Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-27 18:44:32 följande:

Ja det där när man inte vet...? Min kompis fick sådär svårt att avgöra i v 30. Som svår mensvärk.

När hon ringde in frågade förlossningspersonalen: är det förvärkar eller riktiga värkar? Ja hur ska jag kunna veta det svarade ju hon såklart. Om man aldrig känt det?

Så hon fick komma in och blev sjukskriven och ordinerad soffläge i en vecka så helt oskyldiga var de ju inte. De försvann och hon kunde fortsätta jobba till v 39, födde i v 40+något.

Som ni säger som fått barn, när det är på riktigt så vet man, så är det väl, för de flesta iaf. Framförallt tänker jag lyssna på kroppen och intiutionen- tror jag sagt det innan, hade min bästa väninna lyssnat på förlossningen när hon ringde in, tagit två alvedon och en varm dusch så hade hennes dotter legat på kyrkogården istället för varit en störtskön åttaåring, förvisso med downs syndrom, men ändå.

Nej hur ska man kunna veta det? Jag har typ aldrig mensvärk heller men jag har haft det någon gång så jag lär väl känna igen det tror jag. Detta jag känner nu är inte som mensvärk i alla fall för när jag haft mensvärk har det varit vid äggstockarna typ och det här är som sagt inne i underlivet. Nu har jag inte känt något på 1,5 timme så jag hoppas det inte blir mer.
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-27 18:59:21 följande:

Nja, först fixerar den ju sig så det kan vara det. Men sedan fortsätter den att sjunka ner mer och mer fast den redan är fixerad och det kan kännas det med. Min har varit fixerad i säkert en månad men den "borrar" lite ibland ändå :)

Okej ja jag vet inte riktigt. Bebisen ligger ju med huvudet neråt och har gjort ett tag men den kanske rör på huvudet en del ändå. Känns det så som jag beskrivit när din bebis borrar in sig?
  • Seven Costanza

WiMe: min mamma har beställt boken åt oss så det blir spännande att se vad det är för något - den har ju blivit väldigt populär Ska bli så mysigt sedan när man har ett eget barn att läsa för.

• Seven Costanza

Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.

Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.

• Seven Costanza

Okej, enligt amerikanska hemsidor verkar det nämligen ganska vanligt att de känner på livmodertappen. Jag har förstått som ni skriver att det inte behöver betyda att något är på gång snart bara för att tappen är uttunnad, men jag menade ju tvärtom att jag hade velat bli undersökt för att få höra ifall tappen var _ oförändrad_ för det borde väl betyda att förlossningen INTE är på väg snart? Det är ju det jag vill höra. Men de undersöker kanske inte tappen i förväg på min klinik även om många här i USA verkar göra det.

Ni andra - vill ni ha ut bebisen snart eller vill ni vänta så länge som möjligt? Jag räknar ner dagarna till nyår och vill fortfarande helst gå över tiden.

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-28 19:55:23 följande:

Jag vill gärna att den väntar tills bf 15/1, minst. Mår ju bra och tycker inte det är alltför jobbigt fysiskt.

Samma här. Har tre inlämningar kvar som jag behöver göra klart. Om han inte kommer före BF hinner jag göra den ena så det vore ju bra, så är det bara två jag får göra efter födseln.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-29 04:27:43 följande:

Alltså fyyyyyy jäkla unge till att skrämmas! Uppe vid 3:20 på toa. Får alltid en liten protest av bebis, men den här gången ingenting, så jag skakade på magen... och skakade... och skakade... Inte en buff! Gick upp och drack iskall juice, skakade lite mer, la mig på soffan - ingenting! Ringde förlossningen och diskuterade, jag fick komma in om jag ville men annars kunde jag försöka lite till med mer dricka och ligga obekvämt osv eftersom det (vid det laget) bara var en knapp halvtimme jag försökt... Gick och väckte maken, drack två glas till iskallt vatten, maken kom och pratade med magen - och plötsligt blev det full fart! Herregud! Det har ALDRIG hänt sen jag började känna rörelser regelbundet att jag inte fått svar när jag puttat eller skakar på magen. Aldrig! Och nu är hon igång precis som vanligt så nu är jag inte det minsta orolig. Men nu får det gärna bli 2016 och sen får ungen gärna komma ut, det ska bli så jäkla skönt att ha henne på utsidan så jag kan SE hur hon har det...

Jag vet! Jag ringde ju förlossningen i förrgår för jag tyckte det var så dålig aktivitet mellan måltiderna men de tyckte ju det lät normalt och nu när jag varit mer uppmärksam har jag faktiskt känt rörelser några gånger emellan också. Alltid bättre att ringa och få rådgivning tycker jag. Skönt att hon vaknade till sedan! Hon sov kanske bara?
  • Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-12-29 18:46:05 följande:

Jag börjar känna mig rätt säker på att det är vattnet. Känner igen värkarna sen förra gången och de är tillräckligt starka för att jag ska behöva stanna upp. Kommer med ca 10 minuters mellanrum så jag försöker koncentrera mig på att packa en förlossningsväska mellan värkarna. Kläder till bebis är klurigare. Vi började förbereda här igår så jag har precis plockat ut alla kläder ur tvättmaskinen - med andra ord är de rätt blöta...

Just nu känns det rätt långt borta att bebis ska stanna inne till 2016..

Oj oj, här händer det grejer! Mitt tips är att torka kläderna med hårtork om ni inte har torktumlare. Bebisen behöver ju inte så många plagg på sjukhuset .
  • Seven Costanza

Hur mycket kläder packar ni till er och bebisen? Jag har packat tre ombyten till bebisen och har hört att de mest ligger hud mot hud under en filt ändå så att de inte använder så mycket kläder. Till mig hade jag bara tänkt ett par byxor, en skjorta och en kofta. Ev ett amningslinne. Är det för lite?

Tänker ju mig att man sätter på sig de egna kläderna efter man orkat duscha. På mitt sjukhus stannar man två nätter som standard. Jag brukar normalt ha samma kläder två dagar i rad om jag inte blir svettig, byter förstås underkläder och strumpor. Hade gärna klarat mig med att bara packa en väska till oss alla tre.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)