig för jag har verkligen aldrig haft ett så bra jobb att jag känner att jag lämnar en så viktig del utav mig. Men sen lämnar du ju faktiskt inte,
    Du tar inte farväl för alltid, utan nu tar du några månaders uppehåll för att utforska nya bitar i livet. Du verkar ha en underbar chef som verkligen förstår dig och låter dig vara med på möten och behålla telefon osv.
  • qatteriin
    Bubblor skrev 2015-12-21 10:58:36 följande:

Inatt har jag drömt att värkarna satte igång på riktigt och att det var bannemig dags att åka in, undan skulle det gå också, men väskan är ju inte riktigt färdigpackad och TANDKRÄMEN!! Jag får ju för guds skull inte glömma tandkrämen!!

Spännande det där, tvivlar starkt på att tandkräm kommer vara det första jag tänker på när det väl är dags att åka in ;)

Haha! Jag tänkte faktiskt på tandkräm till bb-väskan igår! Nä viktigare saker kan ju finnas att ta med, haha, och tandkräm finns ju tack och lov på sjukhusapoteket om det krisar!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)