• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-27 19:36:56 följande:
    Jag känner precis likadant. Vill att denna förlossningen ska gå som nr 2, vattnet gick 19, förvärkar kring 21, riktiga värkar kring 22.20 och ingen ute strax innan elva. Det var en drömförlossning för mig. Haha. Jag blev ju lite inställd på att det kanske lite började igår när jag absolut inte ville, så nu är jag nästan irriterad för att inget händer, haha.
    Åhh vilken dröm!!! Min tog 36 h från första värk haha, var ett helvete och jag blev sövd tillslut. Sjukt att jag ens vill göra om de här, hjärnan är amazing för jag är sååå jääääkla pepp på den här förlossningen
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:19 följande:
    Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.

Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!

Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)

Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)

Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!

Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D

Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.
    Det fungerar jättebra att gå på hockey med liten bebis, min lilla kille fick vara med från ca tre veckor. Ammade honom rejält innan, satte på hörselskydd och sen fick han nån skvätt innan sista perioden. Han var nog van med ljudet ifrån magen, sov mest hela tiden. Nu är han fortfarande med på matcherna, brukar sitta o klappa händerna två första perioderna, sista brukar han somna i :) jag vill inte sluta gå på hockeyn nu heller, så det blir nog samma sak med denna bebisen.

Idag gjorde jag något så dumt, halkade när jag var på min ett-åring (ramlade inte som tur var), men gick typ ner i spagat och sträckte mig ordentligt. Har haft så j-vla ont i fogarna och ljumskarna efteråt och känns typ som att jag har en stor melon i underlivet som ska explodera. HOPPAS att det går över till imorgon, för att fy vad ont det gör :(
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-12-27 20:50:55 följande:

Det fungerar jättebra att gå på hockey med liten bebis, min lilla kille fick vara med från ca tre veckor. Ammade honom rejält innan, satte på hörselskydd och sen fick han nån skvätt innan sista perioden. Han var nog van med ljudet ifrån magen, sov mest hela tiden. Nu är han fortfarande med på matcherna, brukar sitta o klappa händerna två första perioderna, sista brukar han somna i :) jag vill inte sluta gå på hockeyn nu heller, så det blir nog samma sak med denna bebisen.

Idag gjorde jag något så dumt, halkade när jag var på min ett-åring (ramlade inte som tur var), men gick typ ner i spagat och sträckte mig ordentligt. Har haft så j-vla ont i fogarna och ljumskarna efteråt och känns typ som att jag har en stor melon i underlivet som ska explodera. HOPPAS att det går över till imorgon, för att fy vad ont det gör :(

Oj, men det låter ju så högt?? Kollade lite sist och de minsta verkade vara runt 2 som var där. Men låter ju hoppfullt. Men samtidigt så kostar ju shl matcher en del, nu var det billiga biljetter och ändå över 400 för oss två.

Aj aj aj det där lät smärtsamt:( hoppas det blir bättre snsrt! Har du en vetekudde? Värm den och ta med dig i sängen isf. När jag överansträngt mig eller för den delen hsr mensvärk så sover jag alltid med den.

Fast just nu så är jag försiktig vid ljumskarna. Jag har en bebis där som blir lätt irriterad av att det blir varmt om skallen :D
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-27 21:00:43 följande:
    Oj, men det låter ju så högt?? Kollade lite sist och de minsta verkade vara runt 2 som var där. Men låter ju hoppfullt. Men samtidigt så kostar ju shl matcher en del, nu var det billiga biljetter och ändå över 400 för oss två.

Aj aj aj det där lät smärtsamt:( hoppas det blir bättre snsrt! Har du en vetekudde? Värm den och ta med dig i sängen isf. När jag överansträngt mig eller för den delen hsr mensvärk så sover jag alltid med den.

Fast just nu så är jag försiktig vid ljumskarna. Jag har en bebis där som blir lätt irriterad av att det blir varmt om skallen :D
    Vi är bara med i allsvenskan, men högt låter det ja. Men med hörselskydd är det ingen fara och sen har vi säsongsplatser på den "lugnare" sidan. Här är det många bebisar som är med från start :)

Tack för tipset med vetekudden, ska värma upp den på en gång! Min sambo fick nyss hjälpa mig upp för att det låste sig helt när jag la mig ner. Känner mig för tillfället som en handikappad elefant!
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2015-12-27 21:13:59 följande:
    Vi är bara med i allsvenskan, men högt låter det ja. Men med hörselskydd är det ingen fara och sen har vi säsongsplatser på den "lugnare" sidan. Här är det många bebisar som är med från start :)

Tack för tipset med vetekudden, ska värma upp den på en gång! Min sambo fick nyss hjälpa mig upp för att det låste sig helt när jag la mig ner. Känner mig för tillfället som en handikappad elefant!
    Din stackare! Välkommen till djurens fantastiska värld! Jag bruka växla mellan att känna mig som en säl, pingvin och flodhäst (som är strandad på land) :D

Hoppas vetekudden och vila hjälper så att det blir bättre i morgon, tror dock att du ska ställa in dig på att det kommer bli sämre imorgon för att sedan lägga sig om ett par dagar.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-27 20:08:22 följande:
    Åhh vilken dröm!!! Min tog 36 h från första värk haha, var ett helvete och jag blev sövd tillslut. Sjukt att jag ens vill göra om de här, hjärnan är amazing för jag är sååå jääääkla pepp på den här förlossningen
    Oj, det var länge. Jag har nog haft rätt tur med båda mina förlossningar så jag är lite rädd att denna förlossningen kommer bli tvärtemot då många säger att trean är lurig. Så antingen blir det väl en raketförlossning så jag inte hinner in eller så blir jag väl liggandes hur länge som helst. Hua!!

Vad roligt att du känner att du är så pepp på förlossningen. Jag börjar nog vänja mig vid tanken nu att det verkligen är dags snart. Jag längtar verkligen samtidigt som jag vill passa på att njuta av alla buffar det här sista.
    Men bebis har verkligen ändrat karaktär sista två dagarna på sina rörelser, jag känner bebisen men det är helt andra rörelser, precis som om hon verkligen trycker allt hon kan där inne.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-27 21:44:27 följande:
    Oj, det var länge. Jag har nog haft rätt tur med båda mina förlossningar så jag är lite rädd att denna förlossningen kommer bli tvärtemot då många säger att trean är lurig. Så antingen blir det väl en raketförlossning så jag inte hinner in eller så blir jag väl liggandes hur länge som helst. Hua!!

Vad roligt att du känner att du är så pepp på förlossningen. Jag börjar nog vänja mig vid tanken nu att det verkligen är dags snart. Jag längtar verkligen samtidigt som jag vill passa på att njuta av alla buffar det här sista.
    Men bebis har verkligen ändrat karaktär sista två dagarna på sina rörelser, jag känner bebisen men det är helt andra rörelser, precis som om hon verkligen trycker allt hon kan där inne.
    Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
  • MeEmmA
    mirakelspektakel skrev 2015-12-27 21:30:06 följande:
    Din stackare! Välkommen till djurens fantastiska värld! Jag bruka växla mellan att känna mig som en säl, pingvin och flodhäst (som är strandad på land) :D

Hoppas vetekudden och vila hjälper så att det blir bättre i morgon, tror dock att du ska ställa in dig på att det kommer bli sämre imorgon för att sedan lägga sig om ett par dagar.
    Haha, i normala fall har jag bara känt mig som en kossa med en hängande mage :)
    Tack! Eftersom min sambo måste gå och jobba imorgon så måste det vara bra imorgon, vill inte ha såhär ont och vara själv :(
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2015-12-27 22:10:20 följande:
    Haha, i normala fall har jag bara känt mig som en kossa med en hängande mage :)
    Tack! Eftersom min sambo måste gå och jobba imorgon så måste det vara bra imorgon, vill inte ha såhär ont och vara själv :(
    nej jag förstår verkligen det, när du ha en så liten hemma... hoppas hoppas!!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-27 22:00:28 följande:
    Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
    Ja, precis 2 pojkar innan det är så himla mkt som skiljer sig. Den här graviditeten har varit helt annorlunda. Dem trodde på rul att vi väntar en tös men jag har varit lite tvekande inför det sista veckorna men nu börjar jag nästan tro på det igen med tanke på att allt är så annorlunda. Har också hört att det kan vara skillnad om man väntar flicka eller pojke. Blir spännande att se om det är en liten tös som kommer.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)