• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-27 17:27:17 följande:

Precis så tycker jag att det känns när bebisen "borrar ner sig"  Värkar eller förvärkar tycker jag känns mer som mensvärk eller molvärk i början som sedan tilltar, Säkert jätteolika för alla, spännande att vänta och se vad det blir av det!

Menar du att det är att bebisen håller på att fixera sig? Jag hoppas att det bara är det. Haha, själv tycker jag inte alls att det känns spännande för jag vill absolut inte vara på väg in på förlossningen före nyår.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-27 17:18:53 följande:

Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig!

Men Gud jag gapskrattade åt detta :D
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-27 17:53:21 följande:

Skulle nog säga att de flestas värkar nog känns precis som en extrem mensvärk i rygg och mage. Och de är faktiskt som dom säger, att när man väl har värkar, ja då funderar man inte över om de är värkar ;)

Aha ja men då är det inte värkar jag har. Vi är på väg ut på lite sightseeing idag med min hitresta kompis så jag har inga planer på att föda barn än som sagt .
  • Eleonor01

Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!

Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 18:35:49 följande:

Aha ja men då är det inte värkar jag har. Vi är på väg ut på lite sightseeing idag med min hitresta kompis så jag har inga planer på att föda barn än som sagt .

Ja det där när man inte vet...? Min kompis fick sådär svårt att avgöra i v 30. Som svår mensvärk.

När hon ringde in frågade förlossningspersonalen: är det förvärkar eller riktiga värkar? Ja hur ska jag kunna veta det svarade ju hon såklart. Om man aldrig känt det?

Så hon fick komma in och blev sjukskriven och ordinerad soffläge i en vecka så helt oskyldiga var de ju inte. De försvann och hon kunde fortsätta jobba till v 39, födde i v 40+något.

Som ni säger som fått barn, när det är på riktigt så vet man, så är det väl, för de flesta iaf. Framförallt tänker jag lyssna på kroppen och intiutionen- tror jag sagt det innan, hade min bästa väninna lyssnat på förlossningen när hon ringde in, tagit två alvedon och en varm dusch så hade hennes dotter legat på kyrkogården istället för varit en störtskön åttaåring, förvisso med downs syndrom, men ändå.
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 18:41:55 följande:

Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!

Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!

Ha ha det gör det på mig med. Jag låg i sängen med benen uppe i luften häromdagen och det knäppte till som bara den när jag tog ner det, och även när jag går ned på knä ibland ( fast då knakar jag ändå, i knäna) det får väl knaka då. Är mest fascinerad av att jag faktiskt kan göra de där sakerna. Alla sa att det skulle ta mig en halvtimme att få på skorna och gå till bussen nu. :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

Ilande har aldrig mina värkar varit, men jag har ju bara fött ett barn. Men som mitthemligajag skrev så tycker jag att värkarna känts som extrem mensvärk, plus att man får sammandragningar då (men det har man ju vid mens också egentligen bara att man inte märker det eftersom livmodern är så liten). Jag antar att man vet att det är dags när det är dags, som de andra säger, men jag har ju aldrig behövt ta ställning till det eftersom mitt började med vattenavgång. Mycket smidigt, haha. Men det kan absolut vara så att det är bebis som fixerar sig för dig.
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 18:32:40 följande:

Menar du att det är att bebisen håller på att fixera sig? Jag hoppas att det bara är det. Haha, själv tycker jag inte alls att det känns spännande för jag vill absolut inte vara på väg in på förlossningen före nyår.

Nja, först fixerar den ju sig så det kan vara det. Men sedan fortsätter den att sjunka ner mer och mer fast den redan är fixerad och det kan kännas det med. Min har varit fixerad i säkert en månad men den "borrar" lite ibland ändå :)
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:19 följande:

Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.

Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!

Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)

Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)

Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!

Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D

Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.

Åh vad roligt med fynden!! Vi var inne på PoP idag, mest för att de har briotågbana och sonen tjatar att få gå dit, haha. Men vi behövde ju egentligen inget och kön var för lång för att jag skulle orka shoppa, men det fanns en del jag var sugen på ändå...

Roligt med hockeyn, min svåger är en riktig Frölundagalning och går på varenda hemmamatch och en hel del av bortamatcherna. Håller tummarna för finalerna!
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:49 följande:

Men Gud jag gapskrattade åt detta :D

Haha ja det gjorde vi med! De åkte in till förlossningen sen, fast det var alldeles för tidigt (v 32) och väl där gick vattnet i undersökningsrummet och min kompis skulle gå på toa tyckte hon - varpå bebis praktiskt taget flög ut! Allt gick fantastiskt bra men vilken start den ungen fick, hehe, men det finns gott om lika galna historier från barnets liv därefter kan jag säga. Tokig från början.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-27 18:53:10 följande:

Ilande har aldrig mina värkar varit, men jag har ju bara fött ett barn. Men som mitthemligajag skrev så tycker jag att värkarna känts som extrem mensvärk, plus att man får sammandragningar då (men det har man ju vid mens också egentligen bara att man inte märker det eftersom livmodern är så liten). Jag antar att man vet att det är dags när det är dags, som de andra säger, men jag har ju aldrig behövt ta ställning till det eftersom mitt började med vattenavgång. Mycket smidigt, haha. Men det kan absolut vara så att det är bebis som fixerar sig för dig.

Om jag har sex kring menstid ( som jag aldrig vet när det blir riktigt) så får jag kännbara smärtsamma sammandragningar i livmodern. Samma sak hände i början av graviditeten, vilket jag då inte visste, att jag var gravid alltså. Men sen fattade jag ju... :)

Nu när jag ÄR väldigt gravid så har jag ju fortfarande sammandragningar vid sex och orgasm- men nu gör de inte ont. Kroppen är spännande!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)