• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 17:27:03 följande:

Quatterin och minahjärtan - åh, jag känner mig inte alls färdig med att vara gravid. Som det känns just nu så går jag gärna tiden ut. Men å andra sidan förstår jag er som har foglossning och mkt förvärkar och sådär. Jag har ju haft rätt tur hittills med det.

Ja, kan ju hoppas att inte knäppet kommer under promenaden iallafall, haha.

Haha ja jag är helt färdig med att vara gravid - i kroppen. Men i huvudet not so much! Själv fick jag ju spader när bm föreslog bedömning för igångsättning sen i v 40, just för att det kändes så onaturligt att det skulle sätta igång på sjukhuset och inte av sig självt, haha! Men jag räknar ju med att gå tiden ut helt krasst så det är väl därför jag känner mig frustrerad, jag vill inte ha ut bebisen nu men jag vill såååå gärna kunna röra mig igen!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-26 17:35:10 följande:

Ja och jag fick min rödsvarta brio Smile!

Sitt och liggdel och regnskydd för 5599 så det var inget farligt pris!

Låter ju helt perfekt! Härligt att du fick den du ville ha! Påminner mig om att jag kanske ska dra fram liggdelen till vagnen och inspektera så den är funkionell fortfarande, hehe.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 17:36:13 följande:
    oj! hoppas att det är falsk larm... annars stort lycka till, det kommer gå bra ska du se.

Kan du inte ringa till kompisarnas föräldrar och berätta läget? att du är rädd att du kommer dra igång förlossningen om du lämnar och hämtar? eller sätt er i en taxi.... vart är manen din då?
    Ja, vi hoppas det inte är något. Det gick bra iallafall att hämta hem sonen, det var bara en promenad på 10 minuter.

Ja, mannen, han är man och ligger i 39 graders feber.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 17:54:24 följande:
    Haha ja jag är helt färdig med att vara gravid - i kroppen. Men i huvudet not so much! Själv fick jag ju spader när bm föreslog bedömning för igångsättning sen i v 40, just för att det kändes så onaturligt att det skulle sätta igång på sjukhuset och inte av sig självt, haha! Men jag räknar ju med att gå tiden ut helt krasst så det är väl därför jag känner mig frustrerad, jag vill inte ha ut bebisen nu men jag vill såååå gärna kunna röra mig igen!
    Det bästa är väl såklart att det drar igång själv. Man hör ju många som får det väldigt långdraget när dem sätter igång det. Men själv har jag bara positiva erfarenheter av igångsättning.

Är det pga av foglossningen som bm pratar om igångsättning?
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 20:19:36 följande:

Ja, vi hoppas det inte är något. Det gick bra iallafall att hämta hem sonen, det var bara en promenad på 10 minuter.

Ja, mannen, han är man och ligger i 39 graders feber.

Oh no! Då ska det DEFINITIVT inte sätta igång nu!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 20:22:52 följande:
    Oh no! Då ska det DEFINITIVT inte sätta igång nu!
    Nej, han lär ju inte va särskilt välkommen till förlossningen kan jag tänka mig och inte särskilt bra stöd heller, haha.

Vi hoppas på både falsklarm och att mannens feber går över snabbt.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-26 20:22:10 följande:

Det bästa är väl såklart att det drar igång själv. Man hör ju många som får det väldigt långdraget när dem sätter igång det. Men själv har jag bara positiva erfarenheter av igångsättning.

Är det pga av foglossningen som bm pratar om igångsättning?

Ja precis, för fogarna. Och jag ba "sååå illa kan det väl inte vara?!", jag förutsätter liksom alltid att alla andra har det värre än jag. Låter bra att du har positiva erfarenheter iaf, de jag känner som blivit igångsatta har inte varit så glada över det men det är inte säkert att de hade varit det om det startat spontant heller. Men jag har ställt in mig på att ta det som det kommer, skönt ändå att ha en utväg om det känns helt outhärdligt.
  • amalie79

Jag som brukar tänka lite har varit riktigt klantig ang detta med Skötväska. Hade ju tänkt använda en av mina gigantiska handväskor eller en av mina axelväskor från stadium.

Idag påpekar mannen lite fint att ska vi inte ha en skötväska? Jag förklarar hur jag tänkt varpå han svarar att han är ju inte jättesugen på att gå runt med en damväska och särskilt inte vid de tillfällen då jag inte är med...?

Så nu behöver vi en klassisk Skötväska som inte är alltför dyr?

• MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-26 21:30:03 följande:

Jag som brukar tänka lite har varit riktigt klantig ang detta med Skötväska. Hade ju tänkt använda en av mina gigantiska handväskor eller en av mina axelväskor från stadium.

Idag påpekar mannen lite fint att ska vi inte ha en skötväska? Jag förklarar hur jag tänkt varpå han svarar att han är ju inte jättesugen på att gå runt med en damväska och särskilt inte vid de tillfällen då jag inte är med...?

Så nu behöver vi en klassisk Skötväska som inte är alltför dyr?

Ni kan ju ha en liten ryggsäck som är bebisens egna, tar inte mycket plats och kostar mindre :) ett tips är bara att det är bra att ha något underlägg som går att vika ihop för att byta blöja på (följer med skötväskor) finns inte bra skötbord på alla ställen och blir mer hygieniskt.

Jag har haft fullt upp hela julen, känns som att det är första gången jag sitter ner och tar det lugnt nu. Idag hann jag in en snabbis på Pop's rea och köpte en jättesöt body plus byxor med kaniner i trollerihattar, så söta! Men mer än så orkade jag inte gå runt, har fruktansvärd molvärk i ryggen, ont i nedre delen av magen nästan hela tiden. Känns som knivar dessutom i underlivet som hugger till då o då, antar att det är någon nerv bebis kommer åt. Jag tror även att han har fixerat sig, vilket ingen av mina tidigare barn har gjort före förlossningen. Detta lilla barn är inte alls som sina syskon på något sätt.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-26 20:33:44 följande:
    Nej, han lär ju inte va särskilt välkommen till förlossningen kan jag tänka mig och inte särskilt bra stöd heller, haha.

Vi hoppas på både falsklarm och att mannens feber går över snabbt.
    Hoppas för er alla tre att bebis stannar kvar tills din man är frisk och kan vara med som stöd! Håller tummarna för er <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)