BF Januari 2016 :)
Haha, näe, det var bara mitt bittra namn för skötväska. Det är ju typ blöjor och kräkhanddukar man bär runt på
En liten gubbe som hjälper en med det hade ju inte varit fel
Haha, näe, det var bara mitt bittra namn för skötväska. Det är ju typ blöjor och kräkhanddukar man bär runt på
En liten gubbe som hjälper en med det hade ju inte varit fel
Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!
Så var det min tur att göra en tur till förlossningen- tyckte det varit väl lugnt där inne idag. Jobbade på dagen så inte konstigt men även när jag la mig i soffan på kvällen.
Så ringde in, inte superorolig för hade ju känt den, bara mindre.
Första kurvan de tog fick aldrig den där lilla gröna bocken trots 60 min så då fick vi vänta på läkaren. I väntrummet satt en utländsk trevlig familj- 7 personer :O
Visade sig dock att de varit inblandade i en trafikolycka och dottern i familjen var höggravid, när vi började prata med den trevlige pappan.
Sedan blev det ultraljud med viktskattning och flödesmätning. Sedan en ny kurva, blev grön på en kvart.
Allting ser jättebra ut och bebis ligger med huvudet väldigt långt ner och på +24%
Normal födelsevikt finns inom spannet på tre kurvor. En medel sedan en över Å en under. På 40 veckor medel är vikten 3500g. Från de kan du sedan plussa eller ta minus de procenten som räknas ut. Allt mellan 2800-ca4800 är inom kurvorna för normalvikt. Sen är allt individuellt. Jah som själv är liten ska inte få en klump på 4800 utan mer normalt är runt 3000 vilket min bebis ligget på efter alls tul nu. Va det krångligt eller du hängde med??? Så +24% innebär en födelsevikt på ca 4100-4300 efter 40 veckor fullgångem
MAn mäter lårbenets längd, huvudet i genom skärning å ett mått till... Glömt det men kan ta fram mina mätningar om Du vill? Tre mått tas å medelmåttet används för beräkningen
Det är så spännande att några av oss närmar sig BF med stormsteg! Jag gick ju precis in i v 34 igår, så det känns fortfarande avlägset.
Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!
haha. inga visor på dig inte.
Jag kan tipsa om att testa att vaccinera sig mot pollen och katt. Min kompis gjorde det och har blivit av med kattallergin (trots att hon bor med en katt)och nästan pollenallergin helt.
Vi är medvetna om att det dem gör nu tar uppehåll från slutet av december eller tidigare om det kommer snö så att han skulle bli skickad på annat jobb vet vi, så vi har vetat om att troligtvis blir det detta stället men sen har det inte blivit riktigt klart förrän denna veckan nu. Så förvarnade har vi ju varit ett tag, så tyvärr är det ju inte mkt vi kan göra. Och min mans arbetsgivare har bara min man som utför dem grävningarna. Nackdelen med grävmaskinsyrke. Troligtvis kommer dem jobba månd-tors.
Känns verkligen som att det börjar närma sig nu, tror att jag nyss såg en bit av slemproppen för första gången i mitt liv... Lite äckligt :)