Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Anny123 skrev 2015-12-20 22:18:05 följande:

Åh tack,det lugnade mig lite Får försöka låta längtan efter bebis ta över nervositeten. Jag har tidigare fött vaginalt, det är en häftig upplevelse :)

Lycka till, kommer säkert gå bra! Känns väl lite konstigt att man väntat så länge och sedan plötsligt är det dags bara .
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-21 06:25:51 följande:

Gud vilket bra upplägg, det är sånt där jag saknar med att bo i en mindre stad. Mina föräldrar förstår inte alls hur jag kan tycka att det begränsar mina barns möjligheter eftersom det finns så mycket fler alternativ här än när jag växte upp på landet, men jag jämför ju med Gbg... Nåja, engelska skolan här har väldigt gott rykte och här finns också en (fri)skola med musikinriktning som man inte kan köa till men söka till om han önskar det när den dagen kommer. Men den är också från fjärde klass så det dröjer.

Ja vi hoppas att det blir givande för vårt barn och för vår familj. Man vet ju aldrig om vi kommer flytta tillbaka till USA vid någon tidpunkt heller så vi känner att det är viktigt. Franskan blir mer en bonus som jag som frankofil är nöjd om man kan få in från början så att det blir en naturlig del av barnets liv eftersom att han får träffa andra barn och vuxna som har franska som modersmål
  • Seven Costanza

Finns ju inga garantier att han annars i åk 6 skulle välja franska för det kanske inte vore coolt att välja mamma fransklärarens språk... Men jag har generellt hört att folk är nöjda med engelska skolan så jag hoppas att ni får plats där om ni vill det

• Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-21 07:48:48 följande:

Ser att ni pratar TAKK tecken! Vi använder tecken som stöd på min fsk där jag jobbat och jag använder det mycket med dottern. Barn lär sig alltid tecken före ord. Redan vid 10 månader kunde dottern svara vart är pappa är på (jobbet), att tex maten var (slut) eller ngt var tomt. Att (sitta) eller (sova) om hon ville ha (mjölk) eller (vatten). Alla dessa tecken utförde hon själv redan då så att lära sig några enkla tecken är så värt det och hjälper till massor i kommunikationen, dom

Är smartare än vad man tror :)

Har du några tips på länkar där man kan läsa om detta? Jag bor ju för tillfället inte i Sverige så kan inte låna på bibblan.
  • Seven Costanza

MeEmma: skönt att bebisen håller sig i magen ännu! Bra om du kollar upp rörelserna dock. Hoppas hela familjen blir frisk till julafton!

Amelie: hoppas dagen har gått bra och att du lyckades smita ifrån utan att bli sedd om du ville det. Snart jul nu!

Alla: Tack för era tips om tecken, ska kolla upp det när jag har tid över . Idag ska vi förresten kolla på en bil i vår prisklass, hoppas den inte är för skruttig för nu vill vi bara köpa en bil så snart som möjligt och då får vi den på lördag så vi slipper lägga pengar på hyrbil. Det vore skönt för då har vi en bil till förlossningen, ve och fasa annars i det här landet tydligen .

• Seven Costanza
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.

Åh vad jag blev rörd av att läsa detta, grät en skvätt faktiskt <3 Så fint gjort, vilket minne för livet!
  • Seven Costanza
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:

Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.

Och grattis förstås att ni äntligen snart är framme vid mållinjen efter så många års kamp!
  • Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-22 06:53:24 följande:

Ang förvärkar. Jag tänker att sammandragningar och förvärkar är olika saker. Sammandragningar har jag haft sedan v 30 ungefär. Då när magen drar ihop sig och blir hård. Det jag har nu är riktiga värkar antingen i magen eller ryggslutet. Alltså det kommer en värk som gör ont men går att hantera. Dessa får jag framförallt på kvällarna och nätterna. Vaknade av ev värk i natt och trodde det var på gång men sedan kom det ingen mer.

Två dagar till julafton nu. Snälla lilla bebis, stanna åtminstone tre dagar till!

Oj så det är såpass för dig alltså? När har du BF? Blir det bättre om du kan vila?

Hoppas verkligen att ingen av oss får bebis före eller på julafton!
  • Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-22 07:26:49 följande:

Jag har bf 6 jan så det är ju eg inget konstigt om det skulle bli förlossning nu. Det är bara lite tråkig tid på året. Jag har det värst på kvällar och nätter, tycker inte att vila gör det bättre, det är som det är liksom. Tyvärr har jag läst att det kan vara såhär i flera veckor, vilket känns väldigt plågsamt. Ska till min bm idag så jag ska fråga henne.

Nej det är väl inget konstigt egentligen kanske, men jag har BF två dagar efter dig och vill inte alls tänka tanken att det vore naturligt att föda nu när som helst. Min bästis kommer imorgon onsdag och stannar till nyårsdagen och jag har definitivt inte tänkt föda barn förrän efter hon har åkt hem för nu ska vi umgås i lugn och ro, men jag får väl se om bebisen lyssnar på det .

Va jobbigt det låter att det kan vara så i flera veckor, det hade inte jag förstått. Enda positiva är väl att lön för mödan i så fall är att det ändå kan bli en 2016-bebis! Skriv gärna och berätta vad BM sa.
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-22 07:54:42 följande:

vaknar på mornarna med blod i trosorna och blodiga flytningar under dagarna... Så konstigt att de ska bli så på slutet. Var lika med dottern och pyret därinne rör sig precis som vanligt så de känns som att de inte är mkt att oroa sig för. De är liksom inga mängder, inte så de droppar liksom. Har för mig dom sa att de kunde bli så när slemhinnorna blir torra och tappen förbereder sig... Känns som ett tecken men ändå vet jag att de tog 3-4 veckor innan C kom från att jag blödde.

Jaså så det är normalt? Vad säger BM? Jag tycker det låter obehagligt. Hoppas det inte blir mer i alla fall.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)