• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:35:13 följande:

Jag känner mig också väldigt känslig och orolig, även om jag inte är rädd för förlossningen. Det är ju nära nu för oss alla och det innebär ju stora förändringar oavsett om man har barn tidigare eller ej. Inte konstigt att kroppen beter sig konstigt. Jag drömmer också mycket men mest mardrömmar. Att mina barn ramlar ner för höga stup, håller på att bli överkörda av bilar osv.. Obehagligt som tusan!

Jag drömmer mindre än vanligt... Trodde det skulle vara tvärtom, jag drömmer massor annars.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:02:45 följande:

Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.

Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....

Usch låter jobbigt för dig, hoppas att det går över eller att bebis väljer att komma istället så du slipper ha det så länge, men vi hoppas mest på falskt alarm så bebis stannar över nyår. Skönt att du ska till bm imorgon.

Förstår att det är jobbigt för dig med barnen å så. Det är inte lätt när man ska behöva ta barnen samtidigt som man hat ont.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 09:10:56 följande:
    I know! Jag bara "nej, nej, det är lååååångt kvar!!" Haha!

Jag höll på att börja gråta när jag gick hem från förskolan nu. För att jag får vila HELA DAGEN om jag vill!! Herregud vad skönt!! Jag lär tröttna efter hand men vilken lättnad alltså! Särskilt som den här jäkla förkylningen inte verkar vilja ge sig.
    Åh så himla härligt för dig, bara hem och njut nu. Ja, det blir väl lite drygt att bara ligga på soffan, men bara känslan att den finns där när du behöver vila är ju jättehärligt för dig. Usch vilken hemsk förkylning du verkar fått, hoppas verkligen den släpper med vilan nu också.

Kom nyss hem från bm och landade på soffan, haha. Hon var så glad att jag kom idag och inte hade fött ännu. Så nu blev jag släppt med jättebra värden, en mage större än några utav tidigare grav. Hjärtljud som var supertydliga och fina och orden "nu gör du ingenting i jul och nyår för vi ska ses den 4 januari och efter det får du föda", haha.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 09:22:09 följande:
    Usch stackare. Jag fick någon sorts ont i magen igår och fick panik såklart. Började gråta. Tänkte att nej nu är det kört.

Kände mig urdum när det inte så långt efter visade sig vara... Tarmar. Behövde bajsa helt enkelt och det tryckte på annat som gjorde magen öm.

Börjar känna att jag inte vill gå och lägga mig på kvällen. Eftersom jag läste att de flesta förlossningar sätter igång under natten så tänker dumma hjärnan att om jag inte somnar så kan jag inte bli överraskad. Jag vill vara beredd. Brukar känna lite samma när någon hemma har magsjuka och inte kunna sova.

Drömde om min farmor i natt, samma dröm som när jag drömt om henne innan, att jag är med henne och håller om henne när hon dör. Tror det handlar om min egen rädsla, att jag tänker mig livet efter döden som att hon möter mig där. För med henne var jag aldrig rädd för någonting. Det var ingen hemsk dröm.
    Jag börjar också bli rätt orolig, minsta lilla smärta, ilning eller känning i mage, rygg eller nertill gör att man vaknar till. Börjar bli rätt nojjig om hur den här förlossningen kommer starta, eftersom jag aldrig börjat med värkar är jag rädd att jag liksom inte ska känna när det startar.
    Det spelar liksom ingen roll att jag fött två barn innan för jag känner mig helt lost iallafall.

Ibland undrar jag om man känner att man vill vara beredd och ha kontroll just för att det är en situation man inte kan påverka liksom när det ska ske.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-20 21:57:22 följande:

Det måste ju ha blitt bebis för MeEmma nu!! ;) såå spännande hihi (för man kan väl inte vara så upptagen att man inte kikar in här? *fniss*)

Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.
    Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:31:31 följande:

Ja det är jobbigt, utan att låta allt för gnällig... Mest synd är det om barnen känner jag. Min man får stå ut med en gnällig fru men barnen har svårare att förstå. Vi brukar vara väldigt aktiva på loven, ta igen förlorad tid liksom. De tjatar om skridskoåkning och lekland och jag känner bara nej!

Har dock ordnat lek för båda barnen idag och i morgon så de kommer nog vara nöjda. Sen är det ju jul och min man är ledig, tack och lov!

Förstår att det blir en stor skillnad nu då. Fy fan vad tufft. Jag som bara har ångest över att jag inte gör tillräckligt med sonen, men han är bara fyra och har inga större förväntningar på aktiviteter thank god. Skönt att mannen snart är ledig!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-21 09:55:26 följande:

Åh så himla härligt för dig, bara hem och njut nu. Ja, det blir väl lite drygt att bara ligga på soffan, men bara känslan att den finns där när du behöver vila är ju jättehärligt för dig. Usch vilken hemsk förkylning du verkar fått, hoppas verkligen den släpper med vilan nu också.

Kom nyss hem från bm och landade på soffan, haha. Hon var så glad att jag kom idag och inte hade fött ännu. Så nu blev jag släppt med jättebra värden, en mage större än några utav tidigare grav. Hjärtljud som var supertydliga och fina och orden "nu gör du ingenting i jul och nyår för vi ska ses den 4 januari och efter det får du föda", haha.

Bored already!! Haha! Läste ut min bok (Än finns det hopp av Karin Wahlberg, rekommenderas varmt, läste ut den på två dagar!) och har ingen lust att se på tv. Men det är en rätt skön känsla att vara uttråkad, det var längesen!

Underbart att värdena var bra och magen växer! Haha härlig kommentar från bm! Vi har sista mötet inbokat dagen före nyårsafton och sen har vi inte bokat mer, "så får vi se om vi behöver en tid till" säger hon och jag känner att jaa, såklart vi gör, haha!
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2015-12-21 10:03:23 följande:

Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.

Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...

Åh nej, jobbigt med sjuka barn till råga på allt! Låter verkligen som du behöver vila! Och alltid bra att kolla upp med rörelserna. Hoppas lilleman mår bättre!
  • Bubblor

Inatt har jag drömt att värkarna satte igång på riktigt och att det var bannemig dags att åka in, undan skulle det gå också, men väskan är ju inte riktigt färdigpackad och TANDKRÄMEN!! Jag får ju för guds skull inte glömma tandkrämen!!

Spännande det där, tvivlar starkt på att tandkräm kommer vara det första jag tänker på när det väl är dags att åka in ;)

• mitthemligajag
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:02:45 följande:

Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.

Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....

Fy vad jobbigt, stackars :( tror du att det på gång eller bara massa förvärkar som inte leder något vart? Ja man vill ju färöiska hålla kvar bebis iaf fram tills 2 jan :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)