• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

Vi ska också bara vara hemma i år. Äta god mat med våra barn och skjuta lite raketer. Vi får se om vi orkar vara vakna till 12-slaget. Vi brukar annars åka in till Göteborg och titta på fyrverkerierna men vi hoppar över det i år.
  • Förstaförsökaren26

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Förstår dej fullt!! Vi kommer att ev gå hem till min sambos föräldrar( bor 500meter bort)å fira lite där. Våran tjej fyller ju hela 2 år på nyårsafton så vi ska ha kalas för henne på dagen å det räcker kan jag känna :) å då har jag BF 16/1
  • fruthomas

Om inget annat har hänt ska vi till min svåger och hans familj. Vi ska fira jul/byta julklappar med makens syskon då. Bara barnen som ska byta julklappar.

Det blir nog en lugn tillställning (om man kan kalla det det med 8 barn i åldrarna 1-10år). Skönt att vara med familjen ändå, och om något blir det 5 min kortare resa till BB. Vi kan ju alltid lämna barnen med dem om något händer.
  • qatteriin

Vi ska vara hemma på nyår, äta gott och slappa. Som vanligt. :-P Brukar fira med makens familj men vill inte åka ner till dem i år, 40 mil bort, hehe. Och de kan inte komma till oss för svärmor är mitt inne i en strålbehandling för bröstcancer och kan inte vara borta så länge. Men vi tycker det är rätt skönt att ta det lugnt faktiskt. Hade väl iofs gärna hängt med några fler än bara maken men vi har inte så mycket vänner här och mina föräldrar ska fira med min mammas syskon så de är redan upptagna.

• qatteriin

Två timmar igång med frissan och lite rea och köpa födelsedagspresent till systersonen, och nu har jag så vansinnigt ont i ryggen så maken får skjutsa hem mig innan han handlar mat... Ont i ryggen var nåt nytt, brukar ju mest vara fogarna. Men kanske är det för att jag ligger för mycket, så att jag måste välja mellan pest eller kolera... eller så är det helt enkelt att det blivit så tungt nu. Men vi har tänkt åka till badhuset nån dag här nu och jag hoppas jag orkar med det, jag vill så gärna känna mig lite tyngdlös och faktiskt kunna leka lite utan att kroppen protesterar för mycket.

• Hame

Det låter som att vi tänker ta lugnt de flesta av oss :)

Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-27 12:35:18 följande:

Förstår dej fullt!! Vi kommer att ev gå hem till min sambos föräldrar( bor 500meter bort)å fira lite där. Våran tjej fyller ju hela 2 år på nyårsafton så vi ska ha kalas för henne på dagen å det räcker kan jag känna :) å då har jag BF 16/1

Så du fick ditt första barn på nyårsafton?! Får man fråga vilken tid? Har det varit opraktiskt eller inte märkts?
  • Nettiis

Vi kommer att vara hemma på nyår, våra vänner med sin lilla son kommer över på middag som vi lagar tillsammans och sen spelar vi lite spel och ser fyrverkerier.. De åker hem efter det.. Förra året var hon höggravid (födde i mars) och detta år är det min tur. Skönt är iaf att de förstår när jag börjar klaga på trötthet och att det gör ont överallt..

• amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-27 12:29:35 följande:

Vi ska också bara vara hemma i år. Äta god mat med våra barn och skjuta lite raketer. Vi får se om vi orkar vara vakna till 12-slaget. Vi brukar annars åka in till Göteborg och titta på fyrverkerierna men vi hoppar över det i år.

Ja det är det vi tänkt göra, visste inte om jag skulle vilja men nu vill jag nog åka på fyrverkeriet. Vi brukar stå vid SVT- huset på Hisingen.

Vi har ju inga barn här på nyår så lugnt blir det ju ändå. Förra året hade vi min systers familj med tre barn här plus sambons två men inte i år. Jag hade ont i skallen i två dagar efteråt utan att ens ha druckit särskilt mycket :) är ju lite allergisk mot barn när de kommer i fler om par, det är ju en av anledningarna till att ett barn är min maxgräns för vad jag vill skaffa :D
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2015-12-27 14:12:42 följande:

Det låter som att vi tänker ta lugnt de flesta av oss :)

Så du fick ditt första barn på nyårsafton?! Får man fråga vilken tid? Har det varit opraktiskt eller inte märkts?
    Hon föddes kl 3:34 på morgonen där :) För oss så har det funkat bra! Hon får fira jul å så får hon ha sin dag en vecka senare! Hon lär inte vara så glad när hon ska fylla 18 osv men sen tror jag inte att det spelar nägon roll! Hon är väldigt framåt så hon lider inte av att vara född så sent på året :)
  • kindofnothing

Bra att du gör det som känns rätt för dig :) Vi ska vara 10 kompisar + 3 barn som käkar gott o umgås. Förhoppningsvis lite partystämning, jag hoppas på att stå ut till 1-tiden. Vi är helt ense om att orkar vi inte får vi ta det då, jag ser det som sista chansen till "party" (såklart utan alkohol) innan barnet kommer.. med foglossning, förkylning o nu ett galet fult munsår känner jag mig inte jättepepp. Får bli mycket vila på dagen!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)