• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Haha, ni tror snart jag är galen som har fastnat i detta men, Herregud, hur stor kan en slempropp vara egentligen? Har fortfarande rejäla gröna seeega flytningar och nu har det även börjat släppa som vita klumpar i toan. Det är helt nytt för mig, har aldrig varit med om det med dem andra två. Men samtidigt är det rätt häftigt att följa vad som händer. Har en del förvärkar och sammandragningar som gör ont emellanåt men igår var nog bara jag som var nojjig för jag har aldrig känt av förvärkar innan. Allt med den här graviditeten skiljer sig verkligen från dem andra två.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-27 17:12:41 följande:

Haha, ni tror snart jag är galen som har fastnat i detta men, Herregud, hur stor kan en slempropp vara egentligen? Har fortfarande rejäla gröna seeega flytningar och nu har det även börjat släppa som vita klumpar i toan. Det är helt nytt för mig, har aldrig varit med om det med dem andra två. Men samtidigt är det rätt häftigt att följa vad som händer. Har en del förvärkar och sammandragningar som gör ont emellanåt men igår var nog bara jag som var nojjig för jag har aldrig känt av förvärkar innan. Allt med den här graviditeten skiljer sig verkligen från dem andra två.

Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig!
  • Seven Costanza

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

• Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

Precis så tycker jag att det känns när bebisen "borrar ner sig" Tungan ute Värkar eller förvärkar tycker jag känns mer som mensvärk eller molvärk i början som sedan tilltar, Säkert jätteolika för alla, spännande att vänta och se vad det blir av det!
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-27 17:12:41 följande:

Såå spännande!!!! Uppdatera mer om vad som sker hihi... Jag har typ noll tålamod och önskar att det var exakt så här---> slemproppen går 2 timmar innan vattnet ( då hinner jag förbereda mig haha) , sen startar värkarna och allt ska ske inom bra tid! HATAR att inte veta någonting om någonting, vill ha en plan på hur ungen därinne tänker ta sig ut och när!!!!! Kontrollfreaket i mig har vaknat till ordentligt
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Skulle nog säga att de flestas värkar nog känns precis som en extrem mensvärk i rygg och mage. Och de är faktiskt som dom säger, att när man väl har värkar, ja då funderar man inte över om de är värkar ;)
  • mitthemligajag

Ser att ni är många som blir hemma på nyår! Vi också, hade en middag med massor av päron och barn inplanerat hos våra vänner men jag orkar verkligen inte!!! Är heeeelt slut

• Elma

Är beräknad till 18:e januari (13:e enligt kub). Det är visserligen några dagar kvar tills dess men vem vet vad bebis hittar på, kan ju lika väl födas redan idag. Rent praktiskt är det mesta redo för bebis här och det finns bara småsaker kvar att kolla (mest för mitt kontrollbehov). Men jag är då verkligen inte redo för att bli tvåbarnsmamma! Det känns nästan större med andra barnet än att bli mamma första gången. Förstår inte hur jag ska räcka till! En liten bebis som behöver mig är en sak men samtidigt finns det även en tvååring som också behöver mig. Så var det inte sist. Antar att det inte finns något sätt att bli redo på, får bara önska att allt går bra.

• amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-12-27 17:54:40 följande:

Ser att ni är många som blir hemma på nyår! Vi också, hade en middag med massor av päron och barn inplanerat hos våra vänner men jag orkar verkligen inte!!! Är heeeelt slut

Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.

Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!

Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)

Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)

Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!

Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D

Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)