• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • fruthomas
    qatteriin skrev 2015-12-26 20:46:43 följande:

Ja precis, för fogarna. Och jag ba "sååå illa kan det väl inte vara?!", jag förutsätter liksom alltid att alla andra har det värre än jag. Låter bra att du har positiva erfarenheter iaf, de jag känner som blivit igångsatta har inte varit så glada över det men det är inte säkert att de hade varit det om det startat spontant heller. Men jag har ställt in mig på att ta det som det kommer, skönt ändå att ha en utväg om det känns helt outhärdligt.

Min syster hade ont av sina foglossningar och ischias, dock var hon inte helt sängliggandes. Hon gick över 14 dagar innan sonen är född och fick till råga på allt klippas när de skulle få ut sonen med klocka. Jag vill inte skrämmas för de flesta förlossningarna ser ju inte ut så. Men efter att såret har läkt jargong ändå väldiga problem med fogarna och äter, nu två månader efter fl, fortfarande värktabletter nästan varje dag.

Så glöm inte att det kan göra skillnad att bära bebisen några dagar extra i efterhand. Tycker bm att de ska sätta igång dig kanske du ska överväga det? Man kan ju hoppas att de har god erfarenhet.
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-27 08:38:21 följande:

Min syster hade ont av sina foglossningar och ischias, dock var hon inte helt sängliggandes. Hon gick över 14 dagar innan sonen är född och fick till råga på allt klippas när de skulle få ut sonen med klocka. Jag vill inte skrämmas för de flesta förlossningarna ser ju inte ut så. Men efter att såret har läkt jargong ändå väldiga problem med fogarna och äter, nu två månader efter fl, fortfarande värktabletter nästan varje dag.

Så glöm inte att det kan göra skillnad att bära bebisen några dagar extra i efterhand. Tycker bm att de ska sätta igång dig kanske du ska överväga det? Man kan ju hoppas att de har god erfarenhet.

Jag hade ju svår foglossning med sonen också och en förlossning som var okomplicerad men utdragen (32 timmar), utan komplikationer, så jag tror min kropp fixar det mesta. Blev aldrig av med foglossningen mellan graviditeterna heller även om det blev bättre... Det jag är mest rädd för är att det skulle ta lång tid även denna gång och den risken ökar ju med igångsättning. Men om inget händer innan bf så kan jag ju absolut åka in på bedömning tänker jag; jag behöver ju inte ta igångsättningen sen om jag inte vill. Men jag mår så mycket bättre nu när jag inte behöver jobba längre så jag tror jag härdar ut. Iaf till bf. Är ju skönt att ha en utväg för att slippa gå över för mkt också med tanke på andra komplikationer som kan tillstöta om man går över.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-27 08:35:33 följande:

Åh jag hatar de sura uppstötningarna :( jag brukar dricka ett glas vanilj yoghurt å det har funkat på mig! Klarar verkligen inte av mjölk av nån anledning.

Ja jag får nog köpa hem lite drickyoghurt eller nåt, mjölk är verkligen blä!!
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-27 08:03:19 följande:

Lekmer har rea på skötväskor. Finns i olika prisklasser och stilar.

Kollade där...de billigaste kostar 359 kronor ju!

Är inte snål så men shit vad de tjänar pengar på småbarnsföräldrar. Satsar nog på en ryggsäck eller väska typ den vi har i annan färg, får kolla detta.
  • fruthomas
    qatteriin skrev 2015-12-27 09:02:38 följande:

Jag hade ju svår foglossning med sonen också och en förlossning som var okomplicerad men utdragen (32 timmar), utan komplikationer, så jag tror min kropp fixar det mesta. Blev aldrig av med foglossningen mellan graviditeterna heller även om det blev bättre... Det jag är mest rädd för är att det skulle ta lång tid även denna gång och den risken ökar ju med igångsättning. Men om inget händer innan bf så kan jag ju absolut åka in på bedömning tänker jag; jag behöver ju inte ta igångsättningen sen om jag inte vill. Men jag mår så mycket bättre nu när jag inte behöver jobba längre så jag tror jag härdar ut. Iaf till bf. Är ju skönt att ha en utväg för att slippa gå över för mkt också med tanke på andra komplikationer som kan tillstöta om man går över.

Jag förstår.

Jag hoppas att det inte blir utdraget för dig när det väl sätter igång. Jag hade också 36h med första (från värkarna startade och var regelbundna till han är född), andra halverade vi tiden med men då var jag uppe och rörde mig nästan hela tiden (inte sista 4 timmarna då kanske). Det är nog planen denna gången med om det håller sig till efter nyår.
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-27 10:42:42 följande:

Jag förstår.

Jag hoppas att det inte blir utdraget för dig när det väl sätter igång. Jag hade också 36h med första (från värkarna startade och var regelbundna till han är född), andra halverade vi tiden med men då var jag uppe och rörde mig nästan hela tiden (inte sista 4 timmarna då kanske). Det är nog planen denna gången med om det håller sig till efter nyår.

Ja jag hoppas jag kommer kunna vara igång mer och inte vara för trött, så jag orkar. Tycker det var det värsta med förlossningen faktiskt, att jag var så trött och inte riktigt var med. Nu är jag inte rädd för smärtan heller, det tror jag underlättar.
  • Hame

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

• amalie79
    Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Vi har inte gjort några planer just för att jag inte ville chansa och bli besviken för att man kanske inte orkade. Nu önskar jag lite att vi hade hittat på någonting, jag vilar lite på eftermiddagen men går sen sällan och lägger mig innan ett på natten och sover som en gris fortfarande.

Men förstår dig jag har ju bf först 15/1.

Nu blir det nog att vi åker ner till stan och kollar fyrverkeriet och sen äter lite hemma, kanske kommer sambons bästa kompis också.
  • Hame
    amalie79 skrev 2015-12-27 11:28:15 följande:

Vi har inte gjort några planer just för att jag inte ville chansa och bli besviken för att man kanske inte orkade. Nu önskar jag lite att vi hade hittat på någonting, jag vilar lite på eftermiddagen men går sen sällan och lägger mig innan ett på natten och sover som en gris fortfarande.

Men förstår dig jag har ju bf först 15/1.

Nu blir det nog att vi åker ner till stan och kollar fyrverkeriet och sen äter lite hemma, kanske kommer sambons bästa kompis också.

Ja lite tråkigt är det, hade gärna gjort något. Det är mycket sonen på 3 år som gör att vi inte "orkar", hade det bara varit vi hade jag kunnat vila hela dagen fram tills det var dags att göra sig iordning. Sedan stannat så länge man känna för, men nu är det lite mer ett projekt :)

Vi ringde in mina föräldrar som reservkalas :) De är ändå stand-by som barnvakter så de hade inga planer. Så det blir en tidig och enkel nyårsmiddag hemma så kan sonen få lägga sig vanlig tid i sin säng här hemma ändå. Ooooom det inte redan kommit en bebis ;)
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Vi har inga planer heller. Ett par kompisar bjöd hem oss till sig men dem bor typ 1-1 1/2 timme från förlossningen så jag vill gärna inte utöka dem 15 min vi har om ngt skulle sätta igång, så vi avböjde faktiskt inbjudan.

Känns skittrist att bara sitta hemma familjen men det är ju av en god anledning man gör det. Vi åker väl till slottet och tittar på fyrverkerierna och sen blir det bara hem och kanske äta ngt och sådär.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)