Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-12-15 19:42:44 följande:

Ligger just ny bredvid min son i sängen å lyssnar på hans små snarkningar. Har precis nattat honom i vår säng. Mannen är iväg på kurs hela veckan så han sover hos mig <3 vi har läst bok å sen somnade han bums. Detta är meningen med livet å snart får vi en till liten goding <3 jösses så lyckligt lottad man är <3

Åh va mysigt det låter! Tänk när man har en alldeles egen son, snart så <3
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-16 20:03:11 följande:

Vi har också fått upp granen,mysigt med lite julstämning 

Skickade iväg 2,5-åriga sonen till mormor för att baka pepparkakor igår. Så fick han ha roligt och jag fick vila, win-win! Bad mamma att ta och skicka några kort och det gjorde hon, på färdiga pepparkakor! Barnet var alltså inte med på bild haha! Ibland tänker man olika.. 

Haha, låter som något som skulle kunna hända här med min man och kommande son
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:12:51 följande:

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

När slutar din termin? Har du mycket kvar att göra? Jag håller på med näst sista inlämningsuppgiften före jul (har fyra inlämningar efter nyår också) och dels är jag trött och dels har jag börjat få svårt att sitta upprätt vid datorn för det känns som att jag klämmer magen och då får jag ont. Så nu har jag en kudde bakom ryggen och fötterna upplagda på stolen framför och sitter liksom halvt tillbakalutad och skriver. Funkar okej men jag känner mig inte så effektiv...
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:31:14 följande:

Jag har läst en ekonomiutbildning å kompletterar nu med lite gymnasieämnen. Läser det sista nu på distans å e klar 20 januari. Vet faktiskt inte varför Jah läste ekonomin men inbillar mig att det vs bra att läsa till jag kommer in på det jag vill. Super lätt utbildning så läste det snabbare för att hinns mer. Håller på att skola om mig. Har arbetat som trafiklärare i 7 år med fokus på människor m speciella behov men är på väg att bli socionom om allt slutat som jag vill. Har fått jobberbjudande till våren så får se vad som händer. Vilket bananskal som är halast helt enkelt ;)

Okej, låter intressant! Räknar du med att hinna med allt till 20/1 då, när har du BF? Jag har BF 8/1 och har två inlämningar som ska in efter det så dem vet jag inte om jag kommer kunna göra då eller om jag måste vänta med att göra dem till omtentaperioden i februari/mars. Hade inte räknat med att det skulle vara så mycket kvar att göra vid BF.
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:39:08 följande:

Jepp inga problem! Är nästan färdig så Jag bara glider ;) väntar på att tiden ska ticks så Jah inte lämnar in för tidigt å sen ett prov innan jul. Klar 10 jan. Skrev fel. Bf 22 jsn

Så skönt, vad avundsjuk jag blir. Jag har som sagt två inlämningar till nu före jul, en den här veckan och en nästa vecka, och fyra inlämningar som ska in efter nyår. Två av de fyra tänkte jag försöka göra före nyår men två av dem får man inte ens nstruktionerna till förrän 7/1 respektive 14/1 så det är inget jag kan göra något åt, känns så surt. Men vad gör det om hundra år
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:47:56 följande:

Håll tummarna för en bebis som sover hela dagarna så blir du klar fort sen:)

Ja jag hoppas det! Nu har jag precis skickat in den här veckans inlämning i alla fall så nu kan man känna sig duktig en liten stund, sedan nya tag imorgon .

Jag har i alla fall bestämt nu att jag under våren inte ska påbörja några nya studier utan "bara" vara föräldraledig, ska bli så skönt! Man vet ju aldrig vilken sorts bebis man får men bara det att inte ha några deadlines över sig kommer göra enorm skillnad. Sedan tänkte jag börja plugga igen i augusti/september, men den kursen går på halvfart under hösten -16 och våren -17, så det känns mer lagom och något jag förhoppningsvis kan klara av även om jag är hemma med bebisen .

Lycka till med resten av din termin!
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2015-12-16 22:12:49 följande:

Vilken fantastiskt fin gran! Vi har skippat julgran sen vi flyttade in i vårt lilla hus, finns ingen riktig plats och jag har inte orkat med det.. men till nästa jul, då vill jag nog att vi ska ha en för lillfis skull... fattar ni att vi kanske har en liten parvel som kan ramla runt och dra ner hela julgranen nästa jul?!!!

Haha min mamma kommenterade faktiskt det när jag skickade bild på vår gran, känns helt overkligt att tänka på känner jag!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-17 16:20:32 följande:

Tack! Det är för foglossning, började på 25 %, sen 50 och nu 100 så det BORDE gå vägen med fk tycker jag, men lite läskigt är det ju alltid. Japp han skrev fram till bf, eller dagen innan iaf, haha.

Håller tummarna att FK är medgörliga!
  • Seven Costanza

Någon som gått på gravidyoga? Ni minns kanske att jag skrev att jag blev så ledsen för att jag aldrig hörde från en av kvinnorna på förlossningskursen, men så träffades vi på en amningskurs i tisdags! Wohoo! Så nu ska vi gå på gravidyoga på lördag dårå... Jag har erkänt för henne att jag aldrig gått på yoga så jag känner ingen prestige eller så men ändå. Om någon har tips tar jag tacksamt emot.

• Seven Costanza

Angående den här kvinnan då som aldrig hörde av sig så var hon lika sur som jag, för hon hade skickat sms men jag hade ju inte svarat (hon visade mig till och med sms:et). Så hon var väldigt avvaktande när hon såg mig, men sedan pratade vi om det och så provade hon ringa mig inne i lokalen och då såg vi ju båda att signalen inte gick fram. Sedan var allt bra haha! Blev så glad att se henne för jag GRÄT ju av att hon inte hörde av sig för jag var så ensam. Nu några veckor senare har jag hittat tre andra vänner så nu känns det ju fånigt att jag blev så hysteriskt ledsen, men det är ju aldrig fel med fler .

Svar på tråden BF Januari 2016 :)