Mallis87 skrev 2015-12-30 05:20:05 följande:
Jag har packat två pyjamasar & två ombyte kläder till bebisen och en tunn mössa. Sen en jacka, tjockare mössa & filt till hemfärden. Sist hade dottern inte kläder på sig förrän vi skulle åka hem. De bajsar ju konstant i början, och som du säger är det mycket hud mot hud, så filten från bb fick räcka + mössa, så man slapp greja med av-o-på hela tiden.
Jag duschade första gången direkt efter hon var ute, men kan säga att jag svettades som en gris de första dagarna, så att ta på sig egna kläder kändes inte lönt. Körde sjukhusskjortorna, bara att ta en ny o slänga gamla i tvätten när man kände sig ofräsch. Och en amningsbh under det, samt ett par tunna mjukisbyxor. Körde även på engångs-nättrosorna man kan ta på bb, man blöder ju rejält efteråt så de var bara att ta nya o slänga efterhand. så jag har packat tunna mjukisbyxor att ha på bb, ett par vanliga byxor samt ett par vanliga mjukis. Två Amningsbhar, två vanliga linnen, ett amningslinne och en tröja att åka hem i. Några par strumpor & trosor, samt ett par raggsockor att ha på bb om det är kalla golv.
Har alltid varit lite motståndare till att behöva ha sjukhuskläderna, varför vet jag inte, men det var faktiskt väldigt skönt att ha en luftig sjukhusskjorta på sig efteråt, som man kunde svettas i och som inte satt åt någonstans.
Jaha så man brukar svettas mycket efteråt? Jag brukar nästan aldrig svettas men det kan ju vara bra att veta. Jag får nog ringa förlossningen och fråga exakt vad man ska ha med sig för jag ska ju inte föda i Sverige så det kan ju vara helt annat.
Vi fick en packlista och där står att man ska ha med sig nattlinne, morgonrock och flera trosor som man ska vara beredd att slänga, men det står inget om motsvarande gynrock så det utgår jag ifrån att man får låna, men vet inte om man får flera uppsättningar alltså även efteråt eller om man bara får ha deras grejer på förlossningen. Men det verkar alltså inte som att man får några nättrosor eller liknande. Har köpt sex jättestora trosor men hittade inga billiga så jag hoppas att jag inte blöder ner dem så att jag slipper slänga dem.